![]() |
Amsterdam of Rotterdam?
Voor mij duidelijk Amsterdam. Maar voor jullie?
|
rotterdam hoewel ik zelf in amsterdam woon
waarom?? nou rotterdam stinkt een stuk minder, zijn de wijken ietsjes veiliger heb ik het idee dan.. lopen minder turken en zwarten rond (ja ik discrimineer eventjes, maar in amsterdam zorgen die voor de meeste problemen, dat ik nou eenmaal een feit) en ik vind het gewoon een fijnere stad.. |
rocca :p
|
rotterdam,ik vind amsterdam een treurige uitstraling hebben, rotterdam is ook niet alles, maar daar is t iets minder
|
Ik ben een maal in Rotterdam geweest, maar ik kies toch voor Amsterdam. :)
|
Rotterdam. :)
|
Doe maar Rotjeknor ik vind Amsterdam eng.
|
Amsterdam.
|
Amsterdam.
|
Amsterdam.
|
Amsterdam.
|
Amsterdam
|
Citaat:
Ik vind het in Amsterdam een stuk minder, aangezien je daar mi. alleen op zomerse dagen wat grachten ruikt. Daarbij natuurlijk ook nog de lucht van wildplassers, maar dat heb je in Rotterdam net zo goed. Dan over Turken en zwarten. Ik weet niet of je in Rotterdam wel eens in en rondom het CS bent geweest, maar volgens mij lopen er daar meer rond als in heel Amsterdam. Dat valt wel mee dus. Nee ik snap al helemaal niet waarom je Rotterdam een fijne stad vind. Ik bedoel, los ff van het feit dat Feyenoord er speelt (waar ik me stiekem wel een beetje door laat beïnvloeden:D), er lopen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel proleten rond, Rotterdams is n behoorlijk klote accent (dat Amsterdams is tenminste nog grappig en komisch om naar te luisteren als je 2 ras-amsterdammers ruzie hoort maken), de mensen zijn er een stuk brutaler ("wil jij vanavond met me neuken" is op 1 dag 3x aan mijn vriendin gevraagd door 3 versch. personen waar ik bij was) en last but no least de gebouwen. Walgelijk lelijk zijn die zeg. Zelfs St. Miechelsgestel en Molenhoek hebben een imposantere sky-line. |
Rotterdam, omdat daar mijn club vandaan komt ;) Rotterdam heeft prachtige mooie hoge bouwwerken, zoals het kantoor van Nationale Nederlanden, de Kop van Zuid en de Erasmus- en Van Brienenoordbrug. Amsterdam daarentegen heeft weer een mooier authentiek centrum, met zijn grachtenpanden.
|
rotterdam... amsterdam stinkt idd :)
en om de 1 of andere reden irriteert amsterdam me gewoon, veel te veel mensen... hier in rotterdam weet ik tenminste de rustige plekjes te vinden. |
Amsterdam....
Die stad heeft gewoon 'iets' wat ik niet kan omschrijven. :o |
Amsterdam.
|
Dunno...
Ik ken Rotterdam een stuk beter omdat ik er op school zit en m'n broer er woont. En van Amsterdam ken ik alleen het winkelgebied. Dus ik zou het niet weten. Rotterdam vind ik opzich wel leuk, maar een beetje saai. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik bijna alleen maar in de woonwijkgebieden kom. Amsterdam vind ik opzich ook wel leuk, maar een beetje... tja, beklemmend ofzo? Ik vind het wel leuk om een middagje daar heen te gaan, maar dan wel weer snel terug naar huis. :) (Ik woon overigens in Bodegraven, dat is het hart van het Groene Hart. ;)) |
Rotterdam
|
a'dam
|
Amsterdam.
|
Amsterdam natuurlijk...
daar woont me vriend ;) |
Citaat:
|
Rotterdam. Halve familie woont er, en Feyenoord :D
Hoewel Amsterdam een mooiere stad is ('t oude centrum, aan de grachten) maar Rotterdam kan er ook niks aan doen dat het gebombardeerd is. |
Rotterdam, ik woon er al heel mn leven en ben zelfs nog nooit in Amsterdam geweest :o (met uitzondering van de Heineken Music Hall dan).
|
Amsterdam
|
Rotterdam
1. Feyenoord 2. mooie stad 3. gezellig 4 ik haat ajax |
Rotterdam
|
amsterdam definitly!
mooiere panden, de grachten mhhh MY city! en over die overlast, op rotterdam centraal heb ik idd meer last van negertjes en moccro's enzow...daar zijn ze wat opdringeriger imo |
Amsterdam is gewoon een veel mooiere stad.
|
Amsterdam (woont mn liefie :D)
|
Eindhoven :o
|
Allebei niet zou ik zeggen... heb liever Utrecht of Eindhoven
|
Rottèhdam Kakkèhlakkèh :D
|
Citaat:
Eindhoven is werkelijk de allerlelijkste stad van Nederland. |
Amsterdam!
Rotterdam is een grauwe haven-industriele-stad met saaie grijze gebouwen. Alleen maar paupers, asociale mensen en het-soort-dat-je-niet-graag-tegenkomt-allochtonen. Amsterdam is ook vies, maar het is een levende, ademende stad. Veel alternatievelingen, en nee dan bedoel ik niet alleen 'alto's, veel toeristen en allerlei soorten mensen. Nee, geef mij maar Amsterdam! |
Citaat:
|
Valt me op dat veel mensen nogal discriminerende redenen hebben...ik woon in Rotterdam Oud-Charlois, en als er ergens veel allochtonen wonen...en nee, ik erger me niet aan die mensen, de meeste zijn hardstikke vriendelijk en tuurlijk zijn er ook die 'minder goede bedoelingen' hebben, maar dat soort mensen heb je onder de Nederlanders net zo goed.
Ik ben in Rotterdam geboren en getogen, als ik tussen Amsterdam en Rotterdam moet kiezen is de keus dus duidelijk: Rotterdam. |
Citaat:
|
Rotterdam
|
Citaat:
dat komt dooral die 'saaie, grijze' gebouwen |
Rotterdam met name het centrum, lekker groots en ruim opgezet. Ik krijg altijd claustrofobie als ik in A'dam loop, door de kleine straatjes en enorme drukte. Het heeft wel karakter ja, maar ik hou toch meer van grote open ruimtes. Ik heb ook altijd het idee dat er twintig keer meer toeristen door A'dam zwerven en ik haat toeristen :>
|
zkr ROTTERDAM kan je goed streetskaten en ze hebben en mooi skatepark.
|
Roffadam :cool: Kom ik veel vaker dan in Amsterdam. En je kan er beter uitgaan :)
|
Hmz... ja ik vind het een moeilijke keuze maar ik denk toch dat ik voor Amsterdam ga...
|
Citaat:
|
rotterdam. ( komt denk ik ok wel omdat me ploegie daar vandaan komt )
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30. |