![]() |
aardappels bakken/koken
hm khad een vraagje..
want me ouders zijn niet thuis, dus moet ik voor me eigen eten zorgen.. :s maarja kwou dus aardappels bakken, maar kheb ze nu al geschilt en in water gezet.. en voordat je ze bakt moeten ze dan eerst gekookt worden? en als ik ze nu ga koken, kunnen ze dan nog 2 uur in water staan, en dan pas bakken? |
Volgens mij is het niet zo goed om koude aardappels opnieuw te verwarmen.. Weet het niet zeker hoor :confused:
|
kook ze even, niet te lang anders vallen ze uit mekaar :)
je kan ze ook meteen bakken, maar dan duurt het wel een stukje langer :) |
Citaat:
Wij bewaren altijd gekookte aardappels van heel de week ofzo, en op vrijdag bakt m'n pa die... en ik leef nog ;) |
Ik kook de aardappels ook eerst voordat ik ze ga bakken, want anders duurt het echt errug lang voordat die aardappels gaar zijn. Het lijkt me alleen wel verstandig om Vastkokende aardappels te nemen want als je kruimige aardappels neemt vallen ze echt zo uit elkaar.
|
Citaat:
en vergeet niet een deksel op de pan te doen :o |
Citaat:
|
Als je gebakken aardappels wilt maken, moet je ze niet te lang koken! Dan vallen ze helemaal uit elkaar! Gewoon even met je vork prikken.
Tip: bak ze lekker lang. Niet in een keer heel hoog het vuur, maar een kwartier op een lagere stand. Dan worden ze lekker bruin. Hmmm, ik krijg er honger van! (maak zelf ook altijd gebakken aardappelen!) |
Citaat:
|
nah kheb ze iets van 10 minuten gekookt, en toen gebakken, maar ging prima.. aardappels moesten toch in kleine stukjes, want ging roerbak aardappel met ei maken :) is echt lekker.. jammie
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08. |