Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Cirkel voor ogen met gezichtsveld verkleining.... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=537488)

zonnebloemke 10-07-2003 17:37

Cirkel voor ogen met gezichtsveld verkleining....

Vorige week had ik weer eens zo'n aanval. De fases:
1. je kijkt vertraagd, net of je heel dronken bent en zonder concentratie rond kijkt ofzo..(10 min)
2. er vormt zich een soort cirkel voor je rechteroog, die cirkel is voornamelijk in je rechtergezichtsveld, en is vlekkerig/wazig (10 min)
3. de cirkel verdwijnt langzamerhand en nu is je gezichtsveld een stuk kleiner. Dit gaat dan weer om de rechterkant. Als ik mijn hand dan rechtsonder me hou zie ik hem joh ga niet. Net zoiets van als je met je potlood voor je begint, dan verdwijnt ie op gegeven moment. Maar dan nu gewoon veels te vroeg. (ook 10 min)
Daarna krijg ik er ook erge koppijn bij. Dit is zeker wel een paar uur.

Een jaar geleden heb ik precies hetzelfde 3 of 4 keer gehad. Herkent iemand iets in dit? Ik ben erg benieuwd naar wat dit zou kunnen zijn.

Para! 10-07-2003 17:38

Migraine, kan bijna niet missen.

zonnebloemke 10-07-2003 17:40

Aan migraine zat ik zelf ook te denken, maar ik kan dan gewoon tegen licht, en ben ook niet echt misselijk.

Brown eye 10-07-2003 17:44

Het lijkt idd heel veel op migraine!!

Para! 10-07-2003 17:48

Citaat:

zonnebloemke schreef op 10-07-2003 @ 18:40:
Aan migraine zat ik zelf ook te denken, maar ik kan dan gewoon tegen licht, en ben ook niet echt misselijk.
Niet iedereen heeft hetzelfde bij migraine. Ga eens naar de dokter, dan kun je pillen krijgen die de aanvallen afzwakken. :)

Leonoor 10-07-2003 17:53

Lijkt idd op migraine...'k zou idd een keertje langs de dokter gaan.

zonnebloemke 10-07-2003 17:54

Citaat:

Para! schreef op 10-07-2003 @ 18:48:
Niet iedereen heeft hetzelfde bij migraine. Ga eens naar de dokter, dan kun je pillen krijgen die de aanvallen afzwakken. :)
Hm..thnx! Was toch al van plan om voor zekerheid te gaan. Niet dat het opeens toch opeens iets ergs is ofzo, want dat mag niet! :-)

Qimm 10-07-2003 18:01

Zo veel verschillende mensen er zijn, zo veel verschillende migraines bestaan :)
Migraine is heel persoonlijk. Het gaat bijna altijd samen met visuele dingen.

meisie308 10-07-2003 18:33

IK zou naar de dokter gaan, met deze verschijnselen!! Ik wil je niet bang maken, maar mn moeder heeft een tumor in dr hoofd gehad, nu duz niet meer!! ze is er goed afgekomen, omdat het goedaardig was, maar op dat moment was het wel een hele spanning. Daarom zou ik tog even naar de dokter gaan, die kan je vertellen wat het is!!

Janneke1 10-07-2003 18:41

Citaat:

meisie308 schreef op 10-07-2003 @ 19:33:
IK zou naar de dokter gaan, met deze verschijnselen!! Ik wil je niet bang maken, maar mn moeder heeft een tumor in dr hoofd gehad, nu duz niet meer!! ze is er goed afgekomen, omdat het goedaardig was, maar op dat moment was het wel een hele spanning. Daarom zou ik tog even naar de dokter gaan, die kan je vertellen wat het is!!
Vooral het zinnetje 'ik wil je niet bang maken' doet het goed..

Nee, kom op, het kan van alles zijn, het kan ook stress zijn, een soort van hyperventilatie, migraine inderdaad...

MoonWolf 10-07-2003 20:25

Wat je nou beschrijft had ik ook heel erg in het begin van dit schooljaar. Ik zat toen in de klas, en ik zag steeds minder, ik vond het echt heel erg eng.
Maar ben er ook van uit gegaan dat ik dan migraine heb/had.
Heb het sinds die ook nog wel gehad, maar niet zo erg, en daarvoor heb ik het ook wel gehad ja.
Volgende keer als ik naar de huisarts ga eventjes voorleggen dan maar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.