![]() |
Angstdromen + 5/6x op een nacht wakker schrikken
wat doe je eraan?
Ik kan nu al 2 weken geen enkele nacht normaal slapen, ik wordt 's nachts telkens wakker, en ik weet nog dat ik ergens van geschrokken ben in m'n slaap, maar kan het me niet herinneren, dit gebeurt me meestal zo'n 5/6 keer per nacht... Iemand enige idee hoe dit komt, en (belangrijker) wat ik eraan kan doen? |
dat heb ik ook gehad...
als juh er egt helemaal af wil zit er denk ik niej meer op dan therapie in het ziekenhuis |
Heb ik ook.
Komt óf door stress, óf juist door ontspanning na drukte. Wat je eraan kan doen? Koop thee met valeriaan en drink daar voor het slapen gaan een kopje van. Dan slaap je rustiger. Als dat niet helpt kan je ook valeriaan tabletjes proberen. |
Probeer te ontspannen voor je gaat slapen, lees geen enge boeken en kijk niet naar enge tv-programma's, slaap in een goed geventileerde, niet te warme kamer want dan ga je meer dromen. Je kan het raam een stukje open zetten, dan slaap je beter.
|
Gaat vaak vanzelf over... Is niet zo veel aan te doen helaas...
|
misschien eens kijken of je bang bent voor iets in het dagelijkse leven, of dat je ergens voor vlucht/probeert te vluchten.
Probeer in elk geval te ontspannen en die je best om er achter te komen waar die dromen vandaan komen en wat je daaraan kunt doen. |
en wat is er nu anders in je leven dan zeg maar een maand geleden? aangezien t pas de laatste 2 weken zo is... :)
|
Citaat:
Gaat vanzelf over? Is niet veel aan te doen? I beg your pardon, er is wel degelijk iets aan te doen. Je bent blijkbaar erg gespannen en/of bang voor iets. Ga gewoon eens langs de huisarts of zoek een psycholoog (en nee, een psycholoog is niet overdreven, ik ben er ook geweest voor mijn slaapproblemen). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06. |