![]() |
~ Lost Love ~
~ Lost Love ~
In de rivier van het leven stroomt het water als mijn liefde voor jou Zoals een storm de bomen doet waaien klopt mijn hart sneller wanneer ik bij jou ben Jouw ogen stralen als de zon en haar warmte bereikt mijn glimlach schitterend als de sterren in de nacht Mijn ogen lachen als een vlinder die bevrijd is uit het web van het leven Wanneer jouw hand de mijne loslaat grijp ik in het duister om te zoeken naar de grens die ons scheidt Tastend naar onze liefde Verdwenen met de ondergang van de zon Zoals velen zullen weten heb ik deze al een keer eerder gepost. Ik was er toen nog mee bezig en heb verschillende versies in die topic gezet. Dit is de uiteindelijke versie geworden, maar reacties zijn nog altijd heel erg welkom! Anne |
Ik herkende het al, inderdaad. Ik vind het mooi, maar dat wist je al, geloof ik. :)
|
Citaat:
|
Kunstbende?
|
Citaat:
Maar nu gaan we weer on-topic! :D :p |
Citaat:
Water met liefde, zon met ogen, tastend in het donker (opzoek naar warmte/liefde). Mag IMHO iets orgineler, met een iets andere visualisatie. Durf te verbazen :) |
Wat was er tegen een Nederlandse titel? Verder vind ik hem goed.
|
Citaat:
Het is inderdaad niet origineel, maar ik vind het ook heel moeilijk om iets anders te verzinnen. Waarschijnlijk omdat die vergelijkingen zo vaak voorkomen ja. En de titel: het kwam opeens in me op en ik vond het heel erg mooi en er ook bij passen. Misschien kom ik nog wel op een nederlandse titel, maar tot nu toe vind ik deze het mooiste! :) Bedankt voor je reacties, hier heb ik iets aan! |
Citaat:
Orginaliteit heb jezelf in de hand. Als het maar niet cliché is, is het goed. Vergelijk de liefde eens met een rotte appel, jouw ideaal man als de duivel en je moeder al een maagd. Absurditeiten geven humor (hoe absurder, hoe meer. Echter moet je het af wegen, af en toe iets minder, dan weer wat meer). Titel: hou je aan de taal, behalve als het echt een diepere betekenis geeft, zoals bij een woordspeling kan. Ook kan het gedicht na aanleiding van iets zijn, is dat echter niet het geval: blijf bij de taal. |
*up*
:o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40. |