Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   blokjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=537068)

lune 10-07-2003 07:35

blokjes

ik heb zelf heel weinig zelfvertrouwen en het komt steeds meer terug nudat ik dunner ben(ik was eerst best wel mollig) maar nu in de zomer zie je al die jongens met blokjes lopen en dan word ik weer minder blij met mijn lichaam dus weet iemand een snelle manier om blokjes te krijgen ik doe nu iedere ochtend sit-ups zijn er nog andere manieren(waar je minder rugpijn aan overhout)?

spacegirl 10-07-2003 07:41

opdrukken moet ook helpen aar in hoeverre t goed is voor je rug weet ik niet

Loontjuh 10-07-2003 07:58

Waarom blokjes? Denk je dat dat je meteen pats-boem aantrekkelijk maakt?

lune 10-07-2003 08:20

nee dat niet maar dat geeft me el een beter gevoel over mezelf en asl ik zelfverzekerder ben en dat uistraal heb ik meer kans op dat iemand mij ook luek vind die ik luk vind dat zeggen jullie allemaal hier snappie:)

Ireentje 10-07-2003 08:54

Ik doe elke ochtend en soms avond 20 sit ups.
Wat je ook kunt proberen is op je rug liggen, en dan langzaam met je benen omhoog komen, en dan weer langzaam omlaag :)

succes!!

jayjay 10-07-2003 08:57

Probeer eens een sportschool. Kost een paar centen maar dan hebje ook iets.

Zonder gein: samen sporten met vrienden is leuk. En je jut elkaar op zodat je niet bij 20 situp blijft steken maar bij meer dan honderd. Doe je dat drie keer per week dan heb jij over een half jaar blokjes.

Whuzz 10-07-2003 09:19

De énige manier om blokjes te krijgen is: droogtrainen.
Iedereen heeft blokjes, alleen bij de meesten zit daar een laagje vet overheen en dus zie je ze niet. Dat vet moet allemaal weggetrained worden en dán pas zie je de blokjes. Daarna kun je ze eventueel wat groter maken door situps of krachttraining.

Hoe je dat snel voor elkaar krijgt? Niet. Als er een snelle simpele manier was, denk je niet dat alle jongens het zouden hebben?
Het kost veel tijd en moeite. Gezond eten, veel sporten. Kan zomaar een jaar of langer duren.
Als jij pijn in je rug krijgt van situps dan doe je ze verkeerd en ben je je rug aan het verneuken ipv je buik aan het trainen.
Als je écht zonodig een blokjesbuik moet, ga dan naar een sportschool, daar leren ze je de bewegingen goed aan.

En dan een laatste opmerking...
Waarom laat je jouw zelfvertrouwen afhangen van hoe anderen er uit zien? Als je nu niet tevreden bent met jezelf, denk je dat dat ineens over is met een paar blokjes op je buik?
Leer tevreden zijn met jezelf, dan krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen en straal je dat ook uit :)

Raeden 10-07-2003 09:32

Citaat:

lune schreef op 10-07-2003 @ 08:35:
ik heb zelf heel weinig zelfvertrouwen en het komt steeds meer terug nudat ik dunner ben(ik was eerst best wel mollig) maar nu in de zomer zie je al die jongens met blokjes lopen en dan word ik weer minder blij met mijn lichaam dus weet iemand een snelle manier om blokjes te krijgen ik doe nu iedere ochtend sit-ups zijn er nog andere manieren(waar je minder rugpijn aan overhout)?
moet je maar eens naar homeshopping programma's kijken! er zijn ontiegelijk veel wondermiddeltjes waarvan je in een paar weken een soort arnold schwarzenecker wordt! en het werkt echt, want dat zeggen ze op TV!

Loontjuh 10-07-2003 09:35

Citaat:

Whuzz schreef op 10-07-2003 @ 10:19:
De énige manier om blokjes te krijgen is: droogtrainen.
Iedereen heeft blokjes, alleen bij de meesten zit daar een laagje vet overheen en dus zie je ze niet. Dat vet moet allemaal weggetrained worden en dán pas zie je de blokjes. Daarna kun je ze eventueel wat groter maken door situps of krachttraining.

Hoe je dat snel voor elkaar krijgt? Niet. Als er een snelle simpele manier was, denk je niet dat alle jongens het zouden hebben?
Het kost veel tijd en moeite. Gezond eten, veel sporten. Kan zomaar een jaar of langer duren.
Als jij pijn in je rug krijgt van situps dan doe je ze verkeerd en ben je je rug aan het verneuken ipv je buik aan het trainen.
Als je écht zonodig een blokjesbuik moet, ga dan naar een sportschool, daar leren ze je de bewegingen goed aan.

En dan een laatste opmerking...
Waarom laat je jouw zelfvertrouwen afhangen van hoe anderen er uit zien? Als je nu niet tevreden bent met jezelf, denk je dat dat ineens over is met een paar blokjes op je buik?
Leer tevreden zijn met jezelf, dan krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen en straal je dat ook uit :)

Heel goed gesproken..
Vooral eerste en laatste alinea

Bosserini 10-07-2003 09:55

Ik weet dat het misschien dom klinkt, maar zo'n Ab away pro van Tell Sell werkt echt. Daar krijg je echt zo`n wasbord van. Maar ja, dat spul is wel duur, helpen, dat doet het wel.

ajaccio 10-07-2003 09:57

ik train nu al 1,5 maanden.. heb al 2/3 blokjes ofzo..

gewoon elke dag 100 sit ups... maja wel goed doen... kreeg op het begin ook rug pijn :s...

Burter 10-07-2003 09:58

Zo een heb ik:P

Riconoscente 10-07-2003 10:13

Ik denk niet dat het qua zelf-ethiek verantwoord is jouw lichaamsbeeld door het lichaam van anderen te bepalen en jouw zelfbeeld door je lichaam te bepalen. Wat heb je nou aan die blokjes? Accepteren mensen jou sneller als je buikspieren te zien zijn? En zo ja, wil je echt acceptatie van hen die jou enkel accepteren ómdat je buikspieren te zien zijn? Wil je niet liever acceptatie van hen die jou accepteren om wie je bent?

lune 10-07-2003 10:19

het is niet dat zij mij moeten accepteren ik wil et omdat ik me er beter door voel en dat is weer een stapje in de goede richting.

Riconoscente 10-07-2003 10:24

Citaat:

lune schreef op 10-07-2003 @ 11:19:
het is niet dat zij mij moeten accepteren ik wil et omdat ik me er beter door voel en dat is weer een stapje in de goede richting.
En waarom verbind jij eigenwaarde aan een lichaam dat sociaal-maatschappelijk gezien in de smaak valt? Zou je jezelf niet liever beoordelen op je karakter?

lune 10-07-2003 10:28

ik vind zelf gewoon ook mooi en als ik me daar beter en zelfvertzekerder door ga voelen is daar toch niks mis mee, ofwel?

Riconoscente 10-07-2003 10:31

Citaat:

lune schreef op 10-07-2003 @ 11:28:
ik vind zelf gewoon ook mooi en als ik me daar beter en zelfvertzekerder door ga voelen is daar toch niks mis mee, ofwel?
Jawel. Waarom vind je blokjes mooi? Is dat een idee die werkelijk uit jou zelf komt? Had je die idee "blokjes-maken-me-mooi" ook gehad als een dikke buik in de mode was geweest? Kun je geheel persoonlijk oordelen zonder invloeden van buitenaf?

ajaccio 10-07-2003 10:32

Citaat:

Riconoscente schreef op 10-07-2003 @ 11:31:
Jawel. Waarom vind je blokjes mooi? Is dat een idee die werkelijk uit jou zelf komt? Had je die idee "blokjes-maken-me-mooi" ook gehad als een dikke buik in de mode was geweest? Kun je geheel persoonlijk oordelen zonder invloeden van buitenaf?
hehe dus je doet het voor jezelf... :rolleyes: ... maak dat mij nie wijs ;)

Riconoscente 10-07-2003 10:35

Citaat:

ajaccio schreef op 10-07-2003 @ 11:32:
hehe dus je doet het voor jezelf... :rolleyes: ... maak dat mij nie wijs ;)
Nee precies, maak mij niet wijs dat híj blokjes voor zichzelf wil!

