Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   dieren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=532257)

PsychoBoy 05-07-2003 13:09

dieren

Ik kan me iets herinneren dat mijn Oma vroeger iets vertelde over dieren, dat zei misschien weleens in de toekomst kunnen kijken, en heel goed dingen kunnen aanvoelen, zoals natuurrampen in nabije toekomst of zoiets...
Zou dat kunnen??

Riconoscente 05-07-2003 13:12

Citaat:

PsychoBoy schreef op 05-07-2003 @ 14:09:
Ik kan me iets herinneren dat mijn Oma vroeger iets vertelde over dieren, dat zei misschien weleens in de toekomst kunnen kijken, en heel goed dingen kunnen aanvoelen, zoals natuurrampen in nabije toekomst of zoiets...
Zou dat kunnen??

Ja.

Elister 05-07-2003 13:27

Zou kunnen, waarom wil je dat weten?

pe51 05-07-2003 14:18

Honden en katten schijnen aardbevingen van tevoren te voelen. En dan onrustig te zijn of weg te willen.

Shade 05-07-2003 14:36

Nee denk ik niet.
Dat denken veel mensen omdat ze idd dingen voelen aankomen.

Maar dat komt niet door toekomst kijken maar door betere zintuigen dan de mens.

Hond ruikt 500x beter als een mens ofzo? En hoord ook veel beter (net als katten). Dieren verschillen gewoon veel van elkaar waardoor de een wel iets opmerkt maar de ander niet.

Dat van die aardbevingen zit in snorharen en gevoelszintuigen.

Maar bijv een week van te voren weten kan niet.
Ten 1e niet: omdat ze het de mensen niet kunnen vertellen dat ze het weten.
Ten 2e niet: Omdat ze dat niet kunnen opmerken met hun zintuigen als het nog zo lang duurt.

Voorbeeld: Mijn hond ligt vaak voor de tv. Maar zodra we die aanzetten gaat ie altijd naar zn mand omdat hij het geluid van de tv irritant vindt. Dus die pieptoon die we net niet kunnen horen of nog net een beetje maar heel zacht. Die ligt namelijk net buiten het volwassen menselijk gehoor.

Mutant_oud 05-07-2003 19:52

Citaat:

x2_Shade schreef op 05-07-2003 @ 15:36:
Voorbeeld: Mijn hond ligt vaak voor de tv. Maar zodra we die aanzetten gaat ie altijd naar zn mand omdat hij het geluid van de tv irritant vindt. Dus die pieptoon die we net niet kunnen horen of nog net een beetje maar heel zacht. Die ligt namelijk net buiten het volwassen menselijk gehoor.
Die pieptoon maakt mij ook altijd gek :D Vooral als er geen geluid aanstaat en ik dus alleen dat irritante hoge toontje hoor...

Maar ja, dieren voorvoelen dingen, in de toekomst kijken... denk ik niet. Aardbevingen kunnen ze misschien al langer van te voren voelen, maar dat komt toch weer door hun zintuigen denk ik

pe51 05-07-2003 20:27

toch heb ik ook wel gelezen dat mensen schreven dat hun hond precies op het moment dat hun baas besloot naar huis te gaan, opstond, naar de deur liep, en daar op hem wachtte. En aan niets anders dacht. En als hij vroeger of later was, met naar huis te gaan, ging de hond ook vroeder of later naar huis. Is misschien een soort telepathisch voelen?

maar ja, om dat te kunnen weten zul je denk ik zelf wel telepathisch moeten zijn of zoiets.

Gaz 05-07-2003 22:26

Wij hadden vroeger een bouvier, die voelde een aardbeving in grongingen (geloof dat het daar was) een paar uur van tevoren aankomen, onweersbuien op de camping, ging ze ruim een uur ervoor de caravan in, en vanaf een plek waar ze nog nooit de weg naar huis te voet had genomen, naar huis gelopen, alleen.

Ik geloof dat honden wel degelijk dat soort krachten hebben.
Is het je nooit opgevallen dat honden (katten misschien ook) welleens zomaar ergens naartoe kijken alsof ze iets zien, terwijl je zelfs niks ziet?

pe51 05-07-2003 23:20

jah, mijn katten deden dat ook wel eens. en dan waren ze niet aan t staren, echt ergens naar aan t kijken. ze wisten waar ze naar keken. alleen zag ik t niet dus. :rolleyes:

Mutant_oud 05-07-2003 23:25

Citaat:

pe51 schreef op 05-07-2003 @ 21:27:
toch heb ik ook wel gelezen dat mensen schreven dat hun hond precies op het moment dat hun baas besloot naar huis te gaan, opstond, naar de deur liep, en daar op hem wachtte. En aan niets anders dacht. En als hij vroeger of later was, met naar huis te gaan, ging de hond ook vroeder of later naar huis. Is misschien een soort telepathisch voelen?

maar ja, om dat te kunnen weten zul je denk ik zelf wel telepathisch moeten zijn of zoiets.

