![]() |
Zomeravond
Zomeravond
zachtjes leg je me neer en bedek je me als een deken jouw hemelsblauwe ogen boven de mijne en ik verdrink het gouden kruisje om je nek schittert in het licht van de avondzon de wind zingt zachtjes haar lied en omringt ons, spelend met onze haren liefdevol kijk je me aan en buig je je naar me toe teder ontmoeten onze lippen elkaar in een innige omhelzing twee werelden worden één niets bestaat meer Wat vinden jullie ervan? Dit is mijn allereerste gedicht en ik heb het zojuist spontaan geschreven (ik ben een beetje in een romantische, mysterieuze en dichterlijke bui). Klinkt het erg cliché, of belachelijk zelfs? Of gaat 't wel en kan het nog wat beter? Groetjes, Ripper |
Zeker voor een eerste spontane actie vind ik het een redelijk goed gedicht. De laatste twee zinnen vind ik het alleen niet echt afmaken maar een nuttige suggestie heb ik eigenlijk ook niet.
Het onderwerp is natuurlijk redelijk cliché en een superorigineel gedicht is het niet, maar ik vind hem wel okee lopen en klinken. Ik zou zeggen, ga ermee door :) |
Het klinkt lief... *smelt*...
Aleen de ketting is net iets te letterlijk vind ik, maar voor de rest...Lief!! |
Citaat:
Het 'kruisje' vind ik iets liefs en origineels hebben. Houden! Een mooi gedicht. Anne-Laure |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17. |