lune 10-07-2003 10:37

mag ik mezelf niet mooi vinden?
Ik lopp al jaren lang met het idee dat ik lelijk ben en misschien ben ik dat wel maar als ik me iets beter en mooier kan vinden door blokjes en ik vraag of er een andere manier is om die te krijgen is dat weer stom enzo en moet ik mezelf accepteren maar ik leer mezelf te accepteren maar blokjes is daar een deel van,

ik voel me nu ontsettend kut, ik had gewoon nooit dit opic moeten maken

Riconoscente 10-07-2003 10:39

Citaat:

lune schreef op 10-07-2003 @ 11:37:
Ik lopp al jaren lang met het idee dat ik lelijk ben en misschien ben ik dat wel maar als ik me iets beter en mooier kan vinden door blokjes en ik vraag of er een andere manier is om die te krijgen is dat weer stom enzo en moet ik mezelf accepteren maar ik leer mezelf te accepteren maar blokjes is daar een deel van,

Natuurlijk mag je jezelf wel mooi vinden! Ik vind mezelf ook mooi! En geloof me, ik heb zeker geen blokjes! :D Schoonheid zit toch niet van buiten, doe niet mee met wat alle andere mensen zeggen en doen. Jij hebt de kans, richt je op wat echt belangrijk is, richt je op je innerlijke schoonheid! Je ziel verschaft zoveel liefde en licht, het schoonste wat er bestaat. Daarbij helpt geen blokje meer of minder!!

ajaccio 10-07-2003 10:39

Citaat:

Riconoscente schreef op 10-07-2003 @ 11:35:
Nee precies, maak mij niet wijs dat híj blokjes voor zichzelf wil!
dus " lune" geef het maar toe... :D...

ajaccio komt en meteen hele topic off topic :P

Citaat:

Riconoscente schreef op 10-07-2003 @ 11:39:
Natuurlijk mag je jezelf wel mooi vinden! Ik vind mezelf ook mooi! En geloof me, ik heb zeker geen blokjes! :D Schoonheid zit toch niet van buiten, doe niet mee met wat alle andere mensen zeggen en doen. Jij hebt de kans, richt je op wat echt belangrijk is, richt je op je innerlijke schoonheid! Je ziel verschaft zoveel liefde en licht, het schoonste wat er bestaat. Daarbij helpt geen blokje meer of minder!!
dus bijv.

jij wil zegguh als ik heel lief en aardig ben enz.. (ben oerlelijk)... en dan een meisje/dame met mij neemt :S...

hehe.. zal wel.. ik gebruik ze allebei wel.. innerlijk en uitterlijk :)

poesiefox 10-07-2003 10:44

Precies, Vampiria heeft gelijk, zacht is lekkerder dan zo'n keiharde bobbelplank. Wat sommige mensen toch aan spieren vinden...Als je maar goed geproportioneerd bent, is iedere lichaamsbouw mooi.

lune 10-07-2003 10:47

natuurlijk is innerlijke schoonheid heel belangrijk maar je gaat wel eerst op het uiterlijk af je ziet op straat niet dat iemand zo'n mooie innerlijkheid heeft.
en ik ben helemaal niet zoiemand die de mode volgtik volg het helemaal neit als er iets is wat mij niet boeit is het de mode.

Riconoscente 10-07-2003 10:47

Citaat:

ajaccio schreef op 10-07-2003 @ 11:39:
dus bijv.

jij wil zegguh als ik heel lief en aardig ben enz.. (ben oerlelijk)... en dan een meisje/dame met mij neemt :S...

Nee, tuurlijk niet, meestal zal dat meisje dat niet doen, maar wat moet je nou met meisjes die op je uiterlijk afgaan? Daar wíl je toch al niet eens iets mee?
Als je voor jezelf realiseert dat innerlijk belangrijk is, trek je ook de mensen aan die dat vinden en dan vind je vanzelf wel iemand. :)

ajaccio 10-07-2003 10:48

Citaat:

lune schreef op 10-07-2003 @ 11:47:
natuurlijk is innerlijke schoonheid heel belangrijk maar je gaat wel eerst op het uiterlijk af je ziet op straat niet dat iemand zo'n mooie innerlijkheid heeft.
en ik ben helemaal niet zoiemand die de mode volgtik volg het helemaal neit als er iets is wat mij niet boeit is het de mode.

hehe weer een min punt :p...

lalala :D

Citaat:

Riconoscente schreef op 10-07-2003 @ 11:47:
Nee, tuurlijk niet, meestal zal dat meisje dat niet doen, maar wat moet je nou met meisjes die op je uiterlijk afgaan? Daar wíl je toch al niet eens iets mee?
Als je voor jezelf realiseert dat innerlijk belangrijk is, trek je ook de mensen aan die dat vinden en dan vind je vanzelf wel iemand. :)

maar uitterlijk is tog ook belangrijk of vergis ik me...

