![]() |
SETI project
http://www.seti-nl.org/
kent iemand dit en gebruik je het? Ik heb de uitleg gelezen maar ik snap er dus niks van... Kan iemand ff samenvatten wat dit doet, wat ik kan doen en wat voor nut het heeft?..... Buitenaards leven zoeken ofzo? |
Ik heb er 2keer aan meegedaan. 1x omdat ik het leuk vond, ik was toen nog jong... 1x omdat mijn oom het me vroeg om zijn groep te joinen ofzo.
SETI staat voor: Searching for Extra-Terrestrial Intelligence. Maw: zoeken naar buitenaards (intelligent) leven. De bedoeling van SETI@home is om thuisgebruikers te laten helpen met zoeken naar buitenaards leven. Dit doe je door informatie die uit de ruimte wordt gehaald (met behulp van telescopen ofzo) te ordenen en te kijken of er iets bruikbaars tussen zit. Je download een programma'tje en een pakketje met informatie. Het programmatje gaat op de achtergrond, of als screensaver (als je nix met je processor doet) de informatie op allerlij manieren ordenen. Het is wel grappig, maar na een tijdje wordt je stoned van al die tabelletjes..... |
ik gebruik Seti nu ongeveer een jaar :) en hoe het werkt heeft - DeJa - Vu - al ff uitgelegd ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bestaat het nog ? :eek:
ik gebruikte het denk ik in 2000 ergens omdat het toen in een computerblad stond en ik ook ff intressant wilde doen maar het was ook weer evensnel van me pc verdwenen als het erop was gekomen |
Ik heb het denk ik een week of 3 gehad, maar ik vond er niets aan, en vond het een irritante screensaver, dus ben ik gestopt. :)
|
Citaat:
je zoekt dus niet echt zelf naar buitenaardse signalen? (Sorry voor de late reactie trouwens) |
Citaat:
SETI is op een gegeven moment sneller gegaan dan dat de telescopen aan het meten waren. Als ik me niet vergis zou de onderzochte tijd de meettijd ongeveer wel moeten hebben ingehaald...? Iemand die hier meer van weet? |
zo dat wil ik ook wel maar stel dat je contact krijgt hoor je ineens
''H-e-l-l-o synop we know everything about you we come and get you we will be there soon'' ik zou gillend gek worden |
Ik wou me registreren, maar nu vraagt hij om een:
Seti@Home e-mail en die heb ik niet :S wat moet ik doen nu? weet iemand wat ik daar moet invullen? |
Citaat:
en die heb je wel, anders was je heir geen lid geweest |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43. |