Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Castingbureau: hoeveel tijd kost het jou? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=527454)

summer1986 30-06-2003 13:38

Castingbureau: hoeveel tijd kost het jou?

Ik wil mij graag in laten schrijven bij een (goed) castingbureau. (Ik denk aan Moeder Anne Casting, Kemna of Harry Klooster. Andere tips zijn altijd welkom.) Maar aankomend jaar wordt een erg druk jaar voor mij. Drukke studie, op kamers...

Ik vroeg me af of jullie denken dat het verstandig is om mij voor aankomend jaar in te laten schrijven. Niet dat ik het idee heb dat de telefoon dagelijks zal rinkelen, maar als ik een keer een aanbod krijg, wil ik er wel tijd en energie voor hebben! Hebben jullie ervaring/tips? Alvast bedankt :)

bubbeltjes 30-06-2003 18:02

Hoi!

Toevallig zag ik net in een andere topic dat je via Kamernet een kamer had gevonden! In Amsterdam toevallig? Ik ga daar in september Theaterwetenschap studeren en heb ook via Kamernet een kamer gevonden.
Ik sta al jaren bij castingbureaus ingeschreven en aangezien ik in Tilburg woon (nu nog tenminste) betekende dat dat ik telkens bij castings/opdrachten 1,5 a 2 uur moest reizen om er te komen. Toch heb ik al wel wat opdrachten gehad. (zie www.anja.acteert.nl als je interesse hebt). Nu ik in Amsterdam ga wonen wil ik er juist veel meer mee gaan doen omdat ik er dan toch super dichtbij zit! Op je fietsje naar een auditie is leuker dan uren in de trein zitten. Ik heb bijv. maar 12 a 15 uur les per week dus kan het wel combineren denk ik.
Gewoon er voor gaan als je het leuk vindt!
Goede bureaus zijn (in mijn ogen) Hans Kemna, Kitseroo (www.kitseroo.com) en Dutch Casting (www.dutchcasting.com).
Succes!

Chloe Siere 01-07-2003 18:11

hm ja, k weet niet hoe druk jij denkt dat je t ermee krijgt? je kan gewoon dingen afslaan hoor als t even niet uitkomt. dus waarom niet? ik zie je probleem niet.
zulke vragen moet je pas stellen als je ergens voor aangenomen wordt.

summer1986 01-07-2003 18:21

Citaat:

bubbeltjes schreef op 30-06-2003 @ 19:02:
Hoi!

Toevallig zag ik net in een andere topic dat je via Kamernet een kamer had gevonden! In Amsterdam toevallig? Ik ga daar in september Theaterwetenschap studeren en heb ook via Kamernet een kamer gevonden.
Ik sta al jaren bij castingbureaus ingeschreven en aangezien ik in Tilburg woon (nu nog tenminste) betekende dat dat ik telkens bij castings/opdrachten 1,5 a 2 uur moest reizen om er te komen. Toch heb ik al wel wat opdrachten gehad. (zie www.anja.acteert.nl als je interesse hebt). Nu ik in Amsterdam ga wonen wil ik er juist veel meer mee gaan doen omdat ik er dan toch super dichtbij zit! Op je fietsje naar een auditie is leuker dan uren in de trein zitten. Ik heb bijv. maar 12 a 15 uur les per week dus kan het wel combineren denk ik.
Gewoon er voor gaan als je het leuk vindt!
Goede bureaus zijn (in mijn ogen) Hans Kemna, Kitseroo (www.kitseroo.com) en Dutch Casting (www.dutchcasting.com).
Succes!

Hoi! Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad een kamer gevonden via kamernet, in Den Bosch. Gefeliciteerd met je kamer! Maar als ik me in Amsterdam laat inschrijven, heb ik hetzelfde probleem als jou. Het is ver reizen...
De meest bekende castingbureau's zitten zeker in Amsterdam? Ik zal gelijk even de site's bekijken :)

summer1986 01-07-2003 18:23

Citaat:

*RainBow* schreef op 01-07-2003 @ 19:11:
hm ja, k weet niet hoe druk jij denkt dat je t ermee krijgt? je kan gewoon dingen afslaan hoor als t even niet uitkomt. dus waarom niet? ik zie je probleem niet.
zulke vragen moet je pas stellen als je ergens voor aangenomen wordt.

Ik stel deze vraag nu omdat het inschrijven toch wel wat geld kost. Ik wil er ook graag professionele foto's bij laten maken. En ik wil het pas doen als ik weet dat ik er wel WAT tijd voor over heb, anders vind ik het zonde. Dus vandaar :)

Chloe Siere 02-07-2003 17:53

Citaat:

summer1986 schreef op 01-07-2003 @ 19:23:
Ik stel deze vraag nu omdat het inschrijven toch wel wat geld kost. Ik wil er ook graag professionele foto's bij laten maken. En ik wil het pas doen als ik weet dat ik er wel WAT tijd voor over heb, anders vind ik het zonde. Dus vandaar :)
net zo druk als je t zelf wilt maken. het ging je er toch om dat je niet te veel tijd aan kwijt wil zijn omdat je t ook druk hebt met je school? :confused:

Winner 27-07-2003 12:57

Als je je bij Harry als semi-acteur of bij Kemna wil inschrijven moet je wel een goed CV hebben anders nemen ze je niet serieus. Ik weet niet of jij op je 17de al verder bent dan wat schoolmusicals, zoniet dan zou ik eerst maar eens wat lessen en workshops nemen. Voor figuratie hoeft dat niet natuurlijk.

Als je minder ervaring hebt zou ik me eerst bij kleinere bureaus inschrijven.

Meisje1 29-07-2003 22:58

Ik raad jullie 'dutch casting' niet aan, enorm veel problemen tussen de mensen die het 'organiseren', heel weinig organisatie, onvriendelijk aan de telefoon en dat is toch het minste. Enfin, aan jullie de keuze natuurlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.