Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   [Nintendo] Super Mario Land (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=526194)

Kip-en-Eend 29-06-2003 02:37

dom dom dom

Oke, ik ga me nu wel heel dom voelen tussen al deze wijze computer mensjes, maarja. Kan iemand mij iets uitleggen?
Op de stokoude nintendo speel ik de laatste tijd de hele tijd een eeuwenoud spelletje: Super Mario Land of zo... maar ergens in level 4-3 dan moet je een vogel-spuwend wolkje doodschieten, en daarna komt er een 1 of ander iets uit de aarde dat je kapot gaat schieten. Hoe maak je in vredesnaam dat beest dood???
Naja, eerlijk gezegd denk ik niet dat iemand van jullie mij hulp kan bieden over een spelletje uit 1992, maar t is te proberen...
xx

foefighter 29-06-2003 10:23

al gekeken op een walkthrough site zoals www.gamefaqs.com?

BlackMystery 29-06-2003 11:15

Citaat:

Kip-en-Eend schreef op 29-06-2003 @ 03:37:
Oke, ik ga me nu wel heel dom voelen tussen al deze wijze computer mensjes, maarja. Kan iemand mij iets uitleggen?
Op de stokoude nintendo speel ik de laatste tijd de hele tijd een eeuwenoud spelletje: Super Mario Land of zo... maar ergens in level 4-3 dan moet je een vogel-spuwend wolkje doodschieten, en daarna komt er een 1 of ander iets uit de aarde dat je kapot gaat schieten. Hoe maak je in vredesnaam dat beest dood???
Naja, eerlijk gezegd denk ik niet dat iemand van jullie mij hulp kan bieden over een spelletje uit 1992, maar t is te proberen...
xx

als ik het me goed herinner schiet die van die bollen af die zich verdelen in bolletjes
je moet die zien te raken of gewoon ontwijken
in ieder geval je kan hemzelf niet raken
(als ik me goed herinner)

Kip-en-Eend 29-06-2003 11:51

ah, en uiteindelijk gaat ie dus dood, dat enge-mij-doodschietende-wezen??? Gewoon vanzelf?

Morridin 29-06-2003 12:42

Bedoel je niet zo´n wezen met een joeken van een bril dat op een wolk zit en schildpaden met stekels naar beneden flikkert? Andere wolkjes zijn daar niet. En die stekelbeesten moet je niet op springen, volgens mij kunnen ze alleen dood door vuur of onsterfelijkheid. Gewoon doorrennen en ontwijken.

Die vent op de wolk kun je ook afschieten, maar dan moet je een hoog punt zien te vinden om te springen. Veel nut heeft het niet, want hij komt later weer terug.
Doorlopen dus.

MazeMouse 29-06-2003 17:05

Citaat:

Morridin schreef op 29-06-2003 @ 13:42:
Bedoel je niet zo´n wezen met een joeken van een bril dat op een wolk zit en schildpaden met stekels naar beneden flikkert? Andere wolkjes zijn daar niet. En die stekelbeesten moet je niet op springen, volgens mij kunnen ze alleen dood door vuur of onsterfelijkheid. Gewoon doorrennen en ontwijken.

Die vent op de wolk kun je ook afschieten, maar dan moet je een hoog punt zien te vinden om te springen. Veel nut heeft het niet, want hij komt later weer terug.
Doorlopen dus.

Ik denk dat de Gameboy versie bedoeld wordt met dat 'vlieg' leveltje :)

Morridin 29-06-2003 17:17

Ach veerek ja, dat is Land. Ik zit in de war met Super Mario Bros.
Dacht eerst ffies aan World, maar die kon het zeker niet zijn.(meesterlijk spel overigens, die hele sloot secrets)

Kip-en-Eend 29-06-2003 18:29

ja ik bedoel die gameboy versie hehe.

Milk 29-06-2003 20:12

De schietknop ingedrukt houden en de bolletjes die hijs chiet ontwijken. Volgens mij één omhoog en dan weer één omlaag en dan hopen dat je me ondertussen raakt. Als je het door hebt is ie easy peasy, beetje uitvogelen met dat ontwijken alleen :)

Kip-en-Eend 30-06-2003 22:22

ha okee, als ik ooit weer in dat laatste level kom zal ik t proberen! BEDANKT IEDEREEN!!!

Dr. Aep 03-07-2003 05:30

Het stat zelfs in het boekje dat je dat beest in die vliegmachine zo'n 20 keer moet raken...

JaJ 03-07-2003 18:31

Citaat:

AePiE schreef op 03-07-2003 @ 06:30:
Het stat zelfs in het boekje dat je dat beest in die vliegmachine zo'n 20 keer moet raken...
van Tatanga ook? wazig.
beetje flauw dat daarna alles gewoon opnieuw gaat.

freggelfreak 05-07-2003 03:42

Citaat:

JaJ schreef op 03-07-2003 @ 19:31:
van Tatanga ook? wazig.
beetje flauw dat daarna alles gewoon opnieuw gaat.

maar wel met meer tegenstanders :p vroeger heb ik hem weleens 4 keer achter elkaar uitgespeeld. dan zijn er toch best veel ventjes om te onswijken/verslaan :cool:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.