![]() |
Onterechte parkeerboete - bezwaar aantekenen
Heej
Net een uurtje geleden hebben mijn moeder en ik een parkeerboete gekregen. Hier konden wij echter niks aan doen, omdat die parkeerpaal (of hoe zo'n ding maar heet, zo'n grijze die bij elke plaats staat zeg maar) het niet deed. Wij hadden er geld ingegooid, maar er gebeurde niks. Ook konden we de auto nergens anders parkeren, want alles was vol. Wij hebben dus een boete gekregen, en nu staat op het kaartje dat je bezwaar kan aantekenen, maar dat je wel moet betalen. Hoe gaat dit in z'n werking? Wij hebben wel een winkelier die gezien heeft dat die parkeerautomaat het niet deed, en er stond in dat ding een nummer gedrukt die we opgeschreven hebben. Weet iemand hoe we dit het beste kunnen aanpakken? En hoe gaat het met het geld, word dat teruggestort? |
Gewoon schriftelijk bezwaar maken, als ze je opbellen om langs te komen voor een mondelinge verklaring moet je niet doen want naaien ze je altijd, maar in dit geval heb jij gelijk dus kweenie of ze je wel kunnen naaien.
|
Altijd eerst betalen, dan bezwaar aantekenen en hopen dat je het terugkrijgt.
|
Citaat:
Bezwaar aanteken dat die paal defect was, en indien gaat er natuurlijk bewijs van hebben. Al kan je moeilijk die paal mee naar huis nemen ;) Mensen die in de omgeving waren op dat moment ofzo. |
Niet betalen, als je dat eenmaal gedaan hebt ben je je geld kwijt... Teken bezwaar aan en zet zo duidelijk en overtuigend mogelijk wat het probleem was, dan heb k goeie hoop voor je :)
|
Je krijgt je geld toch niet terug, want dan had je maar een andere automaat moeten zoeken.
Zo redeneren hun wel, dus ik vrees voor je geld. :) |
Bel 0900-8844 en ze vertellen je alles. :)
Of Bureau Rechtshulp. |
Citaat:
Vraag om een bewijs dat die parkeermeter defect was!!! Laat de gemeentelijke dienst dat op een briefje zetten! |
inderdaad...gewoon schriftelijk bezwaar indienen met getuigschrift van die winkelier erbij.....en dan geluk hebben.....en als het goed is staat er ook op die bon waar je bezwaar kan aantekenen, gewoon ff opbellen dan weet je zeker wat er allemaal in moet....
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49. |