![]() |
botscan
11 juli gaan ze in het ziekenhuis een botscan van me maken (ze denken namelijk dat mijn wervels geïrriteerd zijn, of zoiets vaags) en ik heb een boekje meegekregen waarin staat hoe dat gaat en zo, maar nou staat er zoiets van: de foto duurt ongeveer 3 kwartier. :| moet ik dan 3 kwartier stilliggen of zo???
Wie heeft dit ook weleens gehad en weet mij te vertellen hoe dat gaat? |
Wat voor een soort botscan is het dan? Ik bedoel, bv. MRI of iets anders?
|
ik heb wel eens een MRI laten maken van mijn enkels...toen moest ik bijna 1,5 uur stilliggen...
gelukkig werd ik wel ingebonden, zodat bewegen ook niet echt makkelijk gaat...( als je teveel beweegt mislukt dde foto...) |
Ik heb er ook 1 laten maken van alleen een vinger, dat duurde al een kwartier. En idd als je beweegt kunnen ze weer van voor af aan beginnen.
|
Het is een foto scan van mijn rug, dus das best wel vervelend als dat lang duurt lijkt me zo...
|
Je moet heel lang stilliggen, want als je beweegt kan je weer opnieuw beginnen!! Ik was gewoon de avond van te voren heel laat naar bed gegaan zodat ik daar half lag te slapen en dus wel stil bleef liggen, want anders hou ik dat echt niet lang vol!
|
't valt wel mee hoor eigenlijk. :o niets engs aan.
Idd moet je wel heel stil liggen, heel stil, want anders moet een hele sessie opnieuw. Als het zo'n apparaat is wat over je heen schuift, is het helemaal niet eng. Maar als het zo'n MRI-scan is moet je geen claustrofobie hebben ;) maar zelfs dan is het nog wel te doen hoor Succes!! |
Citaat:
Moet ik dan HELEMAAL in dat ding liggen? Volgens mijn moeder hoefde ik er namelijk tot mijn hoofd maar in :confused: |
Ik heb ook eens een algehele botscan laten maken omdat wegens ziekte m'n botten erg poreus waren geworden.
Het zal geen MRI scan geweest zijn, want er kwam een soort plaat naar beneden ipv. dat ik in zo'n buis ging. Drie kwartier lijkt me overigens de algehel behandeltijd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |