Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   soort van duizelig... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=536785)

missunderstood 09-07-2003 22:09

soort van duizelig...

ik heb ff een vraagie..
ik heb best vaak als ik opsta dat ik dan van die kleuren voor me ogen krijg en dat ik dan dus niks zie.. nu weet ik dat het best vaak voor komt omdat je dan te snel op staat, alleen heb ik het nu vaker ook als ik gewoon loop.. als ik ziek ben is het helemaal erg want dan heb ik het heeeel vaak en val ik soms ook echt bijna flauw. ik vroeg me af of dit heel erg was en of het misschien komt omdat ik normaal niet zoveel eet.. :confused:
kus

VanilleVla 09-07-2003 22:14

Wat je kan proberen is een uur voor je gaat slapen 2 boterhammen met mager vlees of vis (tonijn of kipfile) te eten.

Je krijgt dan sowieso alleen eiwitten en complexe koolhydraten binnen, waardoor je niet dikker zult worden.

Ik had zelf er ook veel last van dat ik s'ochtends moeilijk opstond, tot ik goed ging eten.

Brown eye 09-07-2003 23:08

Citaat:

missunderstood schreef op 09-07-2003 @ 22:09:
ik heb ff een vraagie..
ik heb best vaak als ik opsta dat ik dan van die kleuren voor me ogen krijg en dat ik dan dus niks zie.. nu weet ik dat het best vaak voor komt omdat je dan te snel op staat, alleen heb ik het nu vaker ook als ik gewoon loop.. als ik ziek ben is het helemaal erg want dan heb ik het heeeel vaak en val ik soms ook echt bijna flauw. ik vroeg me af of dit heel erg was en of het misschien komt omdat ik normaal niet zoveel eet.. :confused:
kus

dat is echt precies hetzelfde als wat ik ook heb...maarja...maak me er niet zo druk over, omdat ik weet dat het nu erger is doordat ik minder eet omdat ik ziek ben door de medicijnen!

never mind 10-07-2003 00:04

heb ik ook wel eens, best een grappig gevoel alleen soms dood eng :)

missunderstood 10-07-2003 11:20

hmm.. ok dan maak ik me er geen zorgen over :D :D

Overjoyed 10-07-2003 12:35

Ik heb hetzelfde, gezonder eten, veel fruit, veel bruin brood, aangevuld met wat vitaminen pillen wellicht? :)

Pieternel 10-07-2003 13:08

Komt t doordat je opeens in iets heel lichts kijkt, bijvoorbeeld de zon of een lamp, terwijl het net een stuk donkerder is geweest ? Dat heb ik namelijk vaak ...

Get Psycho 10-07-2003 13:24

ik heb t vaak omdat ik dan te snel opsta. Dan word ik helemaal duizelig en ga ik slingeren en vallen. Een keer ben ik zelfs flauwgevallen. Toen ik naar de dokter ging zei hij tegen me dat het komt omdat je dan net een tikkie te weinig zuurstof in je hersenen hebt. Als je dan zo duizelig bent raad ik je aan jezelf te dwingen aan aantal keren diep adem te halen. Meestal helpt dan wel.

xx suusjuhhh

Warsocket 10-07-2003 14:53

das gewoon te snel opgestaan heb ik ook wel eens als ik een hele tijd gezeten dat komt idd door dan te weinig bloed in je hersens btw als je ziek wordt kan het effect erger zijn een keer was ik ziek en na een heet bad stond ik op toen viel ik dus gelijk weer terug

als je het hebt bij opstaan gewoon jezelf ff vasthouden dan is het na 10 seconden al weer over

maare natuurlijk wel gezond blijven eten een paar lovehandles en gozond is beter als geen vlees en ongezond

punkyfun 10-07-2003 23:01

das bloedarmoede heb ik ook...veel zoute drop eten zei mijn dokter :D

BelleRosé 11-07-2003 10:52

Heb net hetzelfde gehad...
Hebben de dokter er moeten bijhalen omdat de kleurtjes soms écht te erg werden.

Heb toen aquarius moeten drinken (kan je gewoon in de winkel kopen)
Dat goedje, haalt veel waardes in je lichaam terug omhoog, waardoor je je beter gaat voelen (het helpt echt goed)

Het kan ook te wijten zijn aan het warme weer... Zeker genoeg drinken, want je zweet nu enorm veel!

Of, misschien heb je een te lage bloeddruk? Als dat kwaaltje in je familie zit, kan je er zelf ook last van krijgen/hebben

En de oude truc, soms echt er aan denken als je rechtstaat, en het rustig aandoen...

Veel sterkte!
[liefs]

sweet_gurl 16-07-2003 22:46

hey...

Jah idd...weinig eten kan het ook zijn vooral als het weer op hoge temperatuur is..eet vooral veel fruit en eiwittten.....en zorg dat je gewoon rustig aan doet ...niet te snel opstaan enz...

maja suc-6 he ermee......xxxdoei.....

Silver rain 30-08-2003 16:26

ik heb dat ook vaak, vooral met warm weer. Dan als ik opsta zie ik eerst een groene vlek en dan wordt die steeds groter en dan zie ik helemaal niks meer. Ik voel me dan ook erg duizelig enzo, volgens mij val je dan bijna flauw. Het zou bloedarmoede kunnen zijn en dat vlees/vis eten is voor mij geen optie want ik ben vegetariër. Het is nu minder dan eerst omdat ik gezonder eet maar ik heb het soms nog steeds

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.