Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Morgen sollicitatie gesprek!!!Tips? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=528529)

AngelLena 01-07-2003 15:23

Morgen sollicitatie gesprek!!!Tips?

Eindelijk maar toch hoor ik iets van mijn vele sollicitaties en morgen mag ik om half 12 verschijnen bij de videokring voor een gesprekje...
Hardstikke fijn natuurlijk, maar hoe bereid je je voor op een sollicitatiegesprek met als functie: baliemedewerkster? Heb wel vaker sollicitatie gesprekken gehad, maar nog nooit voor zo'n functie. Ik zou dus bij god niet weten hoe ik me hierop moet voorbereiden en OF ik dat uberhaupt wel moet doen of gewoon alles over me heen moet laten komen... Ik weet namelijk bij god niet wat er komen gaat.

Iemand tips ofzow?

spacegirl 01-07-2003 15:50

gewoon niet op voorbereiden als iets erg is zijn het wel standaard vragen met erop geoefende antwoorden(vind ik dan)

Maar gewoon alles op je af laten komen, voor in de videotheek is het niet veel anders dan voor achter de kassa, alleen verhuur je dan films, en zet je ze weg en pak je ze ff.

Veel succes morgen

ekki 01-07-2003 15:57

gewoon zoals je een 'standaard' sollicitatiegesprek voorbereid, dus antwoord weten op de meeste vragen die ze kunnen stellen (de ergste die ik heb gehad vond ik nog wel: noem 3 sterke en 3 zwakke punten van jezelf).

succes!

AngelLena 01-07-2003 18:17

Oke, zal eens even bedenken wat ze kunnen gaan vragen... Bedankt in ieder geval, hoop dat ik er wat aan heb...

ekki 01-07-2003 18:44

Citaat:

AngelLena schreef op 01-07-2003 @ 19:17:
Oke, zal eens even bedenken wat ze kunnen gaan vragen... Bedankt in ieder geval, hoop dat ik er wat aan heb...
succes! ik weet ook niet echt verdere vragen, want ik heb nog niet zoveel sollicitatiegesprekken gehad.

sick minds 01-07-2003 18:49

zeg nooit je werkelijke leeftijd, ik had ook een solicitatie gesprek en ik zei mijn echte leeftijd, maar kwas te jong :( (n)

AngelLena 01-07-2003 19:36

Citaat:

sick minds schreef op 01-07-2003 @ 19:49:
zeg nooit je werkelijke leeftijd, ik had ook een solicitatie gesprek en ik zei mijn echte leeftijd, maar kwas te jong :( (n)
Ja duh... je bent 15. Meeste bedrijven willen alleen 16 en ouder. Weten ze zeker dat ze arbeidsinspectie niet op hun dak krijgen. 18 is echt wel oud genoeg hoor. Voor de wet volwassen noemen ze dat.

Wes 01-07-2003 19:40

Citaat:

sick minds schreef op 01-07-2003 @ 19:49:
Dacht je nou werkelijk dat ze er niet achter kwamen als ze je wilden aannemen dat je niet zegt wie je bent? Als je ergens wilt beginnen zul je toch een aantal papieren moet meenemen voor de administratieve rompslomp, dus tenzij je die wilt vervalsen val je toch door de mand.

AngelLena 01-07-2003 19:43

Citaat:

Wes schreef op 01-07-2003 @ 20:40:
Dacht je nou werkelijk dat ze er niet achter kwamen als ze je wilden aannemen dat je niet zegt wie je bent? Als je ergens wilt beginnen zul je toch een aantal papieren moet meenemen voor de administratieve rompslomp, dus tenzij je die wilt vervalsen val je toch door de mand.
Precies, zoals je sofinummer. Hebben ze toch echt nodig... Volgens mij krijg je die pas vanaf je 16e... of is dat tegenwoordig al vanaf 13? Nou weet ik het niet meer. Maar goed, daar staan al je gegevens in. Dus ook je leeftijd...

ekki 01-07-2003 21:48

Citaat:

AngelLena schreef op 01-07-2003 @ 20:43:
Precies, zoals je sofinummer. Hebben ze toch echt nodig... Volgens mij krijg je die pas vanaf je 16e... of is dat tegenwoordig al vanaf 13? Nou weet ik het niet meer. Maar goed, daar staan al je gegevens in. Dus ook je leeftijd...
sofinummer: volgens mij als je geboren wordt, maar als je wat ouder bent krijg je daar bericht over.

liegen over dingen is inderdaad helemaal niet verstandig. eerlijkheid duurt het langst. als je liegt over je leeftijd (wat je inderdaad op internet wel zou kunnen doen) en ze komen daar achter, dan ben je nog niet jarig en word je waarschijnlijk sowieso per direct ontslagen.

iamcj 02-07-2003 06:05

De vraag der vragen:

Waarom wil je bij ons werken? :rolleyes: ;)

AngelLena 02-07-2003 13:21

Citaat:

iamcj schreef op 02-07-2003 @ 07:05:
De vraag der vragen:

Waarom wil je bij ons werken? :rolleyes: ;)

Hebben ze niet gevraagd! Haha!!!!

Het ging volgens mij wel goed, ik hoor aan't eind van de maand of ik erin zit. Er zijn van alle kandidaten maar 5 op gesprek uitgenodigd en daar was ik 1 van. Ze vonden mij heel volwassen en iemand die stevig in haar schoenen stond en geschikt was voor het werk. Ze hebben vanavond nog een kandidaat te intervieuwen en volgende week nog 1. Uiterlijk eind van de maand hoor ik of ik mag komen werken...

ekki 02-07-2003 14:15

(y).
duurt wel lang overigens.

ben benieuwd!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.