In een telepatisch voelen en een speciale band met een huisdier, geloof ik wel. Ook dat zij meer dingen kunnen zien dan wij, of dat nou door hun scherpere zintuigen komt of doordat ze echt dingen zien waar wij lind voor zijn, weet ik niet.

poesiefox 06-07-2003 15:51

Met mijn eerste kitten had ik vanaf minuut 1 een band. Als ik wilde dat hij naar binen kwam, hoefde ik maar aan hem te denken, en dan was hij binnen vijf minuten thuis. Met onze ouwe kat, nu hemelkat, wist ik ook wat hij dacht. En met onze cyper weet ik precies wat ze wil eten als ze smekend voor me zit. Ik geef haar wel eens om te testen wat anders, blik ipv brokken, of melk ipv vis, en dan hoeft ze het niet hoor!

Shade 06-07-2003 17:13

Citaat:

x2_Shade schreef op 05-07-2003 @ 15:36:
Nee denk ik niet.
Dat denken veel mensen omdat ze idd dingen voelen aankomen.

Maar dat komt niet door toekomst kijken maar door betere zintuigen dan de mens.

Hond ruikt 500x beter als een mens ofzo? En hoord ook veel beter (net als katten). Dieren verschillen gewoon veel van elkaar waardoor de een wel iets opmerkt maar de ander niet.

Dat van die aardbevingen zit in snorharen en gevoelszintuigen.

Maar bijv een week van te voren weten kan niet.
Ten 1e niet: omdat ze het de mensen niet kunnen vertellen dat ze het weten.
Ten 2e niet: Omdat ze dat niet kunnen opmerken met hun zintuigen als het nog zo lang duurt.

Heeft mijn hond nooit hoor. Hij ruikt me vaak wel op een afstandje maar nooit meer dan 100 meter ofzo

ranonkel 06-07-2003 19:10

Citaat:

poesiefox schreef op 06-07-2003 @ 16:51:
Met mijn eerste kitten had ik vanaf minuut 1 een band. Als ik wilde dat hij naar binen kwam, hoefde ik maar aan hem te denken, en dan was hij binnen vijf minuten thuis. Met onze ouwe kat, nu hemelkat, wist ik ook wat hij dacht. En met onze cyper weet ik precies wat ze wil eten als ze smekend voor me zit. Ik geef haar wel eens om te testen wat anders, blik ipv brokken, of melk ipv vis, en dan hoeft ze het niet hoor!
Dat is het mooie van jouw intuitie.

Shade 06-07-2003 19:25

Citaat:

Ja hoor een kat die geen melk en vis lust....
Sry maar ik geloof dus niet in wat je zegt...

poesiefox 06-07-2003 20:42

Citaat:

x2_Shade schreef op 06-07-2003 @ 20:25:
Ja hoor een kat die geen melk en vis lust....
Sry maar ik geloof dus niet in wat je zegt...

Je moet wel goed lezen. Er staat, ik geef wel EENS....

Het gaat er met mevrouw hier maar net om waar op dat moment trek in heeft. Ze laat me ijskoud drie smaken whiskas opentrekken voor ze de smaak naar keuze heeft. En soms wil ze geen brokjes dan, maar een bakje melk. De volgende dag zijn het juist weer de brokjes. Of snoepjes.

En ik raad het heel vaak goed. Maar soms, om te testen, geef ik haar expres niet melk, waarvan ik het idee heb dat ze dat wil, maar een snoepje. Dan wordt de poezeneus opgetrokken. Dan maar melk. Ja hoor. Lebber lebber.

pe51 06-07-2003 20:50

Citaat:

maar zie jij de band met je poezen nu als iets 'normaals', of als iets paranormaals?

poesiefox 06-07-2003 23:27

Ik heb het eigenlijk met alle dieren waar ik een band mee heb, zelfs met sommige logeerpoezen. Met sommige beesten klikt het gewoon. Met poezen meer dan met honden, ik ben een kattenmiep.
Met poezen ook meer dan met vreemde mensen. Ik voel stemmingen goed aan. Als kind wilde ik niet alleen zijn met bepaalde mensen, als die iets fouts uitstraalden. De meeste kinderen hebben zo hun voorjkeuren, het is allemaal gebaseerd op gevoel. Maar door het ouder worden en de opvoeding leer je dat aanvoelmechanisme te negeren, en raak je het zelfs kwijt. Ik ben het gewoon nooit kwijtgeraakt. Leuk is overigens anders.

