![]() |
geluid weg na installatie win xp
nadat ik windows xp heb geinstallerd komt er geen geluid meer uit mijn boxen. in configuratie scherm voor geluiden en audioapparaten, tabblad volume staat ook ''geen audioapparaat.weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
thanx X tess |
|
heb ik gedaan... :(
|
Ga eens naar Start en druk met de rechtermuisknop op Mijn Computer. Kies de onderste optie, eigenschappen. Nu zie je system. Ga naar tabblad Hardware en klik op de knop Apparaatbeheer (ofzoiets), in het midden rechts.
Nu zie je een overzicht van alle apparaten in je computer. Zie je ergens een geil uitroeptekentje staan? Zo ja dubbelklik er eens op en zeg eens wat daar staat voor foutmelding? |
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren. ;-) dat heb ik gedaan(er op gedrukt) maar waar kunnen ze op staan, op welke cd? (wat voor) |
Je hebt duidelijk drivers nodig voor je geluidskaart. Weet je toevallig of je een losse geluidskaart hebt of eentje onboard?
Kijk eens achter op je computer, waar gaat het kabeltje van je speakers in de computer? Is dit in het midden waar alle andere connectors zitten zoals je toetsenbord en printer enzo, of is dit helemaal beneden ergens. Beneden is dan een losse kaart. |
losse!:-)
|
Weet je zeker dat er helemaal niks stond op www.windowsupdate.com ?
Nadat je op knop Scan for updates hebt geklikt, staan er drie groepen links. Critical Updates and Service Packs (3), Windows XP (11), Driver Updates (1). Tussen haakjes staat hoeveel updates er zijn voor die groep. Weet je zeker dat er bij Driver Updates (0) staat? |
ja:(
|
Heb je de bon van je computer nog? Je moet weten wat voor geluidskaart je hebt, dan kan ik drivers voor je zoeken. Bel anders de winkel van de computer. Maar het hoort ook gewoon op je bon te staan.
|
Inderdaad, kijk even of je niet ergens cd's hebt die bij je computer horen of handleidingen. Heb je die niet, dan kun je 't aan iemand vragen die er wel verstand van heeft :P (en weet waar de pc vandaan komt en wat voor drivers je nodig hebt en van wat voor merk de geluidskaart is)
Dat laatste - wil je daar achter komen en niemand weet t, maak je pc dan even open. |
thanks allebei;)
op de bon staat precies, behuizing ATX Midi Lownoise kan dat het zijn??? X tessy |
Schattig! :p
Dat ding is je voeding. :) Bel anders even de computerwinkel op, zij weten vast wel wat voor geluidskaart erin zit. Meestal is dat een Creative Soundblaster Live!. |
nee hihi daar kwam ik ook net achter.
er staat van alles op die bon maar het is niet de Creative Soundblaster Live!. ik heb hier wat dingen op de bon staan zal ik die opnoemen? |
Citaat:
|
oke ;) hier komen een paar mogelijke dingen:
- Std Mainb. SDR/DDR socket A (dat zal het wel niet zijn) - AMD Duron 900 MHz - 256Mb SDram PC133 - Std RIVA TNT II M64 32Mb AGP - HDD 40 Gb 5400 rpm IDE ATA 100 jaja voor mij is het russisch. :) X Tessy |
Daar staat 'ie iig niet tussen. :)
|
:confused: jeetje, dan weet ik het ook niet meer.
heb in de kast gekeken, maar er zit geen losse geluidskaart in... |
Hoi,
Ik heb gisteravond ook Windows XP opnieuw geinstalleerd. Ik heb nu hetzelfde probleem. Mijn computer van Packard Bell geeft aan dat er geen audioapparaten gevonden zijn. En bij apparaatbeheer staat idd een geel uitroeptekentje met de volgende melding: De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28) Wie kan mij helpen? |
Heb je geen recovery CD of iets dergelijks bij die PB gekregen? Daar staan meestal de originele PB-drivers op (sommige apparaten zijn zo gefucked dat ze alleen met PB-drivers werken). Heb je die CD niet meer dan moet je er even achter zien te komen wat voor merk en type geluidschip jouw PB heeft en dan naar de site van die fabrikant gaan.
Je kunt Windows trouwens ook via internet laten zoeken naar drivers voor onbekende apparaten. Geen idee of het werkt, maar niet geschoten is altijd mis. |
Bedankt voor de tip!
Het is weer helemaal opgelost :D |
Citaat:
Je kan ook even met Everest kijken wat voor geluidskaart er in zit en het dan hier posten. |
reageert er even iemand bijna 3 jaar later...
|
Omfg lol.
|
recycling van topics zullen we maar zeggen. Jive's vraag is nu wel beantwoord en er was geen nieuw topic voor nodig. :p
|
Dat is waar maar er is alsnog een topic bijgekomen in de lijst op het subforum. Die was er ook bijgekomen als degene die dit topic niet geüpt had een nieuwe had geopend. Nu ga je krijgen dat mensen op de vraag van de ts gaan reageren (wat ik dus ook klakkeloos deed). En het lijkt me stug dat de ts dit probleem ondertussen niet al heeft opgelost.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05. |