Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   eindtijd (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=527606)

debotjuh 30-06-2003 15:59

eindtijd

er zijn mensen die zeggen dat we al in de eindtijd zijn is dat wel zo

pyres74 30-06-2003 16:03

eindtijd?

verklaar je nader

REIE 30-06-2003 16:48

Ja, die mensen zijn er.

Lyra 30-06-2003 17:46

dat de wereld aan zijn einde loopt?
Ha, daar was ze al 1000 jaar geleden mee bezig

Amoa 30-06-2003 17:49

Als je onder eindtijd de periode waarin de wereld zijn ondergang tegemoet gaat verstaat, zitten we nu zeker in de eindtijd!
Althans.. west-europa en noord-amerika, evenals japan enzo. De gemiddelde burger geeft alleen nog maar om uiterlijk, kleding, make-up, geld, status, pc-games, merkstuff. De idiootste beroepen zijn er, zoals persoonlijke kledingkoper en pedicure. Wat boeit het hoe je nagels eruit zien of of je meer of minder dan je buur verdient?? 'T slaat allemaal nergens op.
De fatsoenlijke mens die nog om elkander en natuur, normen en waarden geeft, dus om abstracte dingen, is zowat verdwenen. Leven in deze tijd is deprimerend, laat maar een bommetje vallen, de eindtijd is gekomen..

nare man 30-06-2003 17:50

Overdrijven is ook een vak :rolleyes:

McCaine 30-06-2003 19:46

:rolleyes:

Riconoscente 30-06-2003 20:01

Als er niets meer na het einde was wel.

Nolita 30-06-2003 20:04

En als er nou geen einde is?

Muhfuk R. 30-06-2003 20:11

we zitten nog maar in t begin

diabolaparva 30-06-2003 20:20

licht toe dan :)

leonkorn 30-06-2003 23:48

Vanuit welk perspectief spreek je van de eindtijd ??

N00dles 30-06-2003 23:55

Eindtijd van wat? En over welke tijdspan heb je het dan? In de nabije toekomst? Deze eeuw? Of dit millennium?

Wat een vage topics de laatste tijd op F&L....Alhoewel, dat is nooit anders geweest :|

Kirk22 01-07-2003 01:09

tijd stopt niet

debotjuh 01-07-2003 09:19

k bedoel het kwa geloof dan he want de meeste mensen zeggen dat we nu al in de eindtijd zitten

leonkorn 01-07-2003 11:18

Citaat:

debotjuh schreef op 01-07-2003 @ 10:19:
k bedoel het kwa geloof dan he want de meeste mensen zeggen dat we nu al in de eindtijd zitten
Eigenlijk zitten we vanaf het moment dat Jezus terugging naar de hemel al in de eindtijd. Maar nu zijn er Bijbels gezien wel veel indicaties dat we ook naar het einde toegaan (sinds de oprichting van de staat Isaël, de ontkerkelijking etc etc). Maar Jezus zei dat niemand het uur weet.

diabolaparva 01-07-2003 13:17

als ik ervanuit ga dat "eindtijd" inhoudt dat er geen mensen meer zijn, moet er wel iets vreemds gebeuren natuurlijk, en dat lijkt mij niet te voorspellen
stel je eens voor dat we ineens allemaal homo werden, ieder mens op aarde, dan zouden er over 110 jaar helemaal geen mensen meer zijn. raar idee eigenlijk
daarnaast zou de aarde kunnen exploderen, maar of er geen overlevenden zouden zijn is dan ook maar de vraag
misschien nog die theorie dat het heelal steeds in elkaar klapt, maar daar heb ik niks over te zeggen
verder heb ik geen andere theorie hoe de mensheid uit zou kunnen sterven, dus erg logisch zou ik het niet vinden om te zeggen dat we in een eindtijd zitten. en hoe lang kan een eindtijd zijn, dat is ook maar de vraag, is dat 10 jaar, of 3000 jaar.
oftewel, ik vind dat mensen niet te snel moeten concluderen over wat ze niet kunnen weten, ook niet als dat logisch is.

yliek 29-07-2003 11:58

eindtijd in de zin van de laatste dagen?
de bijbel noemt een heleboel dingen waaraan je de eindtijd dan kan herkennen..de meest zie je nu wel al gebeuren!
De eindtijd of laatste dagen worden dan ook beschreven als kritieke tijden.

