![]() |
Pulp fiction
Ik heb laatst pulp fiction bekeken, omdat ik van meerdere mensen heb gehoord dat hij zo goed is, k heb hem nu gezien.
Ik snap echter niet wat mensen hier zo goed aan vinden of ik heb hem natuurlijk niet goed begrepen. Dus kan iemand me uitleggen wat er zo goed aan is en misschien merk ik dan wat ik gemist heb en/of niet begrepen |
De dialogen en het acteerwerk zijn gewoon top.
|
what he said ^^^
er zijn niet zo veel films die het 'gewone' leven van criminelen laten zien. geweld, drugs en sex kennen we wel, maar 2 topcriminelen die discussieren over voetmassages is weer heel wat anders |
ja ik vond de dialogen op zich ook wel aardig hoor, maar ik dacht dat er meer achter zat, waarom iedereen het zo leuk vond, blijkbaar dus niet.
Mijn favoriete film is het in ieder geval niet. |
De dialogen, het acteerwerk, de situaties waar ze in terecht komen (Marvin in de auto, Zed en de Gimp) zijn hilarisch, en de scenes zijn prachtig in elkaar gewoven in niet-chronologische volgorde. Oh, en de muziek is super :)
|
Citaat:
|
de dialogen en acteer werk jah,de sfeer die in de film zit.
alles tegelijkertijd achtig gefilmt en een goed verhaal. |
Alles van hierboven ben ik het mee eens :)
De goede dingen dan he |
De kruising tussen gangsterfilm, drugsfilm, zwarte comedie en familiefilm die erin zit is gewoonweg heerlijk.
Daarnaast is de sfeer (muziek, omgevingen, het restaurant waar Vincent met die vrouw van Marcellus naartoe gaat, de schreeuwerige gesprekken) die in de film meegegeven wordt echt iets om van te smullen... Ik vond'm heerlijk, en dit is hetzelfde met Reservoir Dogs, wat een film met dezelfde kwaliteiten is... |
Wat iedereen boven mij typt dus. :)
Dat ze uit het niks in die auto die neger dood schieten is ook erg amusant :D. |
Citaat:
|
Citaat:
|
*wijst naar sig voor quote*
|
ik vind het wel een goede film qua dialogen en opzet, maar ik vind het wel een ZWAAR overschatte film.. kom nou, zo goed is ie nou ook weer niet. deze film stelt imo niets voor vergeleken met reservoir dogs
|
Ik vind em echt gaaf, de dialogen, humor en de keiharde acties zijn echt geweldig. Ik moest eigenlijk erg lachen om de scène waarin Vincent dat jochie door z'n hoofd schiet :o
|
Ik heb 'm net met mijn zus gekeken en ik heb weer genoten :).
|
Ik moet Reservoir Dogs nog zien :(:(:(
Ik denk dat ik wel gelijk de dvd koop van de week :) |
Citaat:
|
bijna de hele film in dezelfde ruimte gefilmd, maar toch blijf je bij de film, omdat er toch genoeg dingen gebeuren, de dialogen zijn goed, en een van de gaafste scenes ooit :P, als ze de namen krijgen... Mr Blue etc, "Why can't he be Mr Pink" (of Purple, weet niet zeker meer)
|
"Fucker de fuck, why the fuck did she had to forget my fucking watch!"
Die scène dat Bruce Willis die geweer vindt en John Travolta omver knalt...die blik in Travolta en Bruce hun ogen van: "what the fuck"...echt geweldig! Het ongeval dat voorafgaat aan de scène in de wapenwinkel...echt geweldig. Het korte filosofische gesprek tussen Travolta en die vrouw (Mia?) in het restaurant, juist voordat ze gaan dansen...echt geweldig. "I shot Marvin!"...echt geweldig. Maar tussen al deze ongelooflijke scènes is het niveau heel soms iets minder, wat het inderdaad niet tot de beste film ooit maakt, vind ik. Het blijft natuurlijk een topper, die sfeer... |
Citaat:
|
Citaat:
Pulp Fiction had nog originaliteit met zich mee. Niet dat ik Res Dogs slecht vind hoor, vind 't zelf ook een geweldige film. |
Citaat:
|
Ik heb em pas ook gezien en ik vond het het nou ook niet zo heel erg bijzonder eigenlijk .
|
Citaat:
Cultuurbarbaar! :D |
Citaat:
Bij Tarantino gaat het niet alleen om het verhaal, om de film, maar vooral om de sfeer. Dat spreekt uit alles. En de sfeer in Reservoir Dogs is NIET te vergelijken met die in Long hu feng yun. |
Pulp fiction is een ongelooflijk goede klassieker. De dialogen, het verhaal dat gewoon heel interessant is, de topacteurs die ook echt iets uitstralen. En natuurlijk Ezechiel 25 vers 17 voor de insiders.
|
"Does HE look like a BITCH?!?!? eh what? PANG!!"
