![]() |
manisch depressief
alle mensen met ouders die manisch depressief zijn wisten jullie dat....
als 1 van je ouders md is dat je 15% kans hebt het zelf ook te hebben of krijgen en dat als beide ouders het hebben dit wel 60% is. wie heeft ook md geerfd van zijn ouders??? |
ben je nu aan de pillen? ze denken dat ik het ook heb, maar ik wil dat niet, dus zeg ik dat ik het niet ben. ik wil niet met die pillen beginnen. je wordt er alleen ziek van. hoe reageer jij erop??
|
wat is manische depressief ;)
|
manisch- depressief zijn periode met depressieve klachten en later kan dit omslaan in een soort overactieviteit
(meer zelfvertrouwe, alles ondernemen enzo.) en als je een van een tweeling bent heb je ook nog meer kans (een eiig) |
mijn moeder is het ook en ik woon nu al een half jaar ofzo bij mijn vriend thuis zodat ik niet elke dag geconfronteerd word met haar gedrag omdat ik zelf absoluut niet wil worden net als haar..
ik dnek namelijk dat je het idd zelf dan ook word als je er door een van je ouders jaren mee geconfronteerd word.. |
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, als ik betweterig overkom nu ofzo...das niet de bedoeling... :o |
Citaat:
|
Mijn vader is manisch-depressief en ik hoop het nooit te worden.
Buiten dat het erg vervelend voor jezelf is, is het een hel voor de mensen om je heen. Ik heb, hierdoor, 17 jaar in ruzie geleeft en ben hierdoor wel depressief geworden (wat ik inmiddels niet meer ben, gelukkig) |
Citaat:
Maar iniedegeval sterkte |
Welke pillen heb je (gehad)/zou je krijgen? Lithium helpt in 't algemeen goed, maar niet iedereen reageert daar (even goed op.
Maar goed, je kunt altijd in overleg met de dokter + psycholoog of psychiater bekijken wat 't beste zou kunnen werken. dada |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36. |