![]() |
Het Rad des Tijds / The Wheel of Time
Hey,
het is weer vakantie dus uit pure verveling ben ik maar overnieuw begonnen met het Rad des Tijds. Wie volgt/leest deze serie nog meer? |
Heb ze alle 10 gelezen in het Nederlands(okey, deel 10 in het engels) lees het nu weer in het Engels.
Toppie serie (y) Al zal het aan mijn naam wel duidelijk zijn dat ik het lees ;) |
Ha !
die boeken zijn echt super! Ben bij boek 6 en denk dat ik na de vakantie 10 wel uit heb :) nee echt ik vind de serie geweldig, Mat vind ik het leukste karakter, maar Perrin en Rand zijn ook geniaal. Eigenlijk zijn ze gewoon allemaal prachtig uitgewerkt. greetz |
ai enige fantasyreeks die ik nog steeds niet heb aangedurft (samen met wetten van de magie) het schijnt dat het idd nogal langzaam op gang komt en later veel goedmaakt dus zodra ik Feist zn meesterwerkjes allemaal uit heb waag ikwel een x een poging. off-topic: gave baard!!! :D
|
Hmm, persoonlijk vind ik Feist leuker tot nu toe. Maar er zitten wel een hoop coole personages in WoT.
Ik bedoel Perrin in het laatste boek: WTF??!! :eek: En Mat is en blijft :cool: |
Ben net weer begonnen in deel 8. Die is saai, dus ik heb tussendoor allemaal andere boeken gelezen. Nogal een teleurstelling na boek 7, dat veel en veel leuker was...
Maar vind de serie op zich leuk. |
Ik vind Feist overigens bij lange na niet zo goed als Jordan...
|
mjah ik moet deel 10 nog lezen, ik heb ooit voor 25 gulden de eerste 3 delen in het nederlands kunnen kopen, dus toen voelde ik me helaas verplicht om de andere delen ook in het NL te kopen, dus ik wacht nog ff voordat deel 10 uit is (als die al niet uit is in het NL).
Maar verder ben ik benieuwd. Ik vond boek 8 ook beetje slaapverwekkend soms (vooral omdat ik regelmatig over dingen heen lees en dus iets helemaal niet meer volg) -edit- is mijn baard niet ;P- |
ik ben een keer begonnen in deel 1, maar ik ben weer gestopt, weet eigenlijk niet waarom..
|
Mwah, vind deel 10 eigelijk het minst =/
|
Citaat:
|
'k Lees het. Geweldig ruig, Nynaeve is aanbidbaar.
Hier was al een topic over. :/ |
Ik ga het in de vakantie lezen. (nadat ik Potter uit heb)
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch vind ik die ´legendarische´ Aes Sedai het interessants(ben naam ff kwijt :S. De naam Cadsuane komt zo in me op, maar volgens mij is die het niet) |
Min! Min all the way! En Perijn (Perrin voor degenen hier die het op de goede manier doen :D) en zijn vrouw, hoe heet ze toch ook al weer...
|
Citaat:
SPOILER SPOILER Hmm, ik heb opeens het hele sterke gevoel dat ze niet echt trouw is op sommige momenten, de slet :p |
Ik heb vanmiddag deel 1 gehaald bij de bieb.
Aangezien het nu toch vakantie is heb ik tijd zat. Ben benieuwd of ik het leuk vind... :) |
Ik wou vandaag deel 6 gaan kopen is hij in heel Zutphen al uitverkocht en voorlopig niet meer te krijgen. :( Niet lief, als ik ga lezen in de vakantie krijg ik echt die eerste 5 boeken wel uit en moet ik wachten tot ik weer thuis ben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Och, deel 10 nog niet gelezen? Ze IS nog steeds legendarisch :p Maar wie is toch die 3e slaaf van Moridin? Ik zit te denken aan een zeker ander persoon die in een zekere Ter´Angreaal viel... |
Noop, nog steeds niet. Maar! Volgende week lees ik 'em. WoT is gewoon te gaaf. Alleen heb ik nu nog meer andere boeken. :o :D
|
Ik vraag me af wat Olver met alles te maken heeft, Jordan vind em blijkbaar nogal belangrijk.