Mutant_oud 06-07-2003 23:31

Citaat:

poesiefox schreef op 07-07-2003 @ 00:27:
Ik heb het eigenlijk met alle dieren waar ik een band mee heb, zelfs met sommige logeerpoezen. Met sommige beesten klikt het gewoon. Met poezen meer dan met honden, ik ben een kattenmiep.
Met poezen ook meer dan met vreemde mensen. Ik voel stemmingen goed aan. Als kind wilde ik niet alleen zijn met bepaalde mensen, als die iets fouts uitstraalden. De meeste kinderen hebben zo hun voorjkeuren, het is allemaal gebaseerd op gevoel. Maar door het ouder worden en de opvoeding leer je dat aanvoelmechanisme te negeren, en raak je het zelfs kwijt. Ik ben het gewoon nooit kwijtgeraakt. Leuk is overigens anders.

Ik heb dat ook nog. Ik ben absoluut tegen vooroordelen, maar van sommige mensen moet ik gewoon van het begin af nix hebben. En ook al doen die leuk en aardig in het begin, het draait er altijd op uit dat ik met mijn eerste indruk en gevoel gelijk had. Zelfs vriendinnen zijn daar al op uit gekomen, komen ze naar me toe en dat ik toch gelijk had. Soms wel raar en vervelend, maar vaak ook handig :D

pe51 07-07-2003 01:24

Citaat:

poesiefox schreef op 07-07-2003 @ 00:27:

Als kind heb ik dat ook gehad, dat je de stemming, en ook de sfeer van mensen kon voelen. Die kwam gewoon over je heen dan. En er was niks aan, als die niet zo fijn was. Je moest het gewoon ondergaan, als je niet weg kon bij ze. Later is dat voelen weggegaan. Maar je lijkt me best wel intuïtief, Poesiefox. (in het foto-album gekeken, en je naam snap ik nu ook gelijk). Net wat Ranonkel hierboven zei, dat is t mooie van jouw intuïtie.

peter.

squat 20-07-2003 01:21

Citaat:

Zou dat kunnen??
Nee.

Citaat:

Hond ruikt 500x beter als een mens ofzo?
Goede gok, maar volgens mijn Martin Gaus Hondenboek dat ik bij me heb liggen is het 50 miljoen keer beter.

Alexanchez 02-08-2003 15:58

Volges mij al het wel kunnen ---> je weet maar nooit... Het zou wel handig zijn trouwens als we daar gebruik van zouden kunnen gaan maken...

We_Are_One 02-08-2003 17:13

Het 'voorspellen' van aardbevingen heeft niks te meken met honden die in de toekomst kunnen kijken, ze horen gewoon geluid met een veel lagere frequentie dan wij kunnen.
Geluid met lagere frequentoe draagt ook veel verder, en daarom kun je dat (mensen niet natuurlijk) al lang voor de aardbeving horen.

Ik geloof wel dat je stemmingen kunt aanvoelen en dat zullen dieren ook wel kunnen

Fade of Light 02-08-2003 18:07

Citaat:

Hee Kay schreef op 20-07-2003 @ 02:21:
Goede gok, maar volgens mijn Martin Gaus Hondenboek dat ik bij me heb liggen is het 50 miljoen keer beter.
maar om dat nou als bewijs voor een feit te gebruiken :rolleyes:

btw op de vraag "of iets zou kunnen?" is het antoowrd ALTIJD "ja", als er geen tegenvoorbeeld/bewijs is gegeven.

Nou een tegenbewijs zal zo snel niet gevonden worden, dus het antwoord op jouw vraag zal de komende tig jaar nog wel "ja" blijven, gok ik :)

Shade 02-08-2003 22:03

Citaat:

Hee Kay schreef op 20-07-2003 @ 02:21:
Nee.

Nou goed.... :rolleyes:
Maar Martin Gaus zal het wel weten he :p

Ik heb ook gehoord dat honden leeftijd, soort/ras, sexe, tijd en nog meer details aan een plas van een andere hond kunnen ruiken :eek:

Oke beetje offtopic maar wel grappig :)

AngelLena 03-08-2003 21:20

Citaat:

PsychoBoy schreef op 05-07-2003 @ 14:09:
Zou dat kunnen??

Dieren hebben een ongelovelijk gevoel voor veranderingen. Dingen die buiten hun normale dagelijkse patroon vallen merken zij op en komt het op hen over als negatief, vluchten zij ervoor.

