Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Waar doe jij inspiratie op... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=529921)

Noé 02-07-2003 20:31

Waar doe jij inspiratie op...

...voor kleding, accesoires, kapsels, make-up etc.

Lees je de starstyle? Ga je elke 1ste van de maand kijken bij H&M? Bedenk je zelf trends of laat je het de modeontwerpers doen? Maak je kleding na van de catwalk, of ontwerp je zelf dingen? Boeit het je geen flikker en koop je gewoon het eerste wat je tegen komt?

Tell me

Mysterons 02-07-2003 20:37

Elle-girl :o

Op straat, Amsterdam vooral (y)

klikorat 02-07-2003 20:38

zelf truitjes maken. Gewoon simpele dingetjes halen bij de zeeman en zelf aan de slag gaan. En inderdaad veel rondkijken op straat. Inspiratie opdoen.
Etalages kijken, nieuwe trends (niet dat ik die echt volg, maar het gaat om het idee :p)

enz enz

WishfulDreaming 02-07-2003 20:39

Ja ik lees al die bladen, Elle-girl, starstyle etc etc ga zo maar door..

Maar inspiratie haal ik er niet echt uit. Ik kijk gewoon om me heen, mensen die ik er erg leuk uit vind zien (ik doe ze niet precies na maar ik pik dingen van ze), gewoon op straat kijken.

Ik heb wel een beetje een stijl in mijn hoofd eigenlijk die ik zoveel mogelijk aan wil houden, alleen is het vinden van dat soort kleding moeilijk :)

Noé 02-07-2003 20:47

Ik lees de Elle, en de Vogue en kijk soms mijn tante lief aan! (ontwerpster) Ik weet meestal wel wat een trend gaat worden, maar ik ben liever de trend voor. Ik kijk bij H&M en koop alleen dingen die voor de meeste mensen net iets te gedurft zijn, of ik koop in een andere winkel iets wat erop lijkt. (teveel H&M is lelijk!)
Met mijn haar laat ik de kapper meestal haar gang gaan, ik heb al een tijd dezelfde dus ze weet wel ongeveer wat ik mooi vind.
Make-up trends volg ik niet echt, ik doe gewoon wat me het mooiste staat, met afentoe een nieuw kleurtje.

rodina 02-07-2003 20:57

Vogue, elle, iig die bladen.

Voornamelijk eigenlijk oude modeblade

Aaah rot ook op Noé, jij loopt er hip genoeg bij en de rest van 't forum hoeft natuurlijk niet het geheim van de smid te weten wel ;):p

Noé 02-07-2003 20:59

Citaat:

rodina schreef op 02-07-2003 @ 21:57:
Vogue, elle, iig die bladen.

Voornamelijk eigenlijk oude modeblade

Aaah rot ook op Noé, jij loopt er hip genoeg bij en de rest van 't forum hoeft natuurlijk niet het geheim van de smid te weten wel ;):p

ik kijk ook soms ideeen af van rodientje, want die kom ik toch nooit tegen! :D

bertbart 02-07-2003 21:05

de vogue, man, internet, uitgaan... ik ben erg op de hoogte van de trends... vervolgens probeer ik er een logische vervolg of reactie op te verzinnen:)

cut_off 02-07-2003 21:09

De hardcore scene natuurlijk, anders hoor ik er niet bij.

nare man 02-07-2003 21:18

Ehm...hoofdzakelijk op de uni eigenlijk :D

harrie84 02-07-2003 21:25

Citaat:

a new nose schreef op 02-07-2003 @ 22:09:
haha

Hydraul!C FunK 02-07-2003 21:42

Straat, Clubs, I-net.
Pff......eigenlijk gewoon als ik iets zie en ik vind het leuk of als ik er een eigen draai aan kan geven waardoor ik het leuk vind....
Inspiratie haal ik overal....

Triloxigen 02-07-2003 21:43

Idee'en doe ik op aan de hand van de winkels,
loop gewoon iedere winkel binnen die ik tegenkom, maakt me niet uit wat ze verkopen en ik zie wel waar ik beland :)

Hagel 02-07-2003 21:44

Ik haal de meeste inspiratie uit bladen (Elle/Avant Garde/yes/flair)en uit wat ik tegenkom op straat, in de etalages en op de tv zie.

