![]() |
[MOBO] Asus P4C800-E Deluxe
ik heb dit moederbord, en ik ben druk bezig met aansluiten.
Alles volgens het boekje gedaan want ik heb er niet genoeg verstand van om het los te doen. processor erin, cpu koeler erop 2x ddr ram erin gedaan (Kingston pc3200) moederbord vast in de kast gedraait (Aopen h600b) videokaart erin gezet (club3d radeon 9700) monitor stekker vast erop ding aangezet, alle koelers gaan draaien maar voor de rest niks hij doet niets meer ik heb niets aan de jumpertjes verandert want die staan allemaal op default. ik denk dat ik iets over het hoofd heen zie, maar wat? eerst dacht ik dat het geheugen kapot was, maar ik heb dat al uitgebreid getest. |
Make sure dat je PC-speaker functioneel is zodat je eventuele foutmeldingen van je plank kunt horen en vertalen. Verder zou ik ook altijd even een HD aansluiten op IDE-1 (let op de jumpering). Doublecheck of 't geheugen *goed* in de bankjes zit (je moet bij sommige planken echt absurd veel kracht zetten). En ook is 't zo dat sommige borden problemen hebben met low-RPM fans op CPUFAN1. Wat je dus zou kunnen proberen is een 2000RPM+ fan op CPUFAN1 aansluiten, en die van je HSF op CASEFAN1 oid.
Als dat allemaal gedaan is en je nog geen piepjes hoort èn je schijven spinnen niet op (maar de fans wèl) zou 't wel eens zo kunnen zijn dat je processor defect is. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat zou gewoon voldoende moeten zijn lijkt mij (natuurlijk zit er ook nog een gewone casefan op (Coolermaster) Citaat:
|
Citaat:
Vreemd. Ik zou 't eens met een andere processor proberen als je die voorhanden hebt. |
Citaat:
maar dat is het enige wat je kunt bedenken, kapotte cpu? dan moet ik morgen maar ff naar die firma toe.. niet zo een mooi begin van een nieuwe pc |
Citaat:
Je weet trouwens wel zeker dat je CMOS-clear uit staat gejumpered? |
Citaat:
zeer vreemd |
Sluit eens een andere voeding aan op het systeem. Gewoon ff los. Desnoods uit je eigen comp even.
Voedingen willen nog wel eens stuk gaan namelijk. :) Als ie met die voeding van jou wel werkt, gewoon ff om de hoek ergens een nieuwe voeding kopen, minimaal 300W. Antec en Enermax zijn goede merken. |
gedaan, andere voeding erin gedaan, deed het nog steeds niet.
was wel een karweitje :) maar daar lag het niet aan, kan ik dat ook weer aan diegene in de winkel vertellen, ach ik laat die er gewoon aan knutselen |
Dan zou ik denken het moederbord..
Wel vervelend :/ |
Citaat:
als het dan afgelopen is :) (en ik wou hem nog wel meteen gaan benchmarken om mee te patsen ;)) |
Citaat:
|
Het was dus de processor, hij deed het gewoon niet.. :S
maar ja nu doet ie het wel :D ik ga hem zodirect ff benchmarken |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36. |