![]() |
Tips voor groentjes op kamers!?
Hebben jullie handige tips voor mij en al die anderen die vanaf dit schoolseizoen voor het eerst op zichzelf gaan wonen (met huisgenoten)?
Het gaat dus om tips NA het vinden van een leuke kamer (+ gezellige huisgenootjes). Waar moet je op letten? Hoe was het voor jullie om voor het eerst op kamers te gaan? Tell us! |
Koop aan het begin van iedere maand wat blikgroenten/knakworst/soep; als je aan het eind van de maand krap zit hoef je niet alleen droog brood te eten.
OOk een grote reserve achter de hand hebben is handig; dingen als een tv/dvd-speler/wasmachine/bed kunnen altijd kapot gaan... |
Ik niet, sorry. :)
|
Ik zit niet op kamers maar ik weet uit tweede hand dat het erg handig is om een paar kratten bier in te slaan. Je hebt er en plezier van en je hebt eventueel wat zitplaatsen.
|
Bier is belangrijk. Verder moet je gewoon proberen sociaal te zijn, maar tevens ook tijd te nemen voor jezelf. Tijd om te studeren en jezelf af te zonderen zijn namelijk onontbeerlijk. :)
|
pas op voor een eventuele huisbaas ofzow... of andere mensen in huis die gemene dingen met je van plan zijn.
|
hou 't gezellig met je huisgenoten
hou naast 't schoonmaakschema ook een eigen schema, voor je 't weet is je kamer ellende :o geef niet teveel geld uit, want de huur is en blijft belangrijker :> |
Ga niet op kamers om van je ouders af te zijn,
als je op kamers gata zit je vaak met nog meer mensne opgescheept en moet je met nog meer mensen rekening houden. |
als je weer eens triest weinig geld hebt is spaghetti zeer goedkoop te maken, als je maar even kijkt wat je precies in je saus gooit. en het vult goed en je kunt het zo in de magnetron gooien.
|
Zorg voor kabel-internet op je kamer! ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zorg dat je dat ochtendhumeur kwijtraakt. ;)
|
Uhm,
- Leer je huisgenootjes kennen, eet samen met ze, laat ze je helpen en ga de stad verkennen als je die niet kent ed - Koop een stadskaart - Ga dagelijks even de stad in zodat je alle straten en winkels vlakbij snel kent - Ga om te wennen eerst eens af en toe een dagje langs bij je nieuwe kamertje(s), en dan weer naar 'huis', dan eens een paar daagjes, telkens wat langer, op een gegeven moment verschuift de basis vanzelf daarnaartoe, heb je daar ook al je spullen ed. - Ga ervan uit dat er de eerste maanden telkens wel wat is wat je toch vergeten was in huis te halen, van thuis mee te nemen, dingetjes als een hamer, het broodrooster, een boek ed. - Maak van te voren een plattegrondje van je kamertje(s) en kijk hoe je t wilt inrichten - Ga eens bij kennissen, vrienden, familie ed na of ze nog wat tweedehands voor je hebben. Zul je zien dat je bergen met bestek, borden, en zitbanken krijgt. - Vraag het aan een van je huisgenoten als je iets niet weet/snapt. - Neem nooit casema wanadoo kabel, da's een grote ramp - En als je pan in de fik staat gooi er geen water overheen :D |
Koop een éénpitskookplaat. Keukens in studentenhuizen zijn te goor voor woorden.
Zorg altijd voor een rol wcpapier op je kamer, want in mijn huis vergeet men geregeld daarvoor te zorgen. Altijd fijn is een ventilatortje. |
Citaat:
Ik woon niet op kamers (wel op mezelf)...weet daar dus weinig vanaf. Ga niet constant andermans troep op staan ruimen...dat lijkt mij ook wel een goede 'tip'... |
- vergeet niet gezond te eten anders word je sneller ziek en dat is vervelend als je wilt blijven feesten. neem desnoods vitamine tabletten.
- koop levensmiddelen altijd zo goedkoop mogelijk. de aldi is de shit :) - heb altijd reserve (gloei) lampen of kaarsen in de buurt - gouden gids, zul je vaak genoeg moeten raadplegen. - kookboek voor studenten. snelle, makkelijke en goedkope gerechten dus. - reserve geld is altijd handig, veel studenten gebruiken hun roodstaan mogelijkheid om meer te gaan feesten oid, maar dat is niet handig. die kun je beter met rust laten voor erg belangrijke dingen. ik heb overigens geen ervaring met studentenkamers, heb wel samen gewoond met mijn zus, maar die was vrijwel nooit thuis. |
groentjes op kamers..
Laat je suf neuken, ben je er zo vanaf (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik had er een van knorr ofzo, maar er stonden schijt bagger gerechten in. ik ben nogal kieskeurig en besteed veel geld aan (uit) eten :o
|
Citaat:
|
Maak je niet druk van te voren. Het komt allemaal wel goed, van je fouten leer je wel weer en het is gewoon heel erg leuk en gezellig! :)
|
Citaat:
|
als je een echt prototypische 'student' bent dan zit je voor het meerendeel NIET op je kamer
voor zover mijn wijsheden |
Citaat:
|
Het witte bonen in tomatensaus kookboek voor studenten. Is dit misschien wat? Het kost 7,50.
|
Citaat:
|
ga (als het kan) op kamers met mensen die je al kent
en vertrouwd en huur gewoon een gezinswoning met 3 of 4 man (als je ereen kan vinden) dat kost ongeveer de helft van een studenten kamer en het is meestal een stuk ruimer |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28. |