Riconoscente 10-07-2003 10:49

Citaat:

lune schreef op 10-07-2003 @ 11:47:

Dus je doet het toch voor anderen! Als je toch al niet mee doet aan mode, waarom doe je dan wel mee aan wat ook veel mensen doen, namelijk eerst op uiterlijk afgaan? Je kunt toch alle onbekenden als gelijk zien, of ze er nu voor de maatschappij mooi of lelijk uitzien en hen liefhebben om hun karakter als je elkaar beter kent?

lune 10-07-2003 10:54

waarom mag ik van jullie geen blokjes hebben, ok dan doe ik het wel omdat het de mode is best maar dan is he nog wel mijn keuze. en ik vroeg om tips om het te krijgen en dan gaan jullie mij helemaal kleineren nou dankjewel

blackcamel 10-07-2003 10:55

moet deze niet verplaatst worden?

lune 10-07-2003 10:58

waarheen?

poesiefox 10-07-2003 11:00

Citaat:

lune schreef op 10-07-2003 @ 11:54:
waarom mag ik van jullie geen blokjes hebben, ok dan doe ik het wel omdat het de mode is best maar dan is he nog wel mijn keuze. en ik vroeg om tips om het te krijgen en dan gaan jullie mij helemaal kleineren nou dankjewel
wat wij zeggen Lune, is dat je mooi genoeg bent zoals je bent, en dat het hebben van wel of geen blokjes niet belangrijk is. Of je aantrekkelijk bent of niet, hangt af van je uitstraling. Als je loopt te chagrijnen met een blokjesbuik wil geen enkel meisje wat met je. Liever een aardige vent met een ingebouwd stotkussentje dan!.

Riconoscente 10-07-2003 11:01

Citaat:

lune schreef op 10-07-2003 @ 11:54:
Ik kleineer je niet, ik probeer je te laten inzien dat je nu al zo mooi bent als je ooit zult worden, en tot die schoonheid heb je toegang, maar dan moet je die schoonheid wel aanspreken. Dat is geen kleineren, dat is helpen!

Chimera 10-07-2003 11:01

Citaat:

Riconoscente schreef op 10-07-2003 @ 11:24:
En waarom verbind jij eigenwaarde aan een lichaam dat sociaal-maatschappelijk gezien in de smaak valt? Zou je jezelf niet liever beoordelen op je karakter?
God, jij loopt achter...

Loontjuh 10-07-2003 11:04

Citaat:

lune schreef op 10-07-2003 @ 11:37:

alsof je ineens mooi word door blokjes.. :rolleyes:

Riconoscente 10-07-2003 11:04

Citaat:

Chimera schreef op 10-07-2003 @ 12:01:
God, jij loopt achter...
Dat hangt van je standaard en eigenwaarde af. Als jij graag met het "moderne" meeloopt, denk je misschien dat je goed bezig bent, maar geestelijk gezien loop je ver achter, omdat je je eigen ziel verloochent ten behoeve van een sociaal-maatschappelijk geaccepteerde positie. Maatschappelijk gezien loop ik achter, maar persoonlijk gezien zie ik dat als een vooruitgang. Ooit zal de maatschappij er ook oor van krijgen. Let maar op. ;)

Chimera 10-07-2003 11:06

Citaat:

Loontjuh schreef op 10-07-2003 @ 12:04:
Het gaat er niet om of je er mooier van wordt, het draait om zelfvertrouwen. Er goed uitzien (zelfbeeld) is goed voor je zelfvertrouwen, zelfvertrouwen straal je uit, waardoor mensen je leuker vinden.

Als hij blokjes wil, laat em, ik vind zelf m'n blubberbuik ook lelijk.

Chimera 10-07-2003 11:07

Citaat:

Riconoscente schreef op 10-07-2003 @ 12:04:
Maatschappelijk gezien loop ik achter, maar persoonlijk gezien zie ik dat als een vooruitgang.
Ze hebben bepaalde instellingen voor mensen die denken dat ze voorlopen op de rest van de wereld weet je...

ajaccio 10-07-2003 11:08

Citaat:

Loontjuh schreef op 10-07-2003 @ 12:04:
neej.. maar wel een stapje de goede richting op !

poesiefox 10-07-2003 11:08

Even een vermanend woord van een oudere dame: helaas! Schoonheid is vergankelijk, en de schoonheid van de jeugd het meest. Jullie zitten fysiek op je top. Later zie je de foto's yterug en denk je:"jemig, en ik vond mezelf spuuglelijk. Hoe is het mogelijk!"'

