![]() |
Paniek!!!
Ik zit echt met een behoorlijk probleem. Ik heb +- anderhalf jaar een hele lieve vriend, en dat is nou net het probleem.
Hij is zo lief voor mij dat hij alles zo wil doen als ik het hebben wil. Hij wordt nooit boos op mij of iets dergelijks. En de zeldzame keer dat we een discussie hebben geeft hij mij uiteindelijk altijd gelijk. Voor sommige mensen zal dit alsd een ideaalbeeld klinken, maar voor mij is dat het niet. Ik heb tegengas nodig, iemand die ook gewoon nee tegen me durft te zeggen en me niet alleen maar wil "pleasen" om me niet kwijt te raken. Ik heb het er al een paar keer met hem over gehad, maar dan zegt hij dat hij het anders wil proberen te doen. Maar het punt is juist dat ik niet wil dat hij zn halve leven gaat veranderen voor mij. Aan de ene kant denk ik dat ik het beter uit kan maken, maar aan de andere kant ben ik nog wel echt verliefd op hem en hou nog steeds van hem. Help me, wat moet ik nou doen?????????????? |
Hem vertellen wat je hier neerzet. Dat je eraan aan denkt om het uit te maken, en dan maar afwachten wat hij zegt. die jongen verandert toch niet, als hij iemand is die geen tegengas geeft, wordt ie dat niet. Misschien is uitmaken de beste oplossing..
|
Ehm dat heb ik ook gehad bij mijn ex. Wat heb ik gedaan? T uitgemaakt, doordat er totaal geen spanning of tegengas was, werd de relatie saai. Na 2 jaar is het dan wel welletjes, dan wil je wat meer avontuur in je relatie.
Mijn advies: heb t erover nu t nog kan. Je gaat je steeds maar meer aan m ergeren, geloof mij maar. En uiteindelijk is er dan geen weg meer terug. [edit] typo |
Ik heb het nu ook. Ik ga het uitmaken.
|
Citaat:
|
Weet je zeker dat het niet gewoon komt doordat hij het écht altijd met je eens is?
Zo niet... Tja... zoals hij is past-ie niet bij jou, maar je wil niet dat hij verandert... ergo: hij past niet bij jou... Je kunt het nu uitmaken, of niet, maar dan zal het waarschijnlijk óóit wel uit gaan... |
Ik had dit kunnen vertellen. alleen dat anderhalf jaar klopt niet helemaal, dat zou dan 10 maanden zijn... Al is was het in het begin wel meer dan nu. Nu maakt hij soms opmerkingen terug, om het zo maar te zeggen.
En ja af en toe is het irritant, maar van de andere kant, bij mij dan, soms is het ook heel makkelijk, iets wat mij goed kan doen ofzo :confused: :) Maar je vriend is zo, ik denk dat het voor hem moeilijk is om te veranderen, maar ja dat geef jezelf ookal aan. Je moet denken wat je wil, ik bedoel je bent ooit voor hem gevallen, mss juist wel omdat hij zo lief is! Mss past een andere jongen wel niet bij je, al denk je nu van wel. IK bedoel het gaat toch al anderhalf jaar goed, en dat is niet voor niks. Je geeft om hem, je houdt van hem, je bent nog verliefd op hem. Val je dan niet gewoon op dit soort jongens? En is het echt zo erg dat hij altijd ''te'' lief is. Zou je het met een andere jongen wel zo lang volhouden? Als ik naar mezelf kijk, ik ben best wel bitcherig af en toe, en ik denk dat niet alle jongens daar goed mee om zouden kunnen gaan. Terwijl hij dat wel kan, door gewoon altijd lief te blijven doen. Voor mij is het makkelijk, ik hoef mijn bitcherige karakter niet te veranderen voor hem, hij vindt me toch wel lief (en hij ziet het niet als bitcherig). Beetje nutteloze post dit... |
ja, ik had ook precies hetzelfde met mijn ex....
vreeeeeesluk vond ik dat! in het begin vond ik het allemaal heel lief enzo en was ik dolgelukkig..maar later begon het me te irriteren.....ik werd er helemaal gek van! je kon nooit meer ff lekker op mekaar zitten vitten, want hij vermeed discussies....echt erg.... ik heb het ook uitgemaakt.....en ik merkte dat, dat voor mij beter was, maar jij houdt echt van hem geloof ik (en ik deed dat gewoon niet meer...werd gewoon te gek van hem) dus dan weet ik niet wat ik zou doen..... |
Het is godverdomme ook niet goed of het deugt niet he!
