![]() |
advies over loon nodig!
hi
Ik verdien 3,45 bruto per uur incl. vakantiegeld, als cassiere bij Albert Heijn. IS dit een redelijk loon??? heb er zelf nie zoveel verstand van! |
Klikt niet zo hele slecht. Zoals je zei is het bruto, weet je ook hoeveel er nog vanaf gaat? Straks gaat er nog iets van 30% af, dan houd je niks over.
|
Voor de taak die je hebt is het redelijk, ja.
|
In het announcement staat een link, kijk wat het minimum loon van een 17-jarige is en je weet of wat jij verdient redelijk is of niet.
|
Citaat:
hmm. Maar ik weet niet hoelang je er werkt? Net begonnen? |
hmm als ik 17 zou zijn en ik zou nog in dezelfde winkel werke als ik vorig jaar deed zou ik maar 3.00 euro verdiene dat is pas weinig.
ben ik blij dat ik daar weg ben gegaan |
Het minimum uurloon voor een 17-jarige is vanaf 1 juli 2003 €3,03. €3,45 is dus volgens mij niet echt super slecht oid ('k weenie hoe het zit met de verrekening ed van het vakantiegeld, maar goed).
'Voorwaarden' van dat uurloon: 1. Bij een voltijd dienstbetrekking, exclusief 8% vakantietoeslag. 2. De nettobedragen zijn, anders dan de brutobedragen, niet wettelijk bepaald en kunnen per bedrijfstak of bedrijf verschillen. De bedragen zijn dus slechts een indicatie. 3. De uurlonen gelden als binnen het bedrijf (normaal) 38 uur per week gewerkt wordt. |
dat is redelijk
toen ik nog 17 was, verdiende ik ook 3,45 in de supermarkt, maar daar kwam vakantietoeslag overheen zodat het 4,40 werd, heb jij dat niet? |
Ik ben dan dus 16 maar verdien 2,84 dus wat jij verdient is dan wel heel redelijk (maar goed ik krijg dan ook niet zo heel veel)...
|
Citaat:
Citaat:
|
mensen:
het verschil tussen netto en bruto is niet zo groot bij lage lonen. Premies hoeven er bijna niet betaald te worden omdat je grotendeels in de franchise valt. En de meeste bedrijven houden ook al geen loonbelasting in omdat je die toch vaak kan terugkrijgen van de belastingdienst |
wat een uitbuiting eigenlijk om je voor zo'n loon te werken terwijl die eikels in zaandam (voornamelijk managers) en winkelmanagers hun zakken vullen!
|
sweetboy1819
bedrijven houden geen loon in omdat jij dat zegt. jij hebt daar dan loonheffingskorting aangekruist. en dat kan maar bij 1 baantje |
Hmm niet echt superveel maar het is beter om nu te blijven. De kans dat je nu nog leuk/ goed betalend vakantiewerk kan vinden is zo ontzettend klein..
|
meneer
ik heb opleiding van lonen gedaan dus spreek me niet tegen haha zelfs al heb je 2 partime baantjes krijg je altijd bijna alle loonbelasting terug!! |
als je maar niet teveel verdient dan natuurlijk :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38. |