Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Grafische rekenmachine (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=527673)

ElMiE 30-06-2003 16:59

Grafische rekenmachine

Gebruik je deze alleen op de middelbare school of heb je hem op het HBO of de Universiteit nog steeds nodig?
Of ligt dit aan de soort studie?
Ik kan hem namelijk aan iemand verkopen, maar heb echt geen enkel idee of ik hem straks zelf nog nodig heb.
Dat zou nogal zonde zijn, want dan moet ik hem weer kopen.
Iemand die dit weet?!?

Grtz ElMiE

Acey 30-06-2003 19:43

ik weet het niet, maar het ligt ongetwijfeld aan de studie die je gaat volgen.

En dan is het nog maar de vraag of je daar precies jou type rekenmachine nodig hebt of weer een ander...

Ik zou em verkopen

FlorisvdB 01-07-2003 14:23

Op een meeloopdag bij de studie Elektrotechniek aan de UT liepen ze er nog gewoon mee rond. ik denk dat dat bij de meeste technische studies nog wel het geval zal zijn

Studentje 01-07-2003 14:26

Bij mij heb je em niet echt nodig. Hij komt echter wel van pas als simpele dingen als statistiek te moeilijk voor je is. Alles intypen, klaar.

pyres74 01-07-2003 15:04

nou...

ik neem hem mee ookal ga ik geen technische vervolgopleiding doen (fm op hhs). ik heb nu zoiets van: ding was best duur en dan ga ik hem gebruiken ook

:D

journey 01-07-2003 21:08

Ik doe zelf luchtvaarttechnologie in Haarlem en ik heb hem elke dag nodig omdat het met een "normaal" rekenmachientje niet kan! Vrienden van mij die geen technische opleiding doen gebruiken dat ding ook nogsteeds, omdat ze dat gewoon handiger vinden werken dan een minder geavanceerde.

lucy48 02-07-2003 12:51

Ik vind het sowieso wel leuk om dat ding te houden

very drunk driver 02-07-2003 13:16

ik zou hem houden. op hbo heb je hem vast en zeker nog wel nodig. en als je hem niet perse nodig hebt. hij is wel superhandig bij allerlei dingen dingen

Studentje 02-07-2003 18:10

Citaat:

verydrunkdriver schreef op 02-07-2003 @ 14:16:
ik zou hem houden. op hbo heb je hem vast en zeker nog wel nodig. en als je hem niet perse nodig hebt. hij is wel superhandig bij allerlei dingen dingen
Klopt. Krijg je namelijk wel de antwoorden, maar snap je d'r niks van.

Erg handig.

Fatality 02-07-2003 18:15

Citaat:

Studentje schreef op 02-07-2003 @ 19:10:
Klopt. Krijg je namelijk wel de antwoorden, maar snap je d'r niks van.

Erg handig.

Bestuurskunde, krijg je daar überhaupt wel fatsoenlijke wiskunde (naast statistiek)

:cool:

Studentje 02-07-2003 18:41

Citaat:

Fatality schreef op 02-07-2003 @ 19:15:
Bestuurskunde, krijg je daar überhaupt wel fatsoenlijke wiskunde (naast statistiek)

:cool:

Jongeman, ik doe bedrijfskunde:p. En nee, ook wij komen niet veel verder dan enige statistiek en modelleren. Maar toch zie je hier al, dat mensen met een GR en zonder wiskunde B(2e fase is dat 1,2 geloof ik, de moeilijkste in ieder geval) niks, maar dan ook niks kunnen op wiskundig gebied.

Een simpele 2e graads vergelijking is al niet meer te doen zonder GR, en de kans die bij 60% hoort moet zelfs al bijna uitgerekend worden.

Ze moeten het verder zelf weten, ik bedoel, in principe kun je je tentamen wel halen zo. Maar ik snap niet dat ze er op die manier genoegen mee nemen. Je wilt toch weten wat je doet? En hoe? En waarom? Je zit, in mijn optiek, niet op de universiteit om klakkeloos dingen aan te nemen, je dient er zelf over na te denken.

En even voor alle duidelijkheid, ik heb wèl eindexamen WiB gedaan, en heb geen GR. Ik kan nog echt rekenen :cool:

jbtq 06-07-2003 17:37

Je ehb hem op het HBo niet echt nodig. Ik doe civiele techniek en gebruik hem dan wel, maar het is zeker niet altijd nodig. Integendeel zelfs. Meestal heb je aan een normale rekenmachine al genoeg. Hooguit kan je een enkele keer een spiekbrief er in doen. Maar meestal mogen wij er een blaadje met formules en aantekeningen bijhouden. Dus het heeft niet veel zin om er alles in te zetten. En verder is het misschien bij wiskunde handig. Ik gebruik hem eerlijk gezegt alleen nog maar omdat ik het gewend ben. meer ook niet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.