Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Stelling Nederlands (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=52618)

**schildpaddo** 12-04-2002 17:43

Stelling Nederlands

HALLO ALLEMAAL,

Wij moeten debatteren op school.
En nu moet ik deze stelling verdedigen.... kunnen jullie even wat goede argumenten bedenke.... en er dus wel voor zijn... kweet het, tis lastig.

Salarissen moeten niet meer op leeftijd worden betaald maar op ervaring en prestatie. Als bijvoorbeeld een 46 jarige vrouw en een 18 jarige scholier evenlang in een supermarkt werken moeten ze dus hetzelfde betaald krijgen!!
Suc6 ermee!! Ik hoop dat jullie kunnen helpen :rolleyes:
Want ik weet eigelijk maar een paar standaard dingen :confused: !! Iets origineels is c:p :pl

PADDO!!!

Eva 12-04-2002 17:56

moeilijk he ff wat zelf verzinnen :rolleyes:

**schildpaddo** 12-04-2002 17:58

Zeker wel.... ik bedoel gewoon wat origineels...... ff dat iemand nix meer terug kan zegge! Maar bedankt voor je hulp! :eek:

Sikamikanico 12-04-2002 19:45

Is voor Nederlands, dus:

Hierbij verklaar ik dit topic officieel voor verplaatst naar Moderne talen

Lis@nne 14-04-2002 11:14

Citaat:

**schildpaddo** schreef:
HALLO ALLEMAAL,

Wij moeten debatteren op school.
En nu moet ik deze stelling verdedigen.... kunnen jullie even wat goede argumenten bedenke.... en er dus wel voor zijn... kweet het, tis lastig.

Salarissen moeten niet meer op leeftijd worden betaald maar op ervaring en prestatie. Als bijvoorbeeld een 46 jarige vrouw en een 18 jarige scholier evenlang in een supermarkt werken moeten ze dus hetzelfde betaald krijgen!!
Suc6 ermee!! Ik hoop dat jullie kunnen helpen :rolleyes:
Want ik weet eigelijk maar een paar standaard dingen :confused: !! Iets origineels is c:p :pl

PADDO!!!

Hee faker! Kom jij toevallig uit Emmeloord? Want bij ons heeft iemand PRECIES dezelfde stelling bedacht... wel een beetje toevallig he!!!!!!!!

DutchECK 14-04-2002 16:36

Citaat:

Lis@nne schreef:

Hee faker! Kom jij toevallig uit Emmeloord? Want bij ons heeft iemand PRECIES dezelfde stelling bedacht... wel een beetje toevallig he!!!!!!!!

Volgens het profiel wel :)
(weet ook geen argumenten)

Lis@nne 14-04-2002 19:00

Citaat:

DutchECK schreef:

Volgens het profiel wel :)
(weet ook geen argumenten)

Ja haha dat profiel had ik later ook gezien!

**schildpaddo** 14-04-2002 19:45

Goh..... ja Lisanne! En misschien zit ik bij jou in de klas??
HAHAHAHA!! :)! Maar je weet het nu al! Maar kan iemand mij helpen dan?

Lis@nne 15-04-2002 19:59

Citaat:

**schildpaddo** schreef:
Goh..... ja Lisanne! En misschien zit ik bij jou in de klas??
HAHAHAHA!! :)! Maar je weet het nu al! Maar kan iemand mij helpen dan?

Hihi!! Ik wist eerst niet dat jij Sanne was!! Dus vandaar dat berichtje!! Haha... nouja ik weet ook geen argumenten, sorry!!

Scorpio 15-04-2002 22:46

pfff 8 berichten maar niemand die arme sanne helpt...
je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat een vrouw van 46, eventueel kinderen heeft.
En je zou kunnen zeggen dat het lichamelijk zwaarder is voor een vrouw van 46 en daarom dus meer moet verdienen.

hopelijk heb ik je geholpen...

ps. ik lijk nu slimmer dan ik ben:p

maar 16-04-2002 23:31

Citaat:

Scorpio schreef:

ps. ik lijk nu slimmer dan ik ben:p

Nee, want je geeft tegenargumenten terwijl zij vroeg om argumenten om haar stelling te verdedigen :P

19-04-2002 11:46

Hoi paddo,

Pro=1) ze verrichten dezelfde arbeid, dus gelijk loon naar werken.
2) economisch voordeel voor de werkgever vermits de lonen niet "groeien" naarmate iemand langer in dienst is.
3) er is meer sociale gelijkheid binnen éénzelfde bedrijf want iedereen verdient hetzelfde en mogelijke naijver neemt af.

Groetjes.

Anneth

Scorpio 19-04-2002 14:34

Citaat:

maar schreef:

Nee, want je geeft tegenargumenten terwijl zij vroeg om argumenten om haar stelling te verdedigen :P

:( :( :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.