Joostje 29-07-2003 12:29

Citaat:

Kirk22 schreef op 01-07-2003 @ 02:09:
tijd stopt niet
was er tijd voor de oerknal?

Blitzkrieg Bop 29-07-2003 14:34

Christenen zeggen al zo'n 2000 jaar dat de eindtijd nabij is en de apocalyps eraan zit te komen. Sorry, ikk neem ze niet erg serieus.

HenkMul 29-07-2003 14:53

Citaat:

leonkorn schreef op 01-07-2003 @ 12:18:
Eigenlijk zitten we vanaf het moment dat Jezus terugging naar de hemel al in de eindtijd. Maar nu zijn er Bijbels gezien wel veel indicaties dat we ook naar het einde toegaan (sinds de oprichting van de staat Isaël, de ontkerkelijking etc etc). Maar Jezus zei dat niemand het uur weet.
Maar God (en daarmee ook Jezus) zou het uur wel moeten weten - immers, anders was hij niet almachtig. Waarom staat een dergelijk belangrijk bericht (nl. het wispelturige eind der tijden, dus moment 'x') niet feitelijk in de Bijbel vermeld?

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.

MickeyV 29-07-2003 15:38

Om het spannend te houden voor de mensen, Henk. ;)

Vince_007 29-07-2003 17:33

Citaat:

HenkMul schreef op 29-07-2003 @ 15:53:
Maar God (en daarmee ook Jezus) zou het uur wel moeten weten - immers, anders was hij niet almachtig. Waarom staat een dergelijk belangrijk bericht (nl. het wispelturige eind der tijden, dus moment 'x') niet feitelijk in de Bijbel vermeld?

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.

Enkel God weet de tijd... staat ergens in Daniël dacht 'k

Waarom het niet feitelijk in de Bijbel staat? Omdat mensen niet pas in hem zouden geloven 'n minuutje voordat die tijd aanbreekt... en daarvoor er beestig op los leven

Just Johan 29-07-2003 17:43

Citaat:

Vince_007 schreef op 29-07-2003 @ 18:33:
Enkel God weet de tijd... staat ergens in Daniël dacht 'k

Waarom het niet feitelijk in de Bijbel staat? Omdat mensen niet pas in hem zouden geloven 'n minuutje voordat die tijd aanbreekt... en daarvoor er beestig op los leven

En zou God dat niet doorhebben dan?

Vince_007 29-07-2003 17:51

Citaat:

Just Johan schreef op 29-07-2003 @ 18:43:
Good point. Volgens mij heeft ie het dan wel door...

waardoor m'n vorige post dan niet veel waarde meer heeft :)

mja het waarom blijft misschien wel een mysterie

yliek 29-07-2003 21:12

Citaat:

Just Johan schreef op 29-07-2003 @ 18:43:
tuurlijk heeft god het dan wel door,maar mensen niet. En als mensen dan anderen zien sterven of lijden schuiven ze het op onrechtvaardigheid van god. Met het niet noemen van een datum vermijd je dat. En dan nog is het goed dat god een doorvorser van harten is!

Kazanka 29-07-2003 23:03

de reis van mijn pizza in de oven loopt bijna ten einde, oftewel de eindtijd is aangebroken en al bijna voltooid

JJzD 02-08-2003 08:11

Citaat:

duyvel schreef op 29-07-2003 @ 15:34:
Christenen zeggen al zo'n 2000 jaar dat de eindtijd nabij is en de apocalyps eraan zit te komen. Sorry, ikk neem ze niet erg serieus.
Mja, dat klopt ook.
Want Jezus strijd heeft het einde ingeluid, slechts een kwestie van tijd.
Petrus schrijft er al over dat er spotters zijn die vragen waar Jezus blijft, en dan geeft hij aan standvastig te moeten blijven.
We weten 1 ding over god's tijd en dat is dat 1000 jaar in 1 dag gaan, en 1 dag in 1000 jaar.
Jortom wie ben jij om te zeggen "dat het wel erg lang duurt" voor God?

