![]() |
"klein" gitaar probleempje
help..
ik krijg de G-snaar niet goed gestemd :( ik heb zo een electrisch dingetje om te stemmen.. en die geeft heel de tijd een d aan op de G- snaar :( en nu? |
nou waarschijnlijk heb je een d snaar op de plaats van de g snaar gezet
de oplossing is om je gitaar uit het raam te gooien en een nieuwe te kopen want zo'n defect is echt niet meer te verhelpen :( |
Citaat:
|
oh jee dan is de gitarenfee langs geweest :( ik vrees het ergste
|
of heb je er een g-string opgezet?
sorry, ko nhet niet laten! heb er verder geen verstand van! |
Citaat:
Waarschijnlijk hangt je slaar nog te slap (want hij geeft een d aan, en de G is een hogere toon, dus zou de snaar strakker moeten) en moet je em strakker draaien. Thta's volgens mij it |
probeer t met de hand...dusse je vinger op de 5e fret zetten en dan beide aanslaan, dan je g snaar zolang stemmen totdat ie dezelfde klank heeft...dan zou die weer goed moeten zijn, maar het kan wel moeilijk zijn...
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk of je met het apparaatje handmatig de snaar kunt kiezen, als je dan een G kiest zal hij niet naar een D zoeken, lijkt me. Anders kan het ook nog zo zijn dat er een fout zit in het apparaatje, dus misschien weten ze het bij de winkel. |
wat een lievige mensjes toch :rolleyes:
hmm.. willekeurige reacties 1. k ben niet blont... 2. uuhm... de snaren zitten gewoon goed :P 3. mjah... k heb al geprobeerd op de 5e fret, en dat klinkt wel aardig hetzelfde.. idee.. k doe eens nieuwe batterijen in dat ding :rolleyes: *misschien iets eerder mee moeten komen, kan alleen niet voorstellen dat ze op zijn:S * |
Citaat:
|
ben je dom ofzo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Harrie, doe normaal.
|
tja dan wordt t moeilijk...volgens mij wil dat apparaatje van jou je gewoon gek maken...misschien moet je m een apar keer tegen de muur smijten...
maar ff serieus, zo op afstand is t zo moeilijk helpen...maar misschien als je m op t apparaatje op de d goed stemt, soms heb k dat ook namelijk, maar dan s t gewoon wel de goede snaar...die dingen zijn soms een beetje...gaar |
Citaat:
ennuh voor de irritantjes: ook op de d snaar is het een d :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
help dat arme meisje nou, ze heeft dr gitaar bijna goed :)
|
Als hij een D aangeeft op je G snaar moet je:
A: Draaien aan de daarvoor bestemde stemknoppen. B: Je stemapparaatje vervangen of eens goed naar de instellingen(als t ding dat al heeft). Zo dan. |
het apparaatje..........
iz bezeten.. :eek: nee mar k zou gwoon terug ghaan naar de winkel...die lui kunnenn je het beste helpen denk ik zo.. :) |
Citaat:
|
had ik dit op onzin gepost, had ik waarschijnlijk serieuzere reacties gehad..:o
sorry dat ik dat nou net even niet wist van mn gitaar :( |
Tip;
Leer stemmen met muziek, bijvoorbeeld waar de het meestgebruikte accoord een E is, dan kan je die stemmachine weggooien :o |
Citaat:
k "speel" pas een paar maandjes.. |
Citaat:
|
Ik begon met zelf wat te klootzakken en daarna powerakkoorden en die speel ik nog steeds veel :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dat hij een G aanziet voor een D is niet zo gek want als je een G snaar aanslaat komt er ook een D toon van je snaar af (als natuurlijke kwint) en het kan zijn dat je stemapparaat die beter kan waarnemen ofzo... ik denk dat een beter stemapparaat het probleem oplost, maar je kan ook gewoon doen alsof die D een G is :) het is niet helemaal perfect zuiver maar dat is stemmen met flagioletten eigenlijk ook niet
|
Citaat:
|
Citaat:
|
misschien is beginnen met een gestemde gitaar een stuk verstandiger :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08. |