![]() |
Leuk Nederlands boek???
Hey mensen,
Ik moet weer eens een boekverslag gaan schrijven, maar heb nog niet echt een geschikt en leuk boek gevonden:( Misschien heeft iemand suggesties?? Ow ja ik hou van niet te moeilijke boeken, dus niet van die langdradige verhalen waar je op een gegeven moment niet meer van weet waar het nou eigenlijk over ging.. Ennuh misschien ook wel belangrijk om te weten: ik zit in vwo 5. Greetz, Dreamz |
*Het gouden ei - Tim Krabbé: dit boek leest bijna iedereen, maar ik vind het wel een goed boek.
*De kroongetuige - Maarten 't Hart: iets dikker boek, ook wel goed vind ik. *'Het verrotte leven van Floortje Bloem' van (...) is ook wel redelijk... **Gedichtenbundel: Snikken en Grimlachjes van Piet Paaltjens is een leuke gedichtenbundel als je van melancholische poëzie houdt. *** Van de koele meren des doods van Frederik van Eeden is een leuk en erg boek, maar wel moeilijk... ** De Sandwich van A.Th. van der Heijden vond ik een leuk + mooi boek... --- Passievrucht lijkt me een leuk boek maar die heb ik nog niet gelezen --- * Tralievader (Carl Friedman) was niet leuk... * Twee koffers vol (Carl Friedman) ook niet.. * Oeroeg (Hella S. Haasse) ook niet * = vrij eenvoudig ** = iets moeilijker *** = moeilijk (Het is maar mijn mening....) |
Twee vrouwen van Harry Mulisch, dat heb ik laats gelezen, en vond het een goed boek, en het is zo uit.
en De kroongetuige van Maarten 't Hart, kan ik echt aanraden! |
Thnx voor de tips! Zal eens in de bieb gaan zoeken..
Kusszz |
Passievrucht van Karel Glastra van Loon is leuk.. ben ik nu ook aan het lezen..
En ook heel leuk is Soms mis je me nooit van Janneke Jonkman (achternaam weet ik niet zeker meer.. ). Alletwee deze boeken zijn niet moeilijk, maar wel leuk om te lezen!! |
Neem een thea beckman boek zoals kruistochten in onderbroek
|
Citaat:
|
Kort verhaal, erg sterk en leuk:
Marga Minco - Een leeg huis |
Het gouden ei van Tim Krabbé, een leuk kort boek waar bovendien veel verslagen van zijn gemaakt! :rolleyes:
|
Kort amerikaans -> niet lezen!
Het verrotte leven van Floortje Bloem -> Mocht je een literaire ontwikkeling willen laten zien, dan deze niet in de eindexamenklas lezen. Kan wel als eerste boek. De buitenvrouw -> Is een leuk boek om te lezen. Wierook en tranen -> Beetje saai. alleen voor de liefhebber. Het leven is vurrukulluk -> Wel een leuk boek, alleen een beetje outdated |
het gouden ei idd makkelijk en leuk :D
oeroeg hella haassen donkere kamer van damocles wf hermans ziekte van lodesteijn levi weemoedt de passievrucht k glastra van loon en ff denken ik ook van jou ronald giphart vond ik opzich ook wel leuk |
Citaat:
|
WF Hermans - Nooit meer slapen
is een van mijn favorieten |
Uhmmm...
La place de la Bastille - Leon de Winter Isabelle - Tessa de Loo De Vriendschap - Conny Palmen |
Citaat:
|
Er zijn zo veel leuke boeken voor Nederlands die je kunt lezen:
bijv. de boeken van Mulisch (De Aanslag, de ontdekking van de hemel, enz.) |
Citaat:
Citaat:
Vond de kroongetuige wel goed, zeg anders welke boeken je hebt gelezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is inderdaad erg subjectief maar ik veel andere meningen gehoord en de meesten vonden dOvdH een zeer vlot door te lezen boek dat je misschien al op je 14e zou kunnen lezen (volgens iemand) en de aanslag wordt op school aangeraden in 3e of 4e klas.
De moeilijkere boeken van Mulisch zijn geloof ik de procedure of het stenen bruidsbed maar dat weet ik niet zeker. Lees anders Karel Glastra van Loon die heeft meer eigentijdse boeken, of Joost Zwagerman/ Arnon Grunberg. |
Het behouden huis, heel dun, wel 2 punten. (.... hermans)
het gouden ei, is ook wel heel aardig. (tim krabee) De kroongetuige gaat ook wel. (Maarten het hart) isabella is ook niet zo dik. (tessa de loo) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11. |