![]() |
van computer naar TV
hallo,
Ik heb een nvidea geforce 2 videokaart. Wanneer ik de tv aansluit op de tv, krijg ik 2 zwarte randen (links en rechts 1, + de breedbeeld balken. waardoor ik van mijn 70 cm tv nog maar weinig over houdt.) Hoe is dit op te lossen? Ik heb dit al met een paar updates geprobeerd, maar ik schiet er niks mee op, bijgeen van alle niet. Weet iemand er misschien de juiste update/instelling voor zodat de zwarte balken weg zijn. Of kent iemand er een handig progje voor (ik heb wel eens van tv tool gehoort, maar ik kan nergens een goed werkende versie vinden) ik vind die zwarte randen echt zwaar zonde en irritant als ik een film wil gaan kijken Mzzl Jeroen :confused: |
Hm.
Volgens mij moet je de instellingen van je TV veranderen. Meestal heb je ook een stretch functie, dan rekt ie het gewoon uit. Bij vriendin van me werkt de tv out dan perfect. Maar je zou ook met utilities de output kunnen veranderen, heb ik niet zoveel ervaring mee. |
Met de TV-Tool tool :)
http://tvtool.info/index_e.htm (speciaal voor NVidea kaarten met TV-Out=) Vergeet niet de drivers te installeren met de TV Resolutie :) (740X548 ofzo). |
drivers met de resolutie?? :confused:
|
Citaat:
Snappie? |
Citaat:
640x480 en 800x600 zijn 4:3. Breedbeeld is 16:9; ik denk dat 'm daar de kneep zit. Gebruik de CHANGE ASPECT RATIO van je TV om 'm te stretchen, zoals Enlightenment al zei, en je problemen zijn voorbij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb nog niet zon monderne tv dus daar kan ik niks op instellen. Welke versie van tv tool moet ik eigenlijk hebben?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15. |