![]() |
Grunt/Scream Tips.
Zijn hier nog speciale technieken voor?
|
hehe leuk topic, ik denk iig de mic hard zetten
|
Citaat:
Maar kan iedereen dit? Volgens mij kan ik het niet. De screams van betercore en converge bijv. zijn zo freaking hoog. |
TIP VOOR GRUNTEN
als je wil grunten moet je dit niet met je keel doen hier verneuk je je stem mee :P je moet ut vanuit je maag doen dis heel moeilijk om te kunnen maar als je het kan wel koel om te doen :P |
Bannon gebruikt op de platen geloof ik wel wat effecten af en toe, maargoed wat ik wilde zeggen. Ik heb een Reflections zine waar een mooi stuk over schreeuwen/grunten/whatever in staat geschreven door de zanger van Trial. Ik zal t van de week voor je scannen en online gooien dude. Staan echt goede tips in.
|
Citaat:
bah reflections zine copyen wat aso :D mgoed wel diy ;) Ik wil schreeuwen drummen is zo veel sleepwerk.;) |
Citaat:
Ik kom wel een aardig eindje met inademen nou, maar dat is no way de manier waarop 'pros' het doen. |
inderdaad grunten doe je vanuit de maag en niet vanuit het strottehoofd. Ach ja ik kan het ook niet.
|
vraag het aan willem
:D maaaaan, die gozer kan geweldig grunten |
Dat maagverhaal is een beetje dubieus. Dat roept iedereen maar, maar het heeft vooral met technieken qua ademen en de lucht die je langs je stembanden perst te maken. Serieus. Ik zal t artikel wel online gooien zodat jullie schreeuwers je stem niet kwijtraken.
|
Volgens mij begrijpen weinig mensen dat vanuit de maag een begrip is het deel van je stembanden waar je geluid mee maakt bij maaggerelateerde problemen e.d denk aan boeren en hikken het deel wat je daat voor gebruikt daar komen vrij luide maar beperkte tonen uit stuur deze net als spraak en voila, 't is uiteraard wel ff oefenen. ;)
|
klopt.
|
En natuurlijk volume. Je kan wel als een idioot gaan lopen schreeuwen, maar als je het goed versterkt spaart het je stem natuurlijk ook enorm.
|
|
Grunten is alleen voor de elite weggelegd...
|
Citaat:
en screamen? |
Citaat:
|
Citaat:
*probeert* nope |
ah rutger ik vond dat je lief screamde hoor :)
pharmacon kan grunten (y) ik kan wel veel lawaai maken, maar hoe je dat wil noemen, ach.. |
de broer van mn vriend grunt ook in die band.. zo te zien haalt ie gewoon heel veel adem en dan schreeuwt ie het eruit ofzo... poeh dat ie geen last van zn keel heeft :|
en wat eerder ook al is gezegt > met veel overtuiging |
als je grunt je buikspieren aanspannen en inderdaad uit je buik, als je t in je keel voelt ben je verkeerd bezig...
|
Ik krijsde in vorige band gewoon minutenlang.
nu wordt het iets moeilijker, maar ik dacht er niet zo bij na, putte veel kracht vanuit mijn lichaam, en liet dat naar boven toekomen. Nu schreeuw ik meer, wil het nit grunten noemen, maar soms komt het in de buurt, en dan zeg maar als je inademt, moet je je buik uitzetten. |
altijd ademsteun gebruiken, anders wordt t vals ;)
Citaat:
|
jezus, dat is toch niet zo moeilijk ? :confused:
|
Zoals de voormalig zanger van iced earth screamen, dat kan niemand geloof ik :)
|
Citaat:
|
Veel grunters drinken Chocomel (y). Ik doe het met Fristie want ik schreeuw alleen.
|
Haha. Ik moet altijd kotsen na het oefenen.
|
Citaat:
|
Hebben veel gasten. Die zanger van No Warning kotst ook altijd tijdens optredens naar t schijnt hehe.
Ik vind t wel hardcore :D |
ik vind dat je de kunst van het screamen niet moet ver achten, zoals rutger zei "doe Converge maar is na"
|
ik weet niet hoe ik het precies doe, maar een dag later is mn stem altijd weer piekfijn in orde :)
|
ja, ik heb ook nooit ergens last van, tenzij ik tussen het grunten door ga roken, dan krijg ik nogal last van m'n keel.
|
Citaat:
Ik kan beide redelijk Grunten en redelijk screamen (a la Akitsa :D), en ik krijg nooit ergens last van. Zeker niet met wat whiskey. Gewoon met nummer mee blehren totdat je het zo kan dat je geen last meer van je keel hebt, en voila: je grunt via je maag. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39. |