![]() |
Beste gebruik van afwijkende instrumenten in nummers
En dan bedoel ik instrumenten die normaal niet in de muziek van een bepaalde artiest horen.
Ik vind persoonlijk de dwarsfluitpartij in Iced Earth - 1776 echt geniaal, krijg er nog steeds af en toe kippenvel van :o. |
de blazers in Life in a Glasshouse van Radiohead
en de blazers in National Anthem van Radiohead super vet! |
elektrische contrabas in the living end
|
Wat me nu in me opkomt:
Openingsgefluit Avantasia - Farewell Klavecimbel (?) door Stratovarius - Black Diamond Dat openingsgedeelte van Darkane - Rusted Angel Opening van Iced Earth - Angels Holocaust Doedelzak op eind Subway to Sally - Veitstanz (maar ze gebruiken vaker doedelzak, dus het is niet echt zo dat het er niet bij hoort) |
Citaat:
bovendien, blazers zijn toch niet zo superspeciaal. :o |
fluiten..(dwarsfluiten, blokfluiten...whatever) in Catch 22...sommige liederen
:cool: |
panfluit bij me first and the gimme gimmes
weet niet meer welk nummer van nieuwe album iig |
Type O Negative heeft 2 nummers met n sitar erin
Verder: De tabla bij tool |
Citaat:
|
Citaat:
|
scheten
|
mja tuurlijk de openening van cryptopsy - phobophile, en de intro van Morbid Angel - Doomsday Celebration( hele nummer is eignelijk een soort intro op het volgende nummer)
|
Metallica op st. anger.
Net doen of de drumkit trashcans zijn |
Saxofoon in Strange Old Brew van Carpathian Forest
|
fluit in black metal komt niet zo veel voor vind ik
maar ik vind het wel geniaal. zoals bij lord belial zit er altijd bijna een fluit in. of bedoel je dat niet? |
supercoole panfluit bij een nummer van luca turilli, ben aleen ff kwijt hoedie heet..
|
de didgeridoo van stairland is erg vet
|
petrol & chlorine - silverchair
met sitar |
Citaat:
Nog meer nummers met mooie didgeridooklanken: Tracy chapman - new beginning Jamiroquai - when you ganna learn |
oeps....niet letten op spelfouten......
|
De gitaren van Bush egt zo vet :p
|
de violen in de fotd cover van graveworm.
|
de violen in suds&suda van dEUS
de saxofoon in 'supermarketsong' van dEUS |
doedelzak bij Dropkick Murphy's :D
DM rulez |
strijkers en toetsen bij inspection 12
|
Citaat:
|
De violen in Coz I Love You van Slade
|
Citaat:
mare k weet niet zo uit mijn hoofd een paar goeie aparte instrumenten in bands...de klassieke instrumenten in metal bands zijn altijd wel grappig... |
Niet echt in een specifiek nummer, maar ik vind de hele combinatie symfonie orkest + rock echt briljant bij S & M.
|
De muziek van de musical Parade, waarin onder andere een typmachine en een sirene gebruikt worden als muziekinstrumenten...
|
Citaat:
nou de manier waarop die blazers spelen is wel heel vet vooral dat chaotische bij national anthem. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55. |