![]() |
...In een klap je leven een hel
Het zusje van mijn vriendin heeft een heel ernstig ongeluk gehad waardoor haar bekken om meerdere plaatsen is gebroken. Ze ligt nu nog op de IC in nijmegen en het gaat nog steeds niet helemaal goed. Ze zal hoogstwaarschijnlijk pas over een jaar kunnen beginnen met (leren) lopen.
Ze kon er nix aan doen, zo weerloos, een meisje van 11 wordt aangereden door een vrachtwagen, geen pardon, ze zal haar hele leven met platen in haar bekken moeten lopen, en de gevolgen moeten overzien... Vrienden van mij zeggen dat zulke dingen gebeuren, maar ik krijg het niet over mijn hart om zoiets te accepteren... Waarom moet een klein meisje, dat door groen rijdt aangereden worden en niet ik terwijl ik door rood rij... zij kan er niets aan doen ik wel.... WAAROM?? |
Ja, zo'n vraag kun je niet beantwoorden aangezien er gewoon geen antwoord op bestaat. Dat soort dingen lijken altijd de mensen te treffen die het juist niet verdienen (maar aan de andere kant, verdient íemand het?)
Ik weet verder niet zo veel te zeggen eigenlijk. Het is goed dat je hier even je frustraties van je afschrijft en ik hoop dat het snel beter met haar gaat. Hou je ons op de hoogte? Veel sterkte, voor iedereen.. |
Citaat:
|
ik herken het heel sterk ik vraag me dat soort dingen ook altijd af
maar er is gewoon geen antwoord dus je kan het jezelf beter maar niet afvragen want je maakt jezelf alleen maar gek op deze manier het gebeurd gewoon en je kan er beter mee om leren gaan sorry als het hard klinkt maar het is gewoon voor je eigen best wil tis echt heel kut dat er zoiets gebeurd in je leven maar je kan de tijd niet mee terug draaien in ieder geval sterkte en zeker ook voor je zusje het komt vast allemaal wel goed ze kunnen zoveel tegenwoordig het kost alleen allemaal tijd |
Waarom? Omdat sommige mensen in het verkeer niet goed uitkijken.
Je zult het toch moeten accepteren. Het is heel moeilijk, maar voor dit soort dingen is er geen andere verklaring dan dat het of stom toeval is of dat iemand niet goed heeft zitten opletten. In het laatste geval is het misschien nog bevredigender en makkelijker te accepteren omdat je dan je woede kunt richten op een persoon, waar je eventueel nog stappen tegen kunt ondernemen. Als het écht helemaal een ongelukkige samenloop van omstandigheden is, dan is het nog moeilijker te bevatten. Dat is dus echt gewoon wat men noemt 'domme pech'. |
Geloof jij in een Lot dan is het antwoord.. in elk leven moet er wel wat regen vallen, zowel bij hen die het verdienen als bij hen die het niet verdienen..
Geloof je dat wij ons Lot in eigen handen hebben.. dan komt het doordat sommige mensen nu eenmaal niet opletten, asociaal zijn en wat heb je nog meer.. de mensheid doen het zichzelf aan.. een ander antwoord kan ik je niet geven, anders is deze er simpelweg gewoon niet.. :( Acceptatie is de eerste stap.. Sterkte..!! :) |
OK, maar geen stichtelijke praatjes hier! De eerste die komt beweren dat het de Wil van God is krijgt van mij hoogstpersoonlijk een dood, rottend konijn per post. :D
|
Haha geen zorgen, ik ben iig niet streng gelovig ofzo.. :)
|
ey....
Tja....dat blijft een vraag denk ik wel ju heleleven....dezelfde vraag iz waarom ben leef ju je leven zoalz ju het leeft... geloof ju in toeval of in lotsbestemming.....in god of nie? |
misgien moet jij uz normaal pratuh als juh serieujeus genomuh wilt worduh?
|
Citaat:
tis natuurlijk heel erg als er zoiets met een jong persoon gebeurt. Maarja zoiets kan iedereen overkomen klinkt heel hard maar het is wel zo :confused: |
Iedereen weer ontopic ajb. Beetje ontoepasselijk om in zo'n topic te gaan mekkeren over taalgebruik.
|
Citaat:
breezahs infiltreren ons forum:eek: |
Citaat:
|
Citaat:
ik ken ook iemand bij mij uit de klas die vlak voor der examens aangereden werd door een auto, ze heeft natuurlijk geen examens gedaan en is blijven zitten. Daarnaast had ze nog heel haar lever kapot door die klap. Naja zulke dingen gebeuren gewoon, tis nu wel simpel omt e zeggen want diegene die het overkomt zit er wel z'n hele leven mee. Het is natuurlijk wel erg om te horen wanneer het dan om zo'n jong iemand gaat :( |
...ben nlij met de goedbedoelde reacties! Het gaat weer beter met Indira, ze heeft geen bloedtransfusie, en haar toestand is stabiel. Ze reageert op dingen van buitenaf door ja en nee te knikken...Toen haar ouders vroegen of het goed was om even weg te gaan om iets te eten schudde ze nee, heel ontroerend... Ze is sterk en hersteld snel... Denk dat ik aankomende week nog even langsga...
Kan het nog steeds niet accepteren, maar dat zal denk ik ook nooit veranderen... Tis me geweten, en daar kan ik niet omheen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14. |