![]() |
Alle letters samen (postmodernistisch gedicht)
Ik ben taal.
Enkel alleen en allesomvattend. Mijn gevoelens: de woorden, mijn gedachten zijn zinnen. Een wirwar, een chaos en alle letters samen: mijn leven. Puinhoop is taal. Geheel en allesomvattend. Rotzooi in lange verhalen, lijden wordt langzaam gespeld. Een donker moeras en alle letters samen: mijn leven. Ik ben taal. Enkel alleen en allesomvattend. Combinaties zijn stuk, en woorden gaan dwalen. Een doolhof, oneindig, en alle letters samen: mijn leven. Uitleg: vandaag had ik een mondeling, onder andere over het postmodernisme. En ik kwam er niet uit, ik kon alles wat ik bedacht niet meer verwoorden. Vandaar deze gedachte. |
komisch, en zeer waar. sluit wel mooi aan op de filosofische gedachte dat taal de allesomvattende structuur is waarin we gevangen zitten.
het ritme is niet je-van-het maar dat maakt in dit gedicht niet zo veel uit, de inhoud maakt heel veel goed :) |
Ik ben in een bui waarin ik dit zeer kan waarderen; vraag me niet waarom, maar het is zo. :)
|
mjah op zich wel te pruimen, maar mij zegt het niet zoveel :confused:
Offtopic: omdat je zo hopeloos was... |
Citaat:
Even voor de duidelijkheid: één van de belangrijkste gedachte van het postmodernisme is dat álles taal is. Vandaar dit gedicht. |
Ik vind het erg goed, in woordgebruik, qua inhoud en ritme! (y)
(L) Mar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24. |