![]() |
Vragen naard e bekende weg...hoe irri..
Ik zeg: Ik ga even naar de bakker
Moeke: Ben je daar nog niet geweest dan? Ik: Nee, anders ging ik er niet nog es heen! Ik ben aan het werk komt een oom van me langs. Zegt hij: Werk jij ook hier? Ik: Ja(dan wil je antwoorden van: nee ik doe hier maar wat) Ik zeg: ik ga even het journaal kijken Moeke: Komt dat er nu op dan? Ik: Nee, maar toch kijk ik het, duh.... Das soms zo irri...hebben jullie daaro ook last van |
dat is best irri soms ja :mad: :o
ik m'n haar afgeknipt, van lang naar kort (opvallend dus) - goh heb je je haar geknipt? nee ik heb ruzie gehad met een vat vol zoutzuur doh. :rolleyes: |
soms wel vervelend, maar ik erger me er meestal niet echt aan
|
ja (ik doe het zelf ook nogal eens maar wel irri ja
|
Ik zet diegene dan meestal maar voor paal, is ook leuk. :D Ik vind het opzich niet zo erg, want het is vaak gewoon een uiting van interesse of iets anders in de (foute weliswaar) vorm van een vraag.
|
Ach,. Dat heb je .
Maar sommige dingen zijn standaard uitdrukkingen hoor, zoals: Heb je je haar geknipt? Dat zegt bijna iedereen. |
Loop je met je fiets die overduidelijke een lekke band heeft. Vraagt een bekende goh, heb je een lekke band?
:confused: ehm ja Best wel irri. Maar ik vindt t ook erg als mensen (vooral m'n moeder is daar een kei in) me 23X t zelfde vragen en ik daar ook nog eens 23X ja op moet zeggen of nee. Maar eigenlijk heb ik daar zelf ook wel een handje van :o T zal wel erfelijk zijn. |
Da's juist leuk! Tenminste, als je de juiste opmerkingen weet te maken. Helaas stellen ze dat soort vragen na een paar van dat soort opmerkingen een stuk minder snel. :)
|
Citaat:
Zij: leuk, wanneer maken ze het af? HAHAHAHAHAHAHA! Die kende ik nog niet! |
Citaat:
Maarrehm.. ik kende em nog niet :D |
Citaat:
Misschien moet ik maar eens iets geks doen ofzo, dan hoef ik tenminste niet zelf zo te bedelen :o |
ik vind het (vooral van m'n ouders) altijd vreselijk vervelend.. meestal maak ik een vreselijk domme opmerking zodat ze de volgende keer wel nadenken... "wat denk je zelf?" werkt ook altijd :)
|
Ach, mijn moeder doet dat ook... ik antwoord gewoon, vind het niet vervelend ofzo... Zelf doe ik het ook wel eens, gewoon zodat ik íets te zeggen heb.
Niet te snel geïrriteerd raken joh, is slecht voor je hart. |
Kom ik naar beneden sjouwen in mij paardrij kleren, vraagt mijn moeder:"Ga je naar Garinka? (paard)"
Nee ik ga VISSEN! geeeeze :P |
Jaa dat is heel irritant..
|
Citaat:
of; wanneer maken ze het af? *dies al eerder genoemd :D* of aan de kassa, op zo'n jeuktoon: '" Heb je het kleiner???"' mnee anders had ik het toch wel gegeven? *jeeeemig* |
Repsaj heb jij deze topic geopent?
|
moet je een heel gek antwoord geven... beseffen ze vaak wel hoe dom het was..
zoals: waarom heb je een bril? nou dan kan ik beter ruiken zie je ze al denken van och ja was een domme vraag |
Ben je 5 dagen (ofzo) thuis thuis geweest, kom je weer op school; "Zow ben je weer beter?"
