![]() |
Vrijstelling? hellup!!!
Ik ga naar het Grafisch lyceum om een mbo opleiding te doen, maar omdat ik havo heb, mag ik de opleiding versneld doen, doordat ik vrijstelling kan krijgen voor bepaalde vakken. Ik moet alleen dat zelf invullen op een formulier. Ik snap alleen twee dingen niet helemaal: er staat "havo natuurkunde". Bedoelen ze dan natuurkunde 1 of natuurkunde 1,2? (ik heb na1 gehad, en maar "ja" ingevuld) en er staat ook ziets raars bij nederlands. dan staat er "verworven kwalificatie, vooropleiding of ervaring: havo diploma/certificaat nederlands" en dan in een andere kolom: "betreft certificaat: Maatschappelijke vorming III + IV". Ik snap er niets meer van. Krijg ik nou wel of geen vrijstelling? Ik heb havo diploma, met profiel natuur en gezondheid. :confused: Wat is dat maatschappelijke vorming gedoe?
|
Maatschappijleer :confused:
sorry, slechte gok vrees ik :o Vraag het iig ff na bij de opleiding zelf, zou ik zeggen. Of zoek nog contact met je (ex-)decaan. |
Citaat:
|
Ik zit op het Grafisch Lyceum, en volgens mij bedoelen ze met natuurkunde gewoon natuurkunde 1 of 2, maakt niet uit welke. De natuurkunde die er op het Grafisch Lyceum wordt gegeven is namelijk erg makkelijk.
Maatschappijleer valt onder het certificaat "Maatschappelijke Vorming", zo ook Nederlands, Engels, Duits, Fitness, Ergonomie, Wiskunde en Natuurkunde. (net even nagekeken op mijn cijferlijst) En je krijgt voor Maatschappijleer alleen vrijstelling als je daar examen in hebt gedaan, en als eindcijfer een 6 of hoger hebt behaald. |
Citaat:
|
Citaat:
en als je maatschappijleer in de derde voor het laatste hebt gehad en het stond op je eindlijst dan heb je dat officieel afgesloten en heb je daar een vrijstelling voor |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20. |