![]() |
Cavia's in de regen?
IK heb 2 hokken aaneengesloten via een buis in de schuur staan. Via een hok kunnen ze naar buiten toe, de ren in. Als het begint te regenen gaan ze schuilen, maar ook gaan ze soms gewoon de regen in om eten te zoeken ofzo. Zou ik ze als het regent verplicht in de binnenhokken moeten laten of zou ik de natuur haar gang laten gaan? :confused:
|
konijnen lopen toch ook buiten.
|
Als ze naar binnen kunnen en ze gaan buiten zitten terwijl het regent zou ik ze lekker laten gaan :D
|
Blijkbaar willen ze zelf buiten zitten, laat ze vooral hun gang gaan zou ik zeggen.
|
kijk ,,wat heb probleem is, ze kunnen niet tegen verkoudheid en tocht en al die shit, maar ze zorgen zelf dat ze ziek worden
|
Cavia's zijn idd heel gevoelig voor kou/tocht.
Ik zou de dierenarts eens opbellen met deze vraag, die weet daar wel een antwoord op. |
Ik zou ze niet buiten laten zitten. Ze zijn tam en gebruiken niet meer zo hun instinct (bv. als je in het wilt aan zou komen lopen zouden ze zich verstoppen, dat doen ze nu niet). En als ze honger hebben gewoon wat gras/sla/appel/brood/komkommer/ wat dan ook in hun hok binnen stoppen.
|
laat ze hun gang gaan maaruh.. je moet wel zorgen dat er eten BINNEN in het hok is! want als je zegt dat ze naar buiten gaan om eten te zoeken.. tja..
|
Wij hadden bij mijn cavia's en konijn ook het hok met een ren verbonden maar ze bleven wel altijd gewoon buiten als het zachtjes regende en ze zijn er nooit ziek van geworden dus het kan geen kwaad...
Worden ze daarom wel ziek dan kan je het beter niet meer doen denk ik anders zit je steeds met zieke dieren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54. |