![]() |
scheppingsverhaal
Goejedag,
Ik heb eigenlijk voor een projectje van mij het scheppingsverhaal nodig. dus wat god schepte op de eerste dag en de tweede enzovoort. liefst in de juiste volgorde :) Weet iemand dat zo? Ik heb helaas geen bijbel |
De bijbel is in alle talen eenvoudig op het internet te vinden. Toch twee, niet terzake doende, opmerkingen: 1. "scheppen" in de zin van creëren is een sterk ww. De ovv daarvan 3e pers. enk. is "schiep", niet "schepte". 2. Het is niet "so vis", maar "si vis'. :)
|
tja, ik maak me niet zo druk om spelling, maar evengoed bedankt.
|
Gewoon het begin van de bijbel lezen....Genesis
Maar dat wist je dnek ik nog wel... Maar een bijbel is niet zo heel duur, dus schaf er 1 aan, want die zul je in je leven waarscheinlijk nog wel meer nodig hebben! oke succes met kopen! en ook nog succes met je leven! P.S: En als je hem ga lezen zie het boek dan als een liefdes verhaal en niet als een boos veroordelend boek! |
1] god zei:"Er moet licht zijn" En er was licht.
Licht werd dag genoemd, duister werd nacht. 2] god schiep de koepel in het water, die de watermassa's scheidt. Koepel = hemel 3] Al het water onder hemel moet naar 1 plaats stromen, zodat deel van de aarde droogvalt. Tevens moet er veel groen op het land komen 4] De zon die over de dag heerst en de maan die over de nacht heerst. Ook werden de sterren aan de hemel geplaatst. 5] Vissen en andere dieren in het water en vogels langs de hemelkoepel. 6] Tamme en wilde dieren op het land. Ook de mens kwam tevoorschijn. De mens(man en vrouw), kregen de opdracht om de aarde aan zich te onderwerpen. 7] En nu eerst een bavaria (y) De beknopte versie ofzow |
beknopt maar goed genoeg :) moest juist ff volgorde weten en zo.
dank je wel |
Citaat:
Wat scheppingsverhalen betreft kan ik zeker www.bigmyth.com aanraden, naast de joods-christelijke vind je de ontstaansmythes van tal van andere culturen. |
Als je geen bijbel wilt aanschaffen is er nog een mogelijkheid om die op intenet te raadplegen:
http://www.statenvertaling.net http://www.biblija.net persoonlijk geef ik de voorkeur aan biblija.net omdat daar meerdere vertalingen te vinden zijn. |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32. |