Ja, ook ik was chronisch ontevreden met mijn uiterlijk.

Riconoscente 10-07-2003 11:08

Citaat:

Chimera schreef op 10-07-2003 @ 12:07:
Ze hebben bepaalde instellingen voor mensen die denken dat ze voorlopen op de rest van de wereld weet je...
Jij bedoelt dat jij het persoonlijk gezien niet een vooruitgang vindt om je eigenwaarde af te laten hangen van je innerlijk en niet van je uiterlijk?

Loontjuh 10-07-2003 11:09

Citaat:

Chimera schreef op 10-07-2003 @ 12:06:
Het gaat er niet om of je er mooier van wordt, het draait om zelfvertrouwen. Er goed uitzien (zelfbeeld) is goed voor je zelfvertrouwen, zelfvertrouwen straal je uit, waardoor mensen je leuker vinden.

van mij mag ie hoor.. ik zal m niet tegenhoude.. maarja.. vroeg t me zwaar af..

lune 10-07-2003 11:09

Citaat:

Chimera schreef op 10-07-2003 @ 12:06:

ik vind jou nu heel aardig want jij snapt mij eindelijk iemand:)

Riconoscente 10-07-2003 11:10

Citaat:

lune schreef op 10-07-2003 @ 12:09:
ik vind jou nu heel aardig want jij snapt mij eindelijk iemand:)
Bij Chimera pleegt men dat over het algemeen kontkruiperij te noemen. Vraag maar aan de FBs!

Chimera 10-07-2003 11:11

Citaat:

Riconoscente schreef op 10-07-2003 @ 12:08:
Jij bedoelt dat jij het persoonlijk gezien niet een vooruitgang vindt om je eigenwaarde af te laten hangen van je innerlijk en niet van je uiterlijk?
Je weet net zo goed dat mensen zo niet werken. We zijn niks beter dan dieren, eerste indruk is belangrijk, je uiterlijk bepaald voor een groot deel de mening die mensen zich over je vormen, en of ze je aantrekkelijk vinden.

Een meisje kan nog zo intelligent, leuk, grappig en gezellig zijn, als 't een koe van 120 kilo is zal ik er nooit mee naar bed gaan.

Chimera 10-07-2003 11:12

Citaat:

Riconoscente schreef op 10-07-2003 @ 12:10:
Bij Chimera pleegt men dat over het algemeen kontkruiperij te noemen. Vraag maar aan de FBs!
Ach joh, je kunt er gewoon niet tegen dat ik gelijk heb. Die idealen van jou zijn ethisch heel mooi, maar passen gewoon niet in de echte wereld. Helaas.

Riconoscente 10-07-2003 11:13

Citaat:

Chimera schreef op 10-07-2003 @ 12:11:
Je weet net zo goed dat mensen zo niet werken. We zijn niks beter dan dieren, eerste indruk is belangrijk, je uiterlijk bepaald voor een groot deel de mening die mensen zich over je vormen, en of ze je aantrekkelijk vinden.
En daar moet ik mij wat van aantrekken? Dan zal er toch nooit iets veranderen, als 6 miljard mensen beter weten, maar als alle 6 miljard dingen maar doen omdat de anderen het toch ook doen?

Freyja 10-07-2003 11:16

Mooi plat buikje is net zo leuk als blokjes, hoor :)

En dit hoort niet op seksualiteit.

ajaccio 10-07-2003 11:17

pfff blijf ON TOPIC dn !...

Laat hem blokjes bouwen... Geef Hem Tips of PM hem gewoon ofzo !

poesiefox 10-07-2003 11:18

Jongens, geen ruziemaken.

Rico heeft gelijk als hij vindt dat uiterlijk niet het allerbelangrijkste is, Chimera heeft gelijk als hij stelt dat er natuurlijk wel grenzen zijn.

?

RHCP_NAC 10-07-2003 11:29

ga op een stoel kruk nog beter zitten handdoek om je nek stok in je nek ong. even lang als gestrekte armen (spreidwijdte) en draaien voeten op de grond van links naar rechts

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.