"Beltaine" 02-07-2003 22:29

eeeeh, soms schiet me ineens iets te binnen,. of als ik uit ga, niet dat ik het dan ga dupliceren ofzo, maar meestal krijg ik gewoon ideeen door de stijlen van andere mensen.

Big Boi 02-07-2003 22:58

Citaat:

WishfulDreaming schreef op 02-07-2003 @ 21:39:
Maar inspiratie haal ik er niet echt uit. Ik kijk gewoon om me heen, mensen die ik er erg leuk uit vind zien (ik doe ze niet precies na maar ik pik dingen van ze), gewoon op straat kijken.

Ik heb wel een beetje een stijl in mijn hoofd eigenlijk die ik zoveel mogelijk aan wil houden, alleen is het vinden van dat soort kleding moeilijk :)

ik ook (behalve lees ik die boekjes niet :o )

Noé 03-07-2003 08:08

Sex and the City is ook een bron van inspiratie voor mij, en dan vooral Sarah Jessica Parker, zij is echt geweldig!
http://www.htautographs.com/inscribed/sarahj.JPG

Synonym 03-07-2003 08:23

Ik doe inspiratie op van die bladen die hier al eerder genoemd zijn (Ellegirl, Elle, (Engelse) Vogue, enz).
Verder:
Als ik door de stad loop, met uitgaan, enz... Oja, Lowlands is ook een grote inpiratiebron :).

frozenfountain 03-07-2003 15:18

Magazines: Elle girl, Cosmopolitan
Tv shows: Charmed, Buffy, Sex & the City

Roos 03-07-2003 15:26

Ik lees de Elle, Cosmo en Starstyle.. Maar meestal ga ik gewoon de stad in, en dan doe ik ter plekke inspiratie op.

Soms zie ik echt iets cools op tv of ergens op straat, en dan ga ik net zolang zoeken totdat ik het ook heb.

Of ik wil iets in een bepaalde kleur, soms heb ik echt een rode bui of juist zwart/wit.

Sommige dingen uit trends laat ik lekker links liggen. Niet alles is leuk. Bij sommige dingen ben ik de trend voor, sommige dingen koop ik zodra ik het zie.

Ik ga niet echt beredeneren 'goh, wat zal er deze winter een trend worden, en hoe kan ik die trend voor zijn'. Zo'n obsessie is het ook weer niet :P

Dwarfie 03-07-2003 18:34

Op de uni zie je wel eens wat leuke kleurencombinaties, soms neem ik die dan over. Verder bij winkels waar ze kleren hebben die ik mooi vind, gewoon even in de etalage kijken of de winkel inlopen. Daar zijn meestal genoeg voorbeelden te vinden.

syncro 03-07-2003 18:54

vooral internet, bladen, fotografi, straat, vakantie's

feline 03-07-2003 18:59

Citaat:

Roos schreef op 03-07-2003 @ 16:26:
Ik lees de Elle, Cosmo en Starstyle.. Maar meestal ga ik gewoon de stad in, en dan doe ik ter plekke inspiratie op.

Soms zie ik echt iets cools op tv of ergens op straat, en dan ga ik net zolang zoeken totdat ik het ook heb.

Of ik wil iets in een bepaalde kleur, soms heb ik echt een rode bui of juist zwart/wit.

Sommige dingen uit trends laat ik lekker links liggen. Niet alles is leuk. Bij sommige dingen ben ik de trend voor, sommige dingen koop ik zodra ik het zie.

Ik ga niet echt beredeneren 'goh, wat zal er deze winter een trend worden, en hoe kan ik die trend voor zijn'. Zo'n obsessie is het ook weer niet :P

Zo denk ik er ook over. Lees het liefst de Cosmopolitan, Elle en Marie-Claire. Ik haal mijn inspiratie van tv-series, beroemdheden, mensen die ik zie lopen. Maar ik heb niet een bepaald voorbeeld. En met trends ben ik niet bewust bezig.

Danique 03-07-2003 19:02

Citaat:

a new nose schreef op 02-07-2003 @ 22:09:
muahah :)

Hanky_Panky 03-07-2003 20:02

voornamelijk aan de mensen die ik op straat zie lopen met een leuk kledingsstuk ofzo

Machiavelli 03-07-2003 20:08

Citaat:

Noé schreef op 02-07-2003 @ 21:31:
...voor kleding, accesoires, kapsels, make-up etc.