Er zijn honden getraint op het aanvoelen van epileptie aanvallen bij mensen. Zij geven ruim op tijd aan wanneer de persoon een aanval gaat krijgen en die persoon kan dan tijdig medicijn innemen om het te voorkomen.
Tegenwoordig bestaan er ook al dieren die gebruikt worden om bij mensen kanker en andere ziektes te ontdekken.

Aardbevingen, tornado's en dat soort natuurrampen voelen de meeste dieren ook veilloos aan. Grotere aardbevingen zoals in San Fransisco zijn de echte rampen. In die stad hebben ze ooit een arcief bijgehouden van wat dieren doen. Het blijkt dat er 2 tot 4 weken voor de aardbeving 5 keer zoveel dieren weglopen als normaal en een dag erna weer terugkeren. Er zijn verschillende meldingen geweest van reddingacties door honden en katten en andere huisdieren die hun eigenaren met veel lawaai en druk gedoe hebben gewaarschuwd voor naderend gevaar zoals aardbevingen, tornado's etc.

Dus dieren kunnen niet zozeer in de toekomst kijken, maar zij voelen veranderingen in hun omgeving veilloos en ver van te voren aan.

Fade of Light 03-08-2003 21:23

Citaat:

AngelLena schreef op 03-08-2003 @ 22:20:

Dus dieren kunnen niet zozeer in de toekomst kijken, maar zij voelen veranderingen in hun omgeving veilloos en ver van te voren aan.

ondanks dat je feilloos verkeerd geschreven hebt, moet ik je toch even vragen:

waarom doe je alsof dit een feit is? Waar basseer je op dat het feilloos gaat? Zelf geloof ik wel dat dieren iets kunnen voorspellen, maar feilloos? dan draaf je toch echt een beetje door met de kundigheid van mensen en dieren.

AngelLena 03-08-2003 21:46

Citaat:

Fade of Light schreef op 03-08-2003 @ 22:23:
ondanks dat je feilloos verkeerd geschreven hebt, moet ik je toch even vragen:

waarom doe je alsof dit een feit is? Waar basseer je op dat het feilloos gaat? Zelf geloof ik wel dat dieren iets kunnen voorspellen, maar feilloos? dan draaf je toch echt een beetje door met de kundigheid van mensen en dieren.

Misschien wel omdat het wetenschappelijk bewezen is? Bron: zie discovery, NGC, Animal Planet en alle andere documontaires over dieren, sla de naslagwerken erop na etc etc.

We_Are_One 03-08-2003 21:48

vantevoren is ook één woord trouwens.

En ja, waarom feilloos?
Mensen heben vaak een of andere neiging om dieren speciale toverkrachten toe te kennen, waarom is dat?

AngelLena 03-08-2003 21:54

Citaat:

We_Are_One schreef op 03-08-2003 @ 22:48:
vantevoren is ook één woord trouwens.

En ja, waarom feilloos?
Mensen heben vaak een of andere neiging om dieren speciale toverkrachten toe te kennen, waarom is dat?

Toverkrachten nee: scherpe zintuigen: ja. En dat is precies wat dieren gebruiken bij het voorspellen van dit soort dingen.

Fade of Light 03-08-2003 23:03

Citaat:

AngelLena schreef op 03-08-2003 @ 22:46:
Misschien wel omdat het wetenschappelijk bewezen is? Bron: zie discovery, NGC, Animal Planet en alle andere documontaires over dieren, sla de naslagwerken erop na etc etc.

jawel en de mensen die het bewijs leveren gebruiken (naar mijn weten) NOOIT het woord feilloos.

Martin Gaus is geen wetenschapper voor de goede orde :rolleyes:

AngelLena 04-08-2003 19:47

Citaat:

Fade of Light schreef op 04-08-2003 @ 00:03:
jawel en de mensen die het bewijs leveren gebruiken (naar mijn weten) NOOIT het woord feilloos.

Martin Gaus is geen wetenschapper voor de goede orde :rolleyes:

Wie heeft het over martin gaus? Ik niet. Ik vind die hele kwast maar niks. Feitje: martin gaus heeft in de cel gezeten voor dierenmishandeling, maar goed, heeft er weinig mee te maken. Hij zal vast goede dingen doen, maar ik heb een training van hem meegemaakt met een gedragsgestoorde hond en om dat beest af te leren om te bijten en vals te zijn tegen iedereen die het huis binnekomt ga je niet met blokjes zoutarme kaas naar em gooien.

Genoeg over martin, terug naar het onderwerp.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.