![]() |
benieuwdheid benauwdheid
de rode hoed treuzelt in de felle zon
een plant buigt zich ongeïnteresseerd geeft een nieuwe impuls aan een zinloze lach en aardige meisjes met gele kousen aardige algemeenheden, jong en goed verzorgd zo af en toe de rode hoed schaduwt zich behaaglijk en probeert niet nieuwsbegerig te zijn op stads beton blakert de zomer baksteen zal wasemen in de schemer slaapkamerramen zoeken onrustig naar de ontsnappenden uit hun kast de lusteloosheid wandelt genietend rond de rode hoed zwelgt in onvermogen bomen verkopen zich onwillekeurig aan de uitgekauwde publieke opinie het jaar van de frikadel van Phorneus loeit bravoureus het einduur in door plastic kelen en silifonen en vastberaden sluiten zich de oren |
Je bent geen gemakkelijke dichteres, weet je dat? ;) Ik ga hierover me nog even bezinnen, want ik ben er nog niet helemaal uit. Een tip vraag ik niet, gewoon nog wat tijd ;) Hou enorm van je stijl, dat is niet de eerste keer dat ik het zeg, maar het is weldegelijk nog steeds zo. Je danst op het randje van de realiteit, dat randje waar de mooiste ideeën ontstaan. De grens tussen droom en werkelijkheid, die voor mijn part, toch in m'n eigen gedichten, mag verdwijnen.
Groetjes, Dreampoet |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09. |