![]() |
Universiteit of hogeschool?
Ik wil uiteindelijk journaliste worden(eigenlijk meer reportages maken enzo) maar wij hebben in België geen school voor de journalistiek dus dacht ik dat de beste studierichting communicatiebeheer (hogeschool) of communicatiewetenschappen (universiteit) zou zijn. Op een hogeschool krijg je meer praktijk maar op de unief bekom je uiteindelijk een iets hoger diploma.
Waar wordt er , volgens jullie, het meest naar gekeken: het diploma of de ervaring? |
Je kan wel journalistiek studeren maar niet als gewone studie,
dit is een speciale studie op verschillende hogescholen waarvoor je een academisch diploma nodig hebt. Je bent volgens mij het beste vertrokken met een universiteitsdiploma com-wetensch, maar ook met com-beheer germaanse/romaanse en zelf pol&soc kom je er wel geloof ik. Maar ik ken twee mensen die het doen en die komen gewoon van de RITS..:s http://ttk.ehb.be/ http://ttk.ehb.be/journalistiek/wie.htm |
[offtopic-mening]Ga geen journalistiek studeren maar iets met inhoud.
Een uitspraak van een bepaalde natuurkundige: Je kunt een natuurkundige best een krantenartikel laten schrijven, maar niet een journalist een natuurkundige formule op laten lossen. Misschien heb ik ik de journalistiekopleidingen niet goed genoeg bekeken, maar volgens mij komt het daar in grote lijnen wel op neer. [/offtopic] [ontopic] Maar met communicatiewetenschappen kom je geloof ik wel in de richting... dus dan moet je die maar nemen :) [/ontopic] |
in nederland aan de RuG kan je volgens mij bij elke studie een soort journalistiekstukje doen... handig voor het schrijven van eventuele artikelen.
om op je vraag terug te komen... ik zou zelf voor universiteit gaan, omdat je je daar het wetenschappelijk denken aanleert en je dat later nog van pas kan komen tijdens het schrijven van artikelen. |
Citaat:
Fatality: je hebt voor mij het verschil journalistiek / Nederlands met master journalistiek in één keer duidelijk gemaakt, waarvoor mijn dank... :) Overigens zou ik universiteit doen omdat je daar meer mee kunt, zogezegd 'een hoger diploma bekomt' zoals de Belgen het mooi uitdrukken. |
je kunt ook (in NL) naar de hogeschool voor journalistiek.
Volgens mij kun je ook net zo goed hogeschool doen en zal het bij je latere werkgever niet zo heel veel uitmaken. Uni is wel hogere opleiding maar het is veel meer theoretisch dus als ik jou was zou ik hogeschool overwegen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03. |