![]() |
eindtijd
er zijn mensen die zeggen dat we al in de eindtijd zijn is dat wel zo
|
eindtijd?
verklaar je nader |
Ja, die mensen zijn er.
|
dat de wereld aan zijn einde loopt?
Ha, daar was ze al 1000 jaar geleden mee bezig |
Als je onder eindtijd de periode waarin de wereld zijn ondergang tegemoet gaat verstaat, zitten we nu zeker in de eindtijd!
Althans.. west-europa en noord-amerika, evenals japan enzo. De gemiddelde burger geeft alleen nog maar om uiterlijk, kleding, make-up, geld, status, pc-games, merkstuff. De idiootste beroepen zijn er, zoals persoonlijke kledingkoper en pedicure. Wat boeit het hoe je nagels eruit zien of of je meer of minder dan je buur verdient?? 'T slaat allemaal nergens op. De fatsoenlijke mens die nog om elkander en natuur, normen en waarden geeft, dus om abstracte dingen, is zowat verdwenen. Leven in deze tijd is deprimerend, laat maar een bommetje vallen, de eindtijd is gekomen.. |
Overdrijven is ook een vak :rolleyes:
|
:rolleyes:
|
Als er niets meer na het einde was wel.
|
En als er nou geen einde is?
|
we zitten nog maar in t begin
|
licht toe dan :)
|
Vanuit welk perspectief spreek je van de eindtijd ??
|
Eindtijd van wat? En over welke tijdspan heb je het dan? In de nabije toekomst? Deze eeuw? Of dit millennium?
Wat een vage topics de laatste tijd op F&L....Alhoewel, dat is nooit anders geweest :| |
tijd stopt niet
|
k bedoel het kwa geloof dan he want de meeste mensen zeggen dat we nu al in de eindtijd zitten
|
Citaat:
|
als ik ervanuit ga dat "eindtijd" inhoudt dat er geen mensen meer zijn, moet er wel iets vreemds gebeuren natuurlijk, en dat lijkt mij niet te voorspellen
stel je eens voor dat we ineens allemaal homo werden, ieder mens op aarde, dan zouden er over 110 jaar helemaal geen mensen meer zijn. raar idee eigenlijk daarnaast zou de aarde kunnen exploderen, maar of er geen overlevenden zouden zijn is dan ook maar de vraag misschien nog die theorie dat het heelal steeds in elkaar klapt, maar daar heb ik niks over te zeggen verder heb ik geen andere theorie hoe de mensheid uit zou kunnen sterven, dus erg logisch zou ik het niet vinden om te zeggen dat we in een eindtijd zitten. en hoe lang kan een eindtijd zijn, dat is ook maar de vraag, is dat 10 jaar, of 3000 jaar. oftewel, ik vind dat mensen niet te snel moeten concluderen over wat ze niet kunnen weten, ook niet als dat logisch is. |
eindtijd in de zin van de laatste dagen?
de bijbel noemt een heleboel dingen waaraan je de eindtijd dan kan herkennen..de meest zie je nu wel al gebeuren! De eindtijd of laatste dagen worden dan ook beschreven als kritieke tijden. |
Citaat:
|
Christenen zeggen al zo'n 2000 jaar dat de eindtijd nabij is en de apocalyps eraan zit te komen. Sorry, ikk neem ze niet erg serieus.
|
Citaat:
Met vriendelijke groeten, Henk Mul. |
Om het spannend te houden voor de mensen, Henk. ;)
|
Citaat:
Waarom het niet feitelijk in de Bijbel staat? Omdat mensen niet pas in hem zouden geloven 'n minuutje voordat die tijd aanbreekt... en daarvoor er beestig op los leven |
Citaat:
|
Citaat:
waardoor m'n vorige post dan niet veel waarde meer heeft :) mja het waarom blijft misschien wel een mysterie |
Citaat:
|
de reis van mijn pizza in de oven loopt bijna ten einde, oftewel de eindtijd is aangebroken en al bijna voltooid
|
Citaat:
Want Jezus strijd heeft het einde ingeluid, slechts een kwestie van tijd. Petrus schrijft er al over dat er spotters zijn die vragen waar Jezus blijft, en dan geeft hij aan standvastig te moeten blijven. We weten 1 ding over god's tijd en dat is dat 1000 jaar in 1 dag gaan, en 1 dag in 1000 jaar. Jortom wie ben jij om te zeggen "dat het wel erg lang duurt" voor God? Maar zoals al boven genoemd komen we steeds dichterbij. Oprichting staat israel, Joden die aan een onmogelijk verbond zullen worden gehouden en laatst de optocht naar Babylon. "Zalig de knecht die op zijn Heer wacht en hem binnenlaat" Lucas 12 |
erm...god zou wel een beetje een idioot zijn als ie dr een eind aan maakt...aan de mensen dan...ik bedoel, zonder mensen geen god; wat moet hij zonder ons nou doen?? dan komen dr geen nieuwe zieltjes meer in de hemel enzo, lijkt me toch wat saai, zeker voor die dude bij de poort...petrus toch??
naja...hoe dan ook...god is dood zonder de mensen |
Citaat:
|
Citaat:
En dat oordeel vindt pas plaats bij het vergaan van de wereld. En daarna is er het eeuwige leven dus zit God nog niet zonder mensen |
Citaat:
Diezelfde europeanen hebben een enorme vloed aan bloed aan hun handen in tegenwoordig afrika met die belachelijke landsverdelingen. Verder Hebben we steeds meer aardbevingen en overstromingen. Maar verder gaat het goed hoor :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52. |