![]() |
[php/mysql]Leden optellen en weergeven
Ik ben met stijn bezig om een poll servicez op tezetten..
dit lukt al aardig.. (bijna klaar) maar nu nog een probleem. ik wil laten zien hoeveel leden we hebben.. gewoon in getallen.. bijv. PHP-code:
maar ik snap niet hoe ik het uit onze datebase kan halen.. hij moet gewoon de leden tellen. en ze laten weergeven. wie iemand hoe ik dat moet doen? |
je maakt gebruik van mysql?
zoiezo kan niemand precieze query geven als hij database layout niet kent :p |
SELECT COUNT(*) AS count FROM <ledentabel>
|
Citaat:
die als bijv object gebruiken en dan PHP-code:
|
Citaat:
|
YEP!! gelukt!! tnx!!
resultaat: De site Kijk in de bovenste menu.. (btw: let nog maar niet op mijn lay-out.. :D want dat moeten we nog even maken) |
dan nu nog een vraag..
weten jullie hoe je deze taq plaatst? Deze pagina werd geladen in 0.0625 seconden - 17 queries Ik zou het niet weten maar als iemand hem weet.. |
Die queries, dan zou je de queries moeten laten tellen..
En die parsetijd krijg je als je helemaal bovenaan de pagina de tijd zet. En helemaal onderaan de tijd opvraagt en het verschil ervan.. |
Dude, R T F M. Geez, die dingen zijn al een paar duizend keer door verschillende personen gedaan, op Google kan je er vast alles over vinden.
|
oke tnx :P
|
Werkt nu wel jah..
en hoe heet dat van die query's? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zei toch dat je zelf dat gastenboek script hebt geschreven.. |
omfg
of we gaan ff heel je site voor je voorkauwen? |
Uuuh jah.. en ik ben nu bezig met poll servicez..
micra.webservicez.nl Dan kun je zelf wel even zien wat we maken.. :P Maar ik weet niet hoe ik kan weer geven hoeveel query's der zijn en ze ook nog eens weergeeft. duzzZ daarom vraag ik het.. (ik ben echt niet zo supper goed in php) dus daarom vraag ik het aan een evaren iemand. snaps |
daarvoor heb je dus ook:
http://nl.php.net |
Waar ik geen ene fuck van begrijp!
|
Citaat:
|
Citaat:
je zal toch echt moeten gaan lezen anders kom je er nooit |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nog nooit zo'n goede reference gezien dan die van php.net (y) |
Citaat:
|
mmM dan zal ik daar maar eens goed naar kijken ;)
want ik snap der niet veel van.. |
kloot wat aan met microtime(), rtfm, lees een boek, lees een tutorial op internet, lees een boek, lees een tutorial op internet, kom terug
|
hmm ik zou toch wel een distinct gebruiken bij je count. Netjes leren werken is ook een vak.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41. |