|
Citaat:
|
SPOILER
Lanfir zit toch in het lichaam van een man nou? *nog steeds in boek 8* |
Citaat:
SPoiler Voor zover ik weet niet hoor. Al ben ik het grootste deel van 8,9 en 10 alweer vergeten :S Ik weet wel dat Moridin haar Coer´sova heeft(die soultrap net als hij die van Moghedien heeft) |
mjah ik vind de terugkeer van die forsaken allemaal beetje vaag. Kan best kloppen dat Lanfear nu n kerel is, maar goed. keertje opzoeken op het net.
|
Ik weet wel dat Belial nu een vrouw is(de hulp van Egwene om precies te zijn...)
|
Hey, dat is mijn verslaving geworden!
Ik ben nu bij deel 4 en durf te wedden dat ik de hele serie deze vakantie wel uit heb. Ik vind het echt een geniale serie tot nu toe. En het staat ook leuk in mijn boekenkast die hele reeks... :D |
Citaat:
"heb je die allemaal gelezen :o " |
heb de 1e 9 delen in t nederlands gelezen, vond het begin erg goed maar zo rond boek 6,7 vond ik er een dip inzitten, bij 8 werd het weer beter en 9 was ook weer ok. ik wacht nu totdat 10 in t nederlands in de bieb verschijnt.... maar ik meot wel zeggen... t is me eigenlijk te langdradig, bij sommige dingen moest ik echt denken... waar gaaaaaaaaaat dit over?
perijn vinnik toch wel coolste eigenlijk. Rhand Altor is maar een omhooggevallen flapdrol in mijn ogen... :S |
Citaat:
Oh ja, en deel 10 valt er een beetje buiten, want dat is een maxiformaat met harde kaft die ik 2 dagen na het uitkomen meteen heb gekocht :D |
geweldige boeken. ik heb ze allemaal gelezen (in het engels), op de laatste na. ben van plan binnenkort weer te beginnen bij deel 1 :)
Offtopic: maar eerst moet ik de trillium saga van Marion Bradley en Julian May uitlezen:p |
Citaat:
Maar in het Rad Des Tijd moet ik nog beginnen. Dat lukt me wel. Ooit. Als ik eerst nog heel veel andere boeken heb uitgelezen. Ik lees niet zoveel meer, tegenwoordig. :confused: |
Citaat:
|
Feist is wel ok maar hij heeft niet zo'n diepgang en aansluitende verhalen als Jordan. Magician is trouwens wel beter dan het eerste boek van Jordan want zoals boven al gezegd het begint zo ongelooflijk standaard.
|
Citaat:
alleen maar een beetje op z'n tronen van Andor en Cairhien (als ik dit goed zeg; alweer tijd geleden dat ik het gelezen heb) naar mensen staart en hier en daar over Lews Therin Thelamon gilt. Er gebeurt dus verrekte weinig, alleen de laatste honderd bladzijdes maken weer enigszins de saaiheid goed. Boek zeven is nog steeds vrij saai. Boek acht vond ik, in tegenstelling tot velen, juist goed. Er was tenminste eindelijk actie. Boek negen idem dito. Maar al die latere boeken bereikten toch echt niet het niveau van de eerste vijf. Jammer, maar niet verwonderlijk: met alle druk kan van Jordan onmogelijk verwacht worden dat hij het goed blijft doen. Ik vraag me af hoeveel delen er nog komen; ik gok op drie, omdat het getal dertien in the Wheel of Time een nogal belangrijke rol speelt :p |
Moet je boek 10 lezen, dies pas saai :(
|
er zijn zoveel goeie boeken, dat ik gewoon niet meer weet wat te kiezen. Maar aangezien ik drie weken op vakantie ga, kan ik wel wat te lezen gebruiken!
Waar gaat dat boek over? |
weet iemand mischien of deel 10 al in nederlandsche versie te krijgen is?
|
Ik stel voor dat je een nieuw topic opent. Uppen is irritand.
|
Bol.com geeft niet veel info: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...1&Section=BOOK
Alleen dat het 2004 is. ISBN is: 9024548713, kan je misschien zelf even verder zoeken op inet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37. |