![]() |
Het meisje met de vlecht..
In de zon stond bij het water
Een meisje met een vlecht Ze leek zo lief, onschuldig En ik dacht het lijkt me dan Geweldig om hier later Terug te zijn als ‘t kan Om dan dezelfde onschuld Te voelen in mijn hart Dezelfde vrijheid in ‘t echt Die ik zojuist toedacht Aan het meisje met de vlecht Maar toen ik daar ’s avonds laat Terug kwam met een traan Toen zag ik haar nog steeds Daar bij ’t water staan En ze vroeg me Wat er loos was Omdat ik naar haar keek Wel, ik dacht dat ze wellicht nadacht Omdat het daarop leek En toen vertelde ze me die nacht Met goudeerlijke ogen Dat haar vader haar de nacht Ervoor al had verkracht En ik schrok toen van haar onschuld Omdat ’t niet was wat ik dacht Wat in haar hoofdje om zou gaan Omdat ’t niet was wat ik dacht Waaruit haar onschuld zou bestaan Omdat het van een afstand Zo vrees’lijk duid’lijk leek Neem ik ’t mezelf niet kwalijk Dat ik niet verder keek En ergens in mijn hart wist ik Al was het nog maar pas Dat ik heel diep in mijzelf Eigenlijk dezelfde was.. (c) Genesis |
Super! Ondanks soms wat 'metrum-foutjes' leest het heel goed weg en de inhoud is nog beter! (
Offtopic: * wanhopig inmiddels * (wil ook reacties :D) |
Citaat:
|
Zie je nou...je kan het wel ;)
|
Genesis, wat gebruik jij woorden krachtig. Waren er meer gedichten als deze, dan hield ik zo veel meer van de dichtkunst.
|
*slik* prachtig.. 1 van de eerste gedichten die me echt zo diep raakt..
Heerlijk geschreven met inderdaad krachtige woorden.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23. |