![]() |
[webcam] PC kan em niet vinden
De webcam is eigenlijk bedoelt voor Windows98(is al een oude cam) maar bij een vriend thuis hebben we via een driver het toch voor elkaar gekregen om de cam te laten werken op Windows XP en ook op 2000. Toen heb ik de cam mee naar huis genomen om het thuis ook te proberen(om 3 uur snachts ja :p), ik doe precies hetzelfde, download dezelfde driver, maar mn computer kan niets vinden.
dit is hoe ik het deed: 1) Computer met W2000 opstarten 2) camera in systeemkast pluggen 3) driver downloaden van website en unzippen 4) naar "Scanners en Cameras" gaan en op "nieuwe camera/scanner toevoegen" klikken 5) er werdt gevraagd om een driver, toen ben ik naar de plaats gegaan waar ik het heb unzipt, het bestand was juist 6) Toen de volgende stappen gevolgd en afgerond, ik ging naar msn6 om even te testen. 7) ik krijg een foutmelding: Your conversation cannot begin because your camera is currently in use or not plugged in. Make sure your camera is available and try again. Technical problems prevent you from having a webcam conversation at this time. Please try again later. |
wat voor camera is het?
merk + type wat voor systeem heb je zelf? dit klinkt wel wat vaag trouwens :confused: |
het kan zijn dat de camera niet goed is aangesloten of dattie uit stond, verder zou ik Windows Messenger NIET als test-programma te gebruiken omdat het de Video-conversation soms nogal buggy is. Reboot je computer en zorg dat de camera aan staat. Kijk bij SYSTEM om te kijken of je cam dan daadwerkelijk is geinstalleerd en dat hij goed werkt. Ga vervolgens met bijv een video-bewerkings programma (sommige Foto-bewerkings programma's kunnen ook met live beelden werken) en kijk of het daar werkt
(is de camera niet geinstalleerd probere het nog eens en zorg ervoor de de camera aanstaat) |
hmm op de 1 of andere manier kan mn computer de camera niet detecteren :confused:
Ik heb em in de USB port geplugged maar de computer zegt dat er niets in de USB port zit :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20. |