Lees je de starstyle? Ga je elke 1ste van de maand kijken bij H&M? Bedenk je zelf trends of laat je het de modeontwerpers doen? Maak je kleding na van de catwalk, of ontwerp je zelf dingen? Boeit het je geen flikker en koop je gewoon het eerste wat je tegen komt?

Tell me

Boeit me allemaal geen flikker, ik koop wat ik mooi vind en fijn zit.

SlackerBitch 03-07-2003 21:21

tja, ik weet het eigenlijk niet, nu je die vraag zo stelt...

ik laat me vooral inspireren door hoe ik me voel denk ik. als ik mezelf zeker over m'n uiterlijk voel, durf ik meer te experimenteren en dingen/combinaties aan te trekken die ik nooit eerder aanhad. en verder volg ik alleen de modetrends die ik leuk vind: al die felle streepjes vind ik dus echt geweldig!

wat kapsels betreft: het schijnt dat permanenten uit zijn, haha! maarja, zelfs al wil je een bepaald kapsel, dan kan dat lang niet altijd.

en tv is dus echt NIET mijn inspiratiebron...de kleding die ze daar dragen vind ik meestal echt te extreem voor het dagelijkse leven...bijvoorbeeld die nieuwe clip van Beyoncé: alsof ik met een decolleté tot op m'n navel zou gaan lopen!!

Roos 03-07-2003 21:25

Citaat:

SlackerBitch schreef op 03-07-2003 @ 22:21:
en tv is dus echt NIET mijn inspiratiebron...de kleding die ze daar dragen vind ik meestal echt te extreem voor het dagelijkse leven...bijvoorbeeld die nieuwe clip van Beyoncé: alsof ik met een decolleté tot op m'n navel zou gaan lopen!!
Nou dat is dus echt niet waar. Natuurlijk ga je niet in dat superkorte oranje-roze jurkje lopen. Maar die kleuren kunnen je wel inspireren. Dan koop je misschien een fel oranje shirtje ofzo. Of een minirokje.

Catwalk kleding is ook altijd extreem. Dat is juist de bedoeling. Dan koop jij een iets minder extreme variant, beter draagbaar, minder bloot. Maar wel iets met hetzelfde imago of dezelfde soort look.

En als je kijkt naar soaps, series en presentatrices op tv.. die dragen vrijwel altijd draagbare kleding.

Mutant_oud 04-07-2003 01:07

Persoonlijk verzin ik dat meestal ter plekke, zo van: hey kan ik daar nix leuks mee maken (igv sieraden) of van, zou dat bij elkaar passen. En soms ziet t er niet uit maar daar trek ik me dan ook nix van aan, zo lang ik t maar leuk vind, toch? :D

Hukkie 04-07-2003 07:16

Overal.
Bovendien vind ik het een beetje dom als je je alleen laat inspireren door kant-en-klare-inspiratiebronnen als blaadjes, niet origineel. Maar dat is mijn humble opinion :)

Elektro M.J. 04-07-2003 08:47

Mwah. Tijdschriften.

-> The Face. Geweldig.

Li 04-07-2003 16:38

Ik lees de Cosmopolitan, Avant garde, Elle (girl) en de engelse Vogue. Ook soms op internet sites van Chanel bijvoorbeeld. Meer omdat ik er geinteresseerd in ben, dan dat ik het ook ga dragen.

Verder zie ik wat dingen op straat en verder gewoon wat ik tegenkom.
Ik ga echt niet denken ooh dat wordt een trend ofzo, boeit me niet, ik koop wat ik leuk vind en soms is het heel hip, soms totaal niet:)

drama 04-07-2003 18:29

catwalk

red_and_black 04-07-2003 18:31

ik heb mijn eigen stijl!
ik loop niet mee, met de kudde, maar koop wat ik leuk en mooi vind!(y)

Firefly 04-07-2003 18:56

Citaat:

gegennazis schreef op 04-07-2003 @ 19:31:
ik heb mijn eigen stijl!

:D

ontopic: modebladen, internet, gewoon van de straat, catwalk, internet, winkels & markten, uit verschillende culturen, vrienden e.d.

