![]() |
[S&M] Warez, DivX/XviD, Etc.
Het beleid is ene beetje wazig, ik vroeg me uit intresse af hoe het nmou eigenlijk zit.
Even wat voorbeeld topicjes: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=536137 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=534660 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=533786 De gebruikers geven hier zelf aan dat he om gedownloade films gaat. Hoe zit het beleid omtrent dit soort zaken? Je mag geen links posten met plaatsen met dat soort spul erop, er is wel ooit iets geweest dat dit ook niet mocht.. Is dit ene soort gedoogbeleid of word het nu toegelaten? |
OK, maar dat is toch hetzelfde dat ik zeg:
"Ik heb muziek gedownload, en wil dit op CD branden, maar de bestanden zijn in MP3 formaat. Hoe moet dat dan?" Tuurlijk mag je hier op antwoorden, het is volkomen legaal om mensen te vertellen hoe je een MP3 op CD zet, wie zegt er dat de gebruiker niet zelf de CD in huis had maar deze is kwijtgeraakt? Je hebt dan betaald voor de muziekrechten en mag dus voor persoonlijk gebruik kopiëren. Wat is er mis met het geven van informatie omtrent DivX? Het staat zelfs in ForumFAQ. Op het forum mogen we toch ook links geven naar KaZaA en KaZaA-lite? Hetzelfde geldt voor DivX, de software is legaal, maar wat de gebruiker er mee doet hoeft niet legaal te zijn, maar daar hoeft de "linker" geen verantwoordelijkheid voor te dragen. |
Dan opent diegene een nieuw topic over exact hetzelfde onderwerp onder een andere naam waarbij hij/zij niet aangeeft dat het om iets illegaals gaat :rolleyes:
Lekker nuttig; heeft totaal geen zin om dit te verbieden en wel omdat het niet om iets gaat dat mogelijkerwijs legaal is. |
Maar links naar FTP's met mp3's onder het moto van "Alleen downloaden als je origineel hebt" mag dus ook volgens jullie..
|
Wat heeft dat met de argumentatie van Martin en mij te maken? Als je een vergelijking maakt, maak dan een goede.
|
Citaat:
Wij zijn hier niet om te vertellen wat jij niet mag doen, of jij misschien wel illegale dingen doet. Dat moet je lekker zelf weten. Wij zijn niet de politie, niet de AIVD en niet je ouders. Wel willen we niet dat illegale dingen op dit forum komen omdat Jon hier problemen mee kan krijgen. Auteursrechtelijk beschermde dingen b.v. (ook teksten kunnen hier onder vallen). Ook overduidelijke illegale zaken zoals "hey ik heb Matrix Reloaded gedownload, hoe kan ik hem afspelen" helpen we niet mee. Als iemand zegt dat hij een film heeft gedownload en hij hem wilt afspelen, heeft dit verder niets met iets illegaals te maken. Dat 95% (?) van ditsoort vragen wellicht over auteursrechtelijk beschemde werken gaat doet niet ter zake. Ik denk dat 80% van de PCs wel eens een (illegale) MP3 op heeft gestaan. Dat betekent niet dat er geen vragen over MP3 mogen gesteld worden ( zoals: hoe moet ik MP3s afspelen?). Deze vrijheid houdt echter op als je hulp vraagt over daadwerkelijk overduidelijke illegale zaken. Over cracks/warez hoef ik verder niet toe te lichten denk ik, die dingen zijn er maar voor één doel. |
Dus: Als niet word omschreven over welke film het gaat, is het goed (want diegene zegt niet dat het geen eigen film is of van een vriend).
|
ik ben het eik wel een beetje met mclaren eens, ik heb een tijdje geleden een topic gezien waarin iemand vroeg hoe hij de taal van de spellingscontrole kon veranderen bij zijn gedownloade versie van office 2000. aan de ene kant vind ik het dom van diegene die het doet, hij is trouwens op slot gegaan omdat het volgens koen illegaal was, hij moest maar een legale versie kopen en dan zou alles opgelost zijn. Terwijl als iemand vraagt waarom zn gedownloade film niet wordt afgespeeld wel wordt geholpen. Nu snap ik wel dat als diegene geen naam noemt, wij niet kunnen weten of hij auteursrechten overschrijdt, want er zijn zat films die wel legaal te downen zijn. Ik vind het ook wel een beetje vaag, maar wat mij betreft, kan het net zo ver gaan als het kan.
/me heeft geen problemen met warez-links :D |
Citaat:
Iets anders is het als beschermd werk op 't forum zelf terecht komt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wnat die ftps zijn zoiezo NOOIT legaal, het zijn allemaal pubs, stros of dumps.. maar dan nog is het altijd zonder medeweten van de sysadmin.. dus dat kan al niet.. en sites posten heeft geen nut want die zijn zoiezo ip sensitive :) het gaat er gewoon om dat je gewoon geen illegale content mag posten hier.. dus je mag niet vragen naar cracks, of volledige apss of games.. wel mag je vragen hoe iets werkt (ook al is het gedownload en illegaal) omdat met het antwoord de auteursrechten enzo niet worden geschonden.. uiteindelijk wel natuurlijk maar daarvoor kan de aansprakelijkheid niet op het forum worden gehaald :) |
Citaat:
En wie boeit het nu of iemand DivXjes af wil spelen, zolang er voor dingen ook legale toepassigen zijn zie ik geen enkele reden ze te verbieden :) |
Citaat:
|
Citaat:
ik snap je punt wel, hoor (en dit wat ik hierboven beschrijf zal weinig voorkomen), maar je kan het niet controleren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40. |