Nee........ Of drijfnat de klas binnenkomen; "Joh regent het?" Nee, ik ben net even in het lab onder de veiligheidsdouche gaan staan :rolleyes: |
Altijd de standaard vraag als ik thuis binnenkom:
"Ben je nou al thuis?" |
Het fenomeen retorische vraag is de meesten hier onbekend ofzo :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog voorbeeld:
Ik kom met cd bij de kassa Kassa-muts: "Deze doen?" Ja tuurlijk, anders had ik toch wel een andere gepakt |
Citaat:
Zo'n domme vraag is het heus niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
paps: ben je al thuis?
paps: ben je brood aan het smeren? :rolleyes: hoogst irritant... |
Citaat:
|
Oh, dat vraagt om een goede opmerking terug (y)
|
ja dies leuk ja
werk je ergens: werkkleding aan: mensen: goh wat doe jij dan hier? / werk jij hier? ik: wat denk je? Ohja kloop voor me lol in werkkleding ja;) |
Citaat:
Bij mij ontspint zich dan ook vaak de volgende dialoog: Persoon X: Heb je je haar geknipt? Ik: Nee, ik heb het laten knippen! |
mijne spant de kroon.
net gebeurd: pa komt thuis, roept: waar is mama? ik: weg pa: en valerie (zusje?) ik: weg pa: en ben jij gewoon thuis? ... |
Citaat:
|
Citaat:
Goh heeft u uw haar eraf gehaald.. (hinthinthint) 'Nee' Hm? OW hahaha (niet grappig), bent u naar de kapper geweest? 'Nee' Hm? 'De kapper is bij mij langsgeweest!' :rolleyes: |
Citaat:
|
Als mensen iets vragen als:' Ben je al thuis?' dan bedoelen ze meestal:' Goh, je bent al thuis!!' Meer een opmerking dan een vraag dus...
Offeh, aan de kassa:' Zal het deze zijn?' is gewoon een vraag uit beleefdheid, kleine moeite om dan even 'ja' te zeggen... 't Zijn gewoon beleefdheidsvraagjes, 't kost je echt geen leven om er even op te antwoorden. |
Citaat:
|
kom ik net thuis van mn werk
vader: en, ben je klaar?? :mad: en dan voelen ze zich aangevallen als ik een dom/bijdehand/geen antwoord geef |
Ik vind het ook behoorlijk maar na een paar dagen geleden dit topic te hebben gelezen betrap ik mezelf er regelmatig op het ook te doen :o
Vriend zet TV aan: "Ga je TV kijken?" Vriend doet riem hond aan: "Ga je met de hond wandelen?" |
dat je je daar zo aan kan ergeren zeg, ik doe dat zelf ook zo vaak, gewoon interesse tonen en een gesprek op gang brengen heet dat :rolleyes:
net terug van vakantie en zwaar geiirriteerd...vandaar de rolleyes..en ik heb volgens mij geiirriteerd fout geschreven..lekker boeiend ook, ik ga slapen. |
zeg altijd, "nee lijkt maar zo" maar ja volgens mij doe ik dat zelf ookw el eens, maar geef er dan zelf antwoord op, als ik merk dat ik zoiets zinloos vraags.
|
Tsja als je je hieraan al ergerd, komop heej.
Dit is alleen een manier om interesse te tonen. Wat moeten ze dan zeggen. "Ik ga nu het nieuws zien". - "Oh..." Das toch ook niets? Op die manier laten ze blijken dat ze interesse hebben. Om je daar nou aan te ergeren, dat klopt niet. |
Het zogenaamde 'interesse tonen' kan natuurlijk op een paar manieren... stel dat ik om 13.00 thuiskom terwijl ik normaal pas om 16.30 thuis ben, dan kan ze een paar dingen zeggen: "Ben je nu al thuis?" of "Jij bent vroeg! Heb je een middagje vrij gekregen?". Kies zelf de meest slimme maar uit ;)
|
Ik vind het eigenlijk wel een beetje leuk
|
ik zat gisterenavond op me kamer tv te kijken. Komt me moeder binnen; '' zit je hier? ''
ik: '' nee, beneden... '' zij: '' hmmm'' *daar wor ik dus ook nogal gek van . * |
De vragen van "heb je gisteren nog naar dinges gekeken?" en dan kijken ze je aan alsof ze een duidelijk antwoord verwachten... Tuurlijk, dinges, ja was leuk :confused:
|
Citaat:
|
Stel dat soort vragen ook weleens (ben je naar de kapper geweest?), gewoon uit interesse..
|
ik betrapte mezelf er gister op..
ik vroeg aan een collega die niet aan het werk was of ze vrij was.... Duh! dus toen vroeg zij aan mij of ik aan het werk was :D :D maar het is irri. dat wel |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01. |