Maar zoals al boven genoemd komen we steeds dichterbij.
Oprichting staat israel, Joden die aan een onmogelijk verbond zullen worden gehouden en laatst de optocht naar Babylon.
"Zalig de knecht die op zijn Heer wacht en hem binnenlaat"
Lucas 12

little nemo 02-08-2003 13:20

erm...god zou wel een beetje een idioot zijn als ie dr een eind aan maakt...aan de mensen dan...ik bedoel, zonder mensen geen god; wat moet hij zonder ons nou doen?? dan komen dr geen nieuwe zieltjes meer in de hemel enzo, lijkt me toch wat saai, zeker voor die dude bij de poort...petrus toch??
naja...hoe dan ook...god is dood zonder de mensen

$@nd€r $@l@m@nd€r 02-08-2003 15:02

Citaat:

Amoa schreef op 30-06-2003 @ 18:49:
Als je onder eindtijd de periode waarin de wereld zijn ondergang tegemoet gaat verstaat, zitten we nu zeker in de eindtijd!
Althans.. west-europa en noord-amerika, evenals japan enzo. De gemiddelde burger geeft alleen nog maar om uiterlijk, kleding, make-up, geld, status, pc-games, merkstuff. De idiootste beroepen zijn er, zoals persoonlijke kledingkoper en pedicure. Wat boeit het hoe je nagels eruit zien of of je meer of minder dan je buur verdient?? 'T slaat allemaal nergens op.
De fatsoenlijke mens die nog om elkander en natuur, normen en waarden geeft, dus om abstracte dingen, is zowat verdwenen. Leven in deze tijd is deprimerend, laat maar een bommetje vallen, de eindtijd is gekomen..

Wat ben jij een pessimist. Een paar eeuwen geleden zaten we allemaal nog oorlogen te voeren en elkaar te vermoorden. Nu zijn Europa en Noord-Amerika compleet oorlogsvrije continenten. In diezelfde continenten is er veel welvaart, in Azië hebben een aantal landen zeer positieve economische ontwikkelingen meegemaakt. Ik vind het steeds beter gaan.

JJzD 03-08-2003 12:09

Citaat:

little nemo schreef op 02-08-2003 @ 14:20:
erm...god zou wel een beetje een idioot zijn als ie dr een eind aan maakt...aan de mensen dan...ik bedoel, zonder mensen geen god; wat moet hij zonder ons nou doen?? dan komen dr geen nieuwe zieltjes meer in de hemel enzo, lijkt me toch wat saai, zeker voor die dude bij de poort...petrus toch??
naja...hoe dan ook...god is dood zonder de mensen

Er komen nu ook geen zieltjes in de hemel omdat er eerst een oordeel moet plaatsvinden over die mensen.
En dat oordeel vindt pas plaats bij het vergaan van de wereld.
En daarna is er het eeuwige leven dus zit God nog niet zonder mensen

JJzD 03-08-2003 12:11

Citaat:

$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 02-08-2003 @ 16:02:
Wat ben jij een pessimist. Een paar eeuwen geleden zaten we allemaal nog oorlogen te voeren en elkaar te vermoorden. Nu zijn Europa en Noord-Amerika compleet oorlogsvrije continenten. In diezelfde continenten is er veel welvaart, in Azië hebben een aantal landen zeer positieve economische ontwikkelingen meegemaakt. Ik vind het steeds beter gaan.
hoezo last van "tunnelvisie"
Diezelfde europeanen hebben een enorme vloed aan bloed aan hun handen in tegenwoordig afrika met die belachelijke landsverdelingen.
Verder Hebben we steeds meer aardbevingen en overstromingen.
Maar verder gaat het goed hoor :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.