WoDkABiTcH 04-07-2003 19:12

Citaat:

gegennazis schreef op 04-07-2003 @ 19:31:
ik heb mijn eigen stijl!

Hoe kom je erop :eek:

SlackerBitch 04-07-2003 19:40

Citaat:

Roos schreef op 03-07-2003 @ 22:25:
Nou dat is dus echt niet waar. Natuurlijk ga je niet in dat superkorte oranje-roze jurkje lopen. Maar die kleuren kunnen je wel inspireren. Dan koop je misschien een fel oranje shirtje ofzo. Of een minirokje.

Catwalk kleding is ook altijd extreem. Dat is juist de bedoeling. Dan koop jij een iets minder extreme variant, beter draagbaar, minder bloot. Maar wel iets met hetzelfde imago of dezelfde soort look.

En als je kijkt naar soaps, series en presentatrices op tv.. die dragen vrijwel altijd draagbare kleding.

Nouja, ik vind die kleding en hele stijl van iemand als Nance bijvoorbeeld dus echt verschrikkelijk, onafhankelijk van het feit of het draagbaar is of niet. Maar afgezien daarvan: als ik zeg dat tv niet mijn inspiratiebron is, wie ben jij dan om daar tegenin te gaan? Ik zeg toch niet dat het geen inspiratiebron kan zijn?! Het is alleen voor mij geen inspiratiebron, ik kijk liever naar wat mensen 'in real life' aanhebben, maar da's persoonlijk.

Qamra 04-07-2003 19:56

Ik koop van allerlei bladen of blader ze iig in, zie mensen op straat die dingen aanhebben die ik leuk vindt (en dan vooral qua combinatie) of bepaald haar hebben waarvan ik denk; "Goh nooit gedacht het het ook zo kan, ga ik eens bij mezelf proberen"

Verder ben ik nogal inspiratieloos gekleed :o

MUTS123 04-07-2003 20:17

Mwoah....ik ga gewoon winkelen en koop wat ik leuk vind :D

Blitzkrieg Bop 04-07-2003 20:22

niet.

nah, iig niet bewust. Ik zie met uitgaan of op de uni wel eens mensen die er goed bijlopen, maar ga dat niet bewust lopen imiteren.

Sweet Serenity 04-07-2003 20:34

ik doe gewoon maar wat :)

Rrr. 04-07-2003 21:16

Op straat, bladen, winkels...

Denise84 04-07-2003 22:30

Ik word vooral geinspireerd door mensen om me heen. Als ik iemand iets leuks zie aanhebben onthoud ik dat en ga ik in de winkels kijken of zoiets mij ook staat. Ik kijk echter niet naar wat de massa aan heeft, maar naar een individu dat mij aanspreekt.
Verder koop ik vooral impulsief dat leuks dat ik in de winkel zie hangen, zonder daar thuis over nagedacht te hebben.

prinses eowyn 05-07-2003 08:39

ik kijk rond op sites, als ik op straat iemand zie die zich gaaf kleed kijk ik wat er zo gaaf aan is. Maar het meeste haal ik uit mezelf. Ik ontwerp modelen met kleding die in mijn ogen moooi is, creeer zo m'n eigen idiaalbeeld van mezelf (in kleding dan) en probeer die te volgen.
Het meeste van mijn inspiratie komt dus uit mezelf.

Lil' Stef 05-07-2003 09:42

voor kleding......

de american car meet in the haque.(den haag)

raindrup 05-07-2003 20:41

op straat , TV , mezelf

Li 05-07-2003 20:46

Citaat:

YuckFou schreef op 04-07-2003 @ 22:16:
Op straat, bladen, winkels...
Wie is dat meisje in je avatar?
Pretty:)

beuk 05-07-2003 20:47

Dit forum inspireert mij enorm.

Jules 06-07-2003 20:09

Ik kijk nooit echt in bladen eigenlijk.. tv ook niet zo. Meestal gewoon bij concerten of op straat..

maria 06-07-2003 20:35

ik zie overal dingen die wel mooi zijn...en als ik het toevallig tegenkom koop ik het...ik ga nooit echt zoeken...dus eigenlijk is alles en iedereen wel mn inspiratiebron...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.