Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Relatie met je achternichtje ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=527377)

kefin 30-06-2003 12:40

Relatie met je achternichtje ?

Ik had eens een vraagje, kan je een relatie hebben met je achternichtje ??

ik weet wel dat je als neef en nicht zijnde niets met elkaar kunt hebben, en vraag me niet waarom want dat weet ik nie. Misschien gewoon om prinicipes maar toch.

Chloe Siere 30-06-2003 12:43

ik heb pas ergens gelezen dat het alleen bij de wet verboden is als je een relatie wil met je broer of zus, neven en nichten mogen daarintegen wel een relatie beginnen. dus jij mag ook wat met je achternichtje hebben, lijkt mij zo.

deesmees 30-06-2003 12:45

ja dat kan wel mijn neef heeft dat ook met een achternichtje.
Het is hele verre familie dus voor ongelukkige kinderen hoef je je ook niet zo'n zorgen te maken,maar om het principe zou ik het al niet doen denk ik.
Je wordt wel telkens ermee geconfronteerd en de mensen reageren er niet allemaal zo positief op denk ik,maar als jij gek op meisje bent en zij op jou,DAN zou ik gewoon doen (y)
Ben je op moment trouwens verliefd op achternichtje ofzo dan?

Firestone 30-06-2003 12:47

naast dat het door de wet verboden is, zou je met een familielid die dichtbij je staat in je stamboom beter niks kunnen beginnen, omdat dat neit gunstig is voor het nageslacht.. dis is hele ingewikkelde genetica, en ik zal jullie die besparen ;)

maar een achternicht lijkt me ver genoeg, de risico's zullen minimaal zijn.

kefin 30-06-2003 12:54

Neej ik ben niet verliefd maar ik had het er zo over met men achternichtje. Maar dat zijn van die dingen waar je bijna niet over nadenkt maar er zit altijd wel iets achter eigenlijk.

AtHell 30-06-2003 14:03

Trailerpark-thrash-inteelt, moet kunnen.

barbara.inc 30-06-2003 14:56

Neef en nicht mag zelfs! Die mogen namelijk trouwen, de kans is alleen dan wel groter dat je een kindje krijgt met afwijkingen.

Dus achternicht is gewoon toegestaan volgens de wet....(of je het zelf ook wil is dan natuurlijk weer een heel ander verhaal)

*maai* 30-06-2003 17:44

Ik vind het uit principe niet kunnen en vraag me niet waarom. Mijn moeder noemt me dan ook ouderwets.

kefin 02-07-2003 10:05

wahahahah jah das waar ouderwets. Maar dat is het misschien ook niet. Het is gewoon dat je denkt van gatver je gaat toch niets uit je familie pakken.

Qimm 02-07-2003 10:32

Citaat:

*maai* schreef op 30-06-2003 @ 17:44:
Ik vind het uit principe niet kunnen en vraag me niet waarom. Mijn moeder noemt me dan ook ouderwets.
AUW :eek: je moeder dieje ouderwets noemt! Het ergste wat mijn moeder ooit tegen mij heeft gezegd is dat ik verstandig was :eek: das ook eng!

Maarruh ontopic... mja.. jah... als het jou niet in de weg staat dat je een gedeelde familie hebt... het KAN wel... ik ben er verder niet echt voorstanders van :) But that's just me.

pessimistje 02-07-2003 11:37

tuurlijk kan dat!

kefin 04-07-2003 00:20

Het kan misschien wel harstikke lekker zijn ook nog :D. PS Geen ervaringen meej hoor :p.

Wahahah das wel vet jah je moeder je ouderwets noemen :p . Ons moeder is ook wel ouderswets maar die zegt denk ik van als jij da lekker vind jonge, moet jij dat lekker doen :D (stukje van hans teeuwen)

nare man 04-07-2003 00:27

Citaat:

*RainBow* schreef op 30-06-2003 @ 13:43:
ik heb pas ergens gelezen dat het alleen bij de wet verboden is als je een relatie wil met je broer of zus, neven en nichten mogen daarintegen wel een relatie beginnen. dus jij mag ook wat met je achternichtje hebben, lijkt mij zo.
Dat heb je vast van mij. ;) En om even alle juridische fabels uit de wereld te helpen:

Art. 1:41 lid 1 BW:

-1. Een huwelijk mag niet worden voltrokken tussen hen die elkander, hetzij van nature hetzij familierechtelijk, bestaan in de opgaande en in de nederdalende lijn of als broeders, zusters of broeder en zuster.

Je mag dus niet trouwen met je broer of zus. Ook mag je niet trouwen met iemand op de opgaande en nederdalende lijn, dat zijn dus je (groot)ouders en je (klein)kinderen. Overigens opent lid 2 de mogelijkheid van ontheffing door de minister van justitie. Dat zal in de praktijk echter nooit voorkomen.

Met neven en nichten mag gehuwd worden. Natuurlijk gelden deze regels alleen voor het huwelijk en het geregistreerd partnerschap.

kefin 06-07-2003 21:47

ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dus :D ik weet genoeg :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.