![]() |
Drumcomputers
Ok ik wil een drumcomputer. Ik heb al wat rondgekeken en ben wel gecharmeerd van een boss dr670(wel tegenstrijdige reviews) of een Zoom rt323. Zijn redelijk goedkope dingen en ze zijn prima voor wat ik ermee wil doen(beetje demo's maken van nummers thuis en gewoon wat verschillende dingen uitwerken oa). Iemand ervaring met deze drumcomps, enig ander advies of suggesties? Ik hoor ze graag....thx alvast.
|
Waarom doe je het niet softwarematig?
|
Ik ben absoluut niet te spreken over de drumsounds in die softwareprogramma's. En de drumsounds uit een extern ding heb ik tot nu toe altijd goed gevonden. Tis gewoon wat makkelijker lijkt me. Word gek van al die programma's....nog niks gevonden waar ik echt tevreden over ben. Fills klinken nooit goed....
|
Citaat:
|
Misschien ben je wel de nieuwe Varg ;) hehe. Ja al zou je een portable 8sporen recorder hebben...zou ook erg cool zijn. Kun je je demo's gewoon zelf opnemen.
|
Citaat:
Dat is een 16 sporen, professionele harddisk recorder, met mixer, effectenprocessoren, masteringeffecten. enz. enz. Het nadert het geluid van een CD zoals jij die thuis hebt staan heel erg. kost ongeveer 1500 euro. Nog 4 maanden ofzo en dan heb ik er een :) Edit: De muziek die ik schrijf is meer Deftones / Smashing Pumpkins / Tool / Piano achtig :) |
Holy shit. (y) Dat zijn leuke speeltjes hehe. Ach ik klootzak eerst nog maar verder met de pc en binnekort een drumcomp. Tis meer om ideetjes uit te werken om later met een band te spelen. Spaart weer tijd als t uiteindelijk toch nergens heengaat met een nummer in de oefenruimte.
|
Citaat:
|
Ja is inderdaad erg handig, cool in ieder geval, dat je ook zo serieus met muziek bezig bent.
|
Serieus is een groot woord, maar dat moet t wel worden op den duur. En ach je begrijpt muziek er ook gewoon beter door denk ik. Ik ben niet echt muzikaal getalenteerd, maar met een beetje werk en interesse kan je toch wel wat bereiken denk ik.
Harrie: ben op t werk. Kan niet msnen hier hehe. |
Precies gewoon ervoor gaan en kijken waar het uitkomt.
|
zoom is qua gitaar effecten iig KUT
|
Niet echt te vergelijken he dude :) Hoor verder betere dingen over die zoom als over die boss.
|
nou ik weet nog iemand met een drumcomputertje, waar hij helemaal nix meer mee doet, ik weet niet of het wat is, maar hij koopt meestal wel goed spul als hij iets koopt
ik zal eens informeren, wat het is en hoeveel hij ervoor wil hebben... |
Cool thx. ben benieuwd :)
|
Citaat:
|
Probably. 309 euro zo'n zoom.
|
met pc drum progs klink fills etc. idd heel brak, ik zou gewoon een electronisch drumstel kopen, alleen dan ben je wel wat geld kwijt
|
Citaat:
|
Dude ik ben geen drummer hahaha. Ik wil niet al te ingewikkelde(remember ik speel snelle hardcore hahaha) ritmes maken om een beetje nummers te demo'en.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon die kamer geluidsdicht maken en een echte kit neerzetten :D
|
Citaat:
|
gewoon een keertje bij een drummer langsgaan aan daar de drumtracks opnemen
|
Citaat:
|
Kan je met een drumcomputer van ongeveer 250 - 300 euro zegmaar je eigen patronen en fills maken ofzo en die opslaan zodat je makkelijk daarvan kan wisselen, of dattie automatisch van patronen wisselt?
|
Met die boss en die zoom iniedergeval wel.
|
Ok, die zoom ziet er wel gaaf en redelijk uitgebreid uit verder, er zitten ook basloopjes in ofzo?
|
Ja zoiets geloof ik, maar dat interesseert me niet. Laat wel iemand spelen(of doe t zelf ) :)
|
kicke ding hoor, die dr 670
ik heb em ook, staat naast de dr 550 en de tr 606... er zitten fraaie sounds in, midi loopt heeel soepel en voor simpele baslijntjes istie wel ok... |
eeej, de band van mij pa heeft een drumcomputer, en die schijnt best goed te zijn...
Ik zal es vragen aan iemand hoe dat ding heet, want mij pa weet het niet... |
Daaf van die gast is een BOSS DR 550
|
Aha cool. Volgens mij is dat de voorganger van een 670. Eens even zoeken.
|
jah moet je zelf maar ff wat info erover zoeken
het ding is 8 jaar oud daarbij moet wel gezegd worden dat ie amper gebruikt is dus doe maar een bod |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11. |