![]() |
Troost aan getraumatiseerde machinisten
Ik heb een gedicht geschreven. Wat vinden jullie ervan?
Bijtend op haar jonge lippen, Gezichtje nat van tranen van verdriet, Fietst zij naar station Drienerlo, Want daar stopt de intercity niet. Ze kon het vast nog wel gaan maken, In Parijs, in Londen of New York City, Maar nee, ze fietst naar Drienerlo, En stort zich voor de intercity. Ontdaan al van haar leventje, Als een vlinder, pas net ontpopt, Ligt ze nu op de rails bij Drienerlo, Omdat daar de intercity niet stopt. |
he, ik vind je gedicht niet mooi of origineel maar het heeft wel iets sarcastisch en daar houd ik wel van.
Ik vind het niet mooi als je verkleinwoordjes gebruikt; gezichtje, leventje, weet ook niet precies waarom, kwestie van smaak ofzo. |
-dit is sarahbressers die geen zin heeft om uit te loggen-
Citaat:
Ik hoopte allemaal positieve reacties van geëmotioneerde meisjes van veertien te krijgen, maar dat valt dus tegen :P |
Citaat:
|
Citaat:
Genesis |
verkleinwoorden zijn goed, stukje verwerking van de stijlfiguren, het suggereerd ook enige onbezonneheid, doch het 'storten' doet wel enigszins af aan de rest van het gedicht, omdat je haar zo benaderd, misschien is het contrast te groot, verder (y)
|
ik moest lachen om dit gedicht, ik vind het grappig, maar ik heb dan ook een zieke geest. :P
het metrum klopt van geen kant, maar afgezien daarvan is het best een leuk gedicht, je past herhaling op een goede manier toe en ik vind de rijm ook wel goed. Uitwerking van het thema is inderdaad zeer orgineel |
ik vind het ook wel orgineel, juist. De onromantische plaatsnaam, de grofheid, maakt het mooi. (y) jammer van het metrum.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38. |