|
ja dit vink ook nerges op slaan :p
als jonges ertegenin gaan ist niet goed, en als ze er niet tegenin gaan ist ook weer niet goed :mad: :mad: :mad: :mad: |
ik heb zoiets ook eens gehad en ik kwam erachter dat ik er absoluut niet tegen kon. ik heb het uitgemaakt toen.
|
mjah mischien is die jongen gewoon zo?
want als dat zo is kun je moeilijk gaan verw88 van um dat ie veranderd en tegengas gaat geve... waarschijnlijk heeft ie met jouw mening "leren leven" en is hij het nu altijd met je eens.. |
Dit is natuurlijk een paradox.
Als je hem vertelt dat hij niet steeds naar jouw pijpen moet dansen, is zowel het doorgaan met het huidige gedrag als het luisteren naar dat advies, jou gehoorzamen. Conclusie: je zult nooit tevreden zijn in deze relatie |
Ja ik weet eigenlijk dat mijn hoofd zegt dat ik het uit moet maken. Maar het probloeem is dat mijn hart dat niet wil!!! Deed hij maar wat verkeerd, dan zou het allemaal wat makkelijker zijn, maar dat is het um juist, hij doet nooit wat verkeerd.
Echt beroerd is het, helemaal omdat mijn ouders net op vakantie zijn en de meeste van mijn vrienden ook dus kan ik er met niemand over praten |
Citaat:
|
Ik heb PRECIES zo'n vriend..en zat in hetzelfde parket als jou...wel willen dat hij verandert in dat opzicht, maar ook weer niet dat hij helemáál verandert extra voor mij..
Wat bij ons hielp was...bij zijn vrienden was hij veel feller in dat opzicht, en bij mij liet hij juist een beetje over zich heen lopen..ik vroeg waarom hij dan nooit bij mij zo deed...dat vond ie te hard voor mij zei hij..nou toen heb ik hem meteen duidelijk gemaakt, dat ik wel tegen een stootje kan, en als ie echt zo'n eikel word tegen me, ik hem dan wel een schop onder zijn kont geef.. :D Zeg hem dat hij zichzelf moet zijn en zijn eigen mening moet hebben en volgen...dat moet toch wel lukken? Je moet er nóg een keertje goed met hem over praten en gewoon zeggen dat hij moet durven zeggen wat hij denkt en voelt en waar het op staat... Gewoon er ff goed inprenten ;) Veel suc6!!! Liefs |
t is uit....
thanx for de hulp ik heb er best veel aan gehad!!!! |
ik hoop dat je je beslissing goed overdacht hebt want waarschijnlijk houden jullie nog best wel veel van elkaar... veel succes verder
|
ik zou die vriend kunnen zijn :D geef mn vriendin ook veels te vaak gelijk en bij meningsverschillen moet ik maar altijd haar gelijk geven, doe ik vooral omdat ik veels te bang ben haar te verliezen..
|
Je bent verliefd en je houd van hem, waarom zou je het dan gaan uitmaken. Zoals Maddan zegt je vriend wil je niet kwijt en vindt daarom alles goed wat je doet. Hij houd blijkbaar dus heel veel van je. En hij zal best een eigen mening hebben die hij ook wel zal geven als jij daar om vraagt.
Misschien is het ook een idee om vaker schriftelijk (mail, sms etc) met hem te praten. Ik durf bijvoorbeeld meer te schrijven dan te zeggen. Puur omdat ik dan ook niet meteen een tegenreactie krijg waaruit ik kan opmaken dat de ander het oneens is met wat ik zeg. En dat ik hoor dat ik diegene 'pijn' doe. (ik kan vaak een onwijze zeur, herhaal vaak zaken, zijn en dat vinden anderen (logischerwijs) vervelend, maar ik moet dan gewoon ff m'n hart luchten) Veel suc6, maar ik zou het niet zomaar uitmaken, want volgens mij hou je ook nog onwijs veel van hem. Wanneer een relatie echt saai word, dan merk je dat en dan verdwijnt de liefde ook automatisch. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34. |