![]() |
[freebsd/samba]
hoi,
ik heb samba geinstalleerd en me pc is te zien in het netwerk maar ik kan niet op de sahres komen ik heb een user aangemaakt met JJzD en volgens de logs start hij ook op zonder fouten. toch krijg ik networkpath not found dit is me smb.conf: Code:
[global] |
Probeer eens in je explorer:
\\10.0.0.20 waarbij 10.0.0.20 het IP van je FreeBSD bak is. :) Draait smbd en nmbd? Type "top" om de actieve processen te zien. Doe eens ee /etc/hosts Daarin moeten alle lokale IPs staan: 10.0.0.25 fluffles 10.0.0.30 zoldercomp Bijvoorbeeld, elke comp op nieuwe regel, eerst IP, dan tab b.v. en daarna een naam die je eraan wilt geven, de fictieve hostname. |
Citaat:
Citaat:
wel staat 139 open Citaat:
heeft dit dan nog nut?? |
hmmmmmz
nu zie ik maar 1 van de 3 shares maar kan er niet in schrijven ik kloot morgen verder |
Citaat:
|
Citaat:
Samba gebruikt hier overigens /etc/lmhosts voor. Maar 't is niet noodzakelijk dus, whatever. man lmhosts voor meer info. Wat je eens zou kunnen doen is je Samba logs bekijken. Daar zou iets in moeten staan hierover. Daarnaast vraag ik me af wat voor OS de client draait en wat de instellingen zijn. Bovendien vraag ik mij af welke share je dan ziet en welke niet. Wat je eens zou kunnen proberen is: guest ok = Yes in de andere 2 entries. Maar helemaal zeker weet ik het niet. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57. |