![]() |
Het downloaden van Promo's en Advances
Wat vinden jullie hiervan? Is het erger omdat de muziek eigenlijk nog niet toegankelijk moet zijn voor het publiek? Is het minder erg omdat het de enige manier is om aan de muziek te komen op dat moment en je dus nog niet het alternatief van kopen hebt?
|
Het is voor de meeste labels erger, zeker gezien het een sport is geworden om die dingen vervroegd het net op te slingeren.
Maar wat wil je, de meeste mensen willen nou eenmaal het eerste zijn met iets nieuws (kijk bijvoorbeeld naar de Harry Potter gekte). Bovendien is er bij veel releases sprake van overhead door alle promotionele rompslomp, waardoor een release pas maanden na z'n voltooiing uitkomt (dan gaat het vooral bij fans kriebelen). Zelf heb ik er weinig problemen mee. De helft van de tijd heb ik niet eens in de gaten dat een release nog niet in de schappen ligt. Bovendien wordt het in de electronische muziek "scene" niet zo erg gevonden, zeker niet door de artiesten. Grappige quote van het planet-mu label: Citaat:
|
promo's en advances worden altijd ter promotie (daarom heten ze ook zo) naar platenboeren gestuurd zodat zij het in de winkel kunnen draaien om het publiek zovast warm te laten lopen. Als die dingen op internet verschijnen heb je precies hetzelfde, alleen komt de platenboer dan bij je thuis om het je te laten horen. Een soort SRV-man dus :p
Maar goed, feit blijft wanneer ik iets echt goed vind, koop ik het toch wel en dan is downen van advances (omdat die soms gewatermarked of unmastered zijn) een goeie indicatie of je in je slaapzakje voor de deur van je lokale platenboer moet gaan liggen of een bombrief naar desbetreffende artiest moet sturen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09. |