haha echt geweldig dat geschreeuw en die scene dat hij "per ongeluk" op die neger schiet [en jak met al die hersens :eek: :D ] |
Citaat:
M'n punt was dat Pulp in tegenstelling tot Res, niet zomaar een 'gestolen' verhaaltje is met Tarantino-invloeden. |
Citaat:
"you'll know my name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee" :o |
Ik moet zeggen, die laatste scène, in dat restaurant. Die speech die hij afsteekt...die is er toch over...en te lang. Vind ik dan.
|
Pulp Fiction ROELT!!!
goede dialogen, veel personages --> toch overzichtelijk, lekker script, toffe muziek, goede montage, heel goede production design gewoon zo'n film die lekker in de hand licht en waar niets op aan te merken valt. |
Ach, de film heeft gewoon stijl en sfeer. De dialogen en scenes zijn super. (zie sig en avatar ;))
Lachwekkende manier van spreken vooral. Die halve slang-achtige zinnen enzo. En 'fucking' overal in. |
pulp fiction is zo goed, die gesprekken, te grappig gewoon:D
|
Citaat:
en P Fiction is idd geniaal om de dialogen, acteerwerk, filmwerk en het scenario (hoe het verhaal in elkaar zit) Imo kan je P Fiction en Res Dogs niet vergelijken omdat ze op dat gebied (wel misschien alleen qua dialogen) niet te vergelijken zijn, 2 totaal verschillende films, met twee totaal verschillende ideëen... |
I'm gonna get medieval on your ass!!!:D:D:D:D:D
(y) need I say more? hehehe... idd... het mooie leventje van de grootste gangsters... kijk al uit naar Kill Bill... tarantino's nieuwe kindje:D:D:D(y) |
Ik vind vrijwel de gehele film geniaal. De dialogen zijn geweldig in elkaar gezet (het vele 'fuck' gebruik is juist leuk opgezet in deze film (y) )
Zeker Samuel en Travolta vind ik een heel goed team samen. Het ene moment hebben ze het over franse hamburgers, het andere moment knallen ze een paar mensen overhoop. Geniaal gedaan. Ook Marcellus Wallace is cool. Zeker als hij over de straat loopt met boodschappen, en opeens Bruce ontdekt in zijn auto. Let dan vooral op de manier waarop hij "motherfucker" zegt. Echt heel gevoelig :) Het geniaalste stukje uit de film vind ik nog in het begin, wanneer marcellus tegen butch (bruce) zit te praten. "when all this is over....... I think you gonna find yourself... one smiling motherfucker" |
Citaat:
Marsellus: Naw man. I'm pretty fuckin' far from okay! Butch: What now? Marsellus: What now? Well let me tell you what now. I'm gonna call a couple of pipe-hittin' niggers, who'll go to work on homes here with a pair of pliers and a blow torch. Hear me talkin' hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'm gonna get medieval on your ass. Marsellus: No one needs to know about this except you, me and Mr. Soon-to-be-living-the-rest-of-his-short-ass-life-in-agonizing-pain-rapist here. Jules: I don't wanna hear about no motherfuckin' ifs. All I wanna hear from yo' ass is, "You ain't got no problem, Jules. I'm on the motherfucker. Go back in there, chill them niggaz out and wait for the calvery which should be coming directly." Marsellus: You ain't got no problem Jules. I'm on the moterfucker. Go back in there, chill them niggaz out and wait for the Wolf who should be coming directly. Marsellus: The night of the fight, you may feel a slight sting. That's pride fucking with you. Fuck pride. Pride only hurts, it never helps. |
Pulp Fiction is gewoon de beste klassieker ooit.
alleen een minpuntje is dat Vincent word vermoord. hoeft er nite bij eigenlijk |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geniaal. :)
"Don't be a *square*" "I'm a bad ass motherfucker, motherfucker" :D |
nogmaals ik vond het niet echt bijzonder .. ik denk dat ik em zo nog maar is opzet en dit keer een beetje mn aandacht erbij hou :)
|
Oh Man.... I Shot Marvin In The Face
|
Jules: I don't wanna hear about no motherfuckin' ifs. All I wanna hear from yo' ass is, "You ain't got no problem, Jules. I'm on the motherfucker. Go back in there, chill them niggaz out and wait for the calvery which should be coming directly."
Marsellus: You ain't got no problem Jules. I'm on the moterfucker. Go back in there, chill them niggaz out and wait for the Wolf who should be coming directly. !!!! U vergeet: Jules: Shit nigga! That's all you had to say! |
Zie mijn sig.
|
! Ik herken 'em nu pas. Altijd overheen gelezen, kennelijk. Ja. Mooie scene. Bruce blijft een bink.
|
Who's Zed? Zed's dead.
|
:)
|
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children.
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger, those who attempt to poison and destroy my brothers. AND YOU WILL KNOW MY NAME IS THE LORD, WHEN I LAY MY VENGEANCE UPON THEE! J :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |