Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   oorzaken van haaruitval? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=526808)

fib 29-06-2003 19:35

oorzaken van haaruitval?

Sind 2 weken heb ik hier last van, eerst dacht ik dat het kwam door stress, maar nu heb ik mijn rapport en dat viel reuze mee :)
Maar nog steeds als ik door mijn haar strijk zitten er 2 tot 8 haren aan mijn hand.............

iemand of niemand 29-06-2003 19:53

Waarschijnlijk heeft het met stress te maken, en het duurt even voor dat het lichaam zich weer heeft hersteld in de oude situatie. Dus binnenkort zal je er waarschijnlijk geen last meer van hebben, maar als het naar jouw mening te lang aanhoudt dan moet je maar eens naar je huisarts gaan.

Daantje_0705 29-06-2003 20:28

Haaruitval kan komen door vitaminegebrek en door stress (er zijn nog veel meer oorzaken, maar dit zijn de meest waarschijnlijke in dit geval).

psychobunny 29-06-2003 20:45

ik heb er lang last van gehad door stress...zelf wistik niet eens dat ik stress had,maar bleek dus daarvan :)

pyres74 29-06-2003 21:49

je moet wel weten dat een gemiddeld persoon per dag ongeveer 100 haren verliest

dus ik denk dat 'haaruitval' een groot woord hier is

btw: stress hoeft niet alleen door school te komen

Leonoor 29-06-2003 21:50

Citaat:

pyres74 schreef op 29-06-2003 @ 22:49:
je moet wel weten dat een gemiddeld persoon per dag ongeveer 100 haren verliest

dus ik denk dat 'haaruitval' een groot woord hier is

btw: stress hoeft niet alleen door school te komen

Precies wat ik wilde zeggen. :)

(Je wilt bv ook niet weten hoe mijn kleding enz. er altijd uitziet, bij mij lijkt er ook altijd enorm veel uit te vallen, en toch heb ik nog steeds een heel normale hoeveelheid haar op m'n hoofd. ;))

Als je 1000 keer per dag met je handen door je haar wrijft en er komen elke keer 5 haren uit, dan wordt het natuurlijk iets anders, maar dat zul je dan ook wel merken aan het haar wat nog op je hoofd zit ed. Merk je daar niks aan, dan is er niks aan de hand, lijkt mij.

JeanJeanJean 29-06-2003 22:43

ik hoorde dat een mens met heel veel stress echt iets superergs is gebeurt van 1 op de andere dag grijs kan worden. Dus dan ga je slapen en dan wordt je wakker en kijk je in de spiegel en dan denk je.... AAAAAAAAAAAAH WIES DAT

Tulpje6 01-07-2003 12:33

In de Libelle van deze week staat er een stukje over in, over haaruitval en de oorzaken ervan. Check deze ff in de supermarkt of bij je tante ofzo..

yatsie 01-07-2003 12:42

Euhm, 't is zomer? Mss net als de dieren dat je dan wat meer haar verliest? :o

Mss kam je het wel te veel en daar bij, hoe meer je er op let, hoe erger je denkt dat het is, maar mss is het helemaal normaal.

Kleuren van het haar is ook niet supergezond...

Vitamientjes slikken (vooral D dan geloof ik) en veel in de zon zitten, daar groeit het wel van aan.

Love: a passion 01-07-2003 14:51

Ik weet niet of je lang haar hebt (midden van je rug ongeveer) maar daar kan het ook door komen. Een paar jaar geleden begon dat bij mij ook. Als ik onder de douche stond en m'n haar waste, begon het al. Ik trok er letterlijk bosjes haar uit. Maar dan kwam het allerergste nog, ik moest het ook nog uitkammen. Ik stond echt te janken met de borstel in m'n handen. Toen heb ik m'n haar afgeknipt, soort van boplijn. En toen was echt alles over. Had niks geen last meer van haaruitval. Dat zou dus bij jou ook kunnen, dat je misschien te zwaar haar hebt of al heel lang lang haar hebt.

fib 03-07-2003 21:30

Citaat:

Love: a passion schreef op 01-07-2003 @ 15:51:
Dat zou dus bij jou ook kunnen, dat je misschien te zwaar haar hebt of al heel lang lang haar hebt.
Nee, dat kan het niet zijn, me haar is iets langer dan tot m'n schouders en laatst heb ik er weer een stuk uit laten snijden, want ik heb best wel een dikke bos.

KiMZz 05-07-2003 14:11

Ik heb er ook last van, al meer dan een jaar. Ik ging naar de dermatoloog en die liet bloed prikken en ik bleek bloedarmoede te hebben, daaraan kan het ook liggen. ik slik nu ijzerpillen en t wordt al een heel stuk minder:) Ik zou gewoon even naar je huisarts gaan en kijken of jij ook bloedarmoede hebt...

Girl87 05-07-2003 17:49

Ik heb er ook last van. Slik nu extra vitamine B, mijn haar ziet er nu wel heel gezond uit, maar tegen haaruitval helpt het niet echt....

Lentekriebel 05-07-2003 17:56

hmm ik had dat vorige herfst heel erg, een kennis van ons is huisarts en zij zei dat het best konkomen omdat ik van de zomer 3 keer onder narcose ben geweest, dan is dat vergif wel uit je lichaam maar in je haar blijft dat een stuk langer zitten. mja, ik weet niet of je het afgelopen